PDA

View Full Version : No m'entero de res!



Fang5
March 9th, 2007, 01:35 PM
Ola!

Primer de tot em vull presentar: Soc un pobre principiant de linux. Sempre m'havia atret la idea aquesta del software lliure ni que fos per variar i fer el friki i l'altre dia em vaig baixar la versió alternate del Xubuntu.

La qüestió es que amb l'ajut d'un amic meu que sap encara menys que jo hem aconseguit instal·lar-lo en un pIII800 amb 128 de RAM. De moment sembla que rutlla bé, però com que cap dels dos té experiència amb linux no sabem ni com funciona això de les particions, ni com obrir programes (ens pensàvem que seria tipus inici de windows, però o bé es que som especialment negats o es que no s'ha instal·lat bé, perquè no ho trobem enlloc.) i altres problemets similars.

He buscat coses per internet però igualment voldria saber si em podríeu aconsellar alguna especie de guia per a principiants o alguna cosa així que sapigueu que pugui estar bé.

De moment seguirem patint episodis còmics com no saber peque cony no es torna a obrir el lector de cd (avui per fi he llegit que es veu que s'ha de de dir-li que l'obri) i no saber com baixar programes perquè no se on cony es el sinaptic.

Bé, moltes gràcies per adelantat i salut.

CarlesOriol
March 9th, 2007, 02:19 PM
Podeu començar per la documentació oficial a:

és en anglès.

https://help.ubuntu.com/xubuntu/desktopguide/C/index.html

nachocan
March 9th, 2007, 04:06 PM
Hola, ni molt menys sóc un expert o sigui que pot passar que la idea que et proposo no funcioni, però si el xubuntu segueix la mateixa llògica que l'Ubuntu, en una captura de pantalla he vist que al desplegable de l'escriptori: APLICACIONS, hi surt un menu desplegable que és diu SYSTEM, per tant el gestor per instalar i treure aplicacions deu estar allà, y és semblant a UBUNTU estarà a dins d'ADMINISTRATION o quelcom semblant.

No t'ho puc asegurar perquè no he probat el Xubuntu, però a les captures de pantalla de http://xubuntu.org/screenshots he vist que hi ha un gestor anomenat ADD/Remove Aplications, per tant alguna cosa podràs fer per aquí.

Crec que has de seguir la ruta següent: Applications->System->Synaptic Package Manager

Espero que et serveixi.