PDA

View Full Version : KDE Vs GNOME



patrickfromspain
March 6th, 2007, 03:55 PM
Hola gent!

Obro aquest tema per a que digueu quin escriptori feu servir i perque.

Jo faig servir el Gnome. Básicament, l'aparariencia m'agrada molt més que el kde. M'agrada la seva senzillesa, la seva claretat, com funciona... El trobo superior a KDE (totalment personal, es clar). Tot i això, no puc passar sense l'amarok, el k3b o el kaffeine, que hem resulten indispensables i que no troben rival en gnome (per a mi).

I vosaltres?

chalimac
March 6th, 2007, 05:08 PM
Utilitzo KDE per diferent motius:

1. Crec que té millors aplicacions: Amarok, Ktorrent, K3B...
2. Em permet més "tunejat"
3. Té millors dockers a l'estil OSX.

Tot i així, he instal·lat diversos GNOMEs a usuaris a qui crec que els hi anirà millor. És qüestió de gustos. Els 2 són molt bons.

CarlesOriol
March 6th, 2007, 10:18 PM
Gnome.

Vaig agafar mania personal al kde amb un antic suse 7.3. tot queia a troços. I el gnome llavors era terriblement lleig.

...quan amb l'ubuntu vaig veure que tot funcionava correctament, vaig començar a fidelitzar-me amb el gnome, del qual ja tenia una petita experiència dels primers fedores.


... au, ja he confesat

Carles Oriol

orestesmas
March 7th, 2007, 03:28 AM
Hola gent!

Obro aquest tema per a que digueu quin escriptori feu servir i perque.

Jo faig servir el Gnome. Básicament, l'aparariencia m'agrada molt més que el kde. M'agrada la seva senzillesa, la seva claretat, com funciona... El trobo superior a KDE (totalment personal, es clar). Tot i això, no puc passar sense l'amarok, el k3b o el kaffeine, que hem resulten indispensables i que no troben rival en gnome (per a mi).

I vosaltres?

Mira, ara acabes de tocar un tema sensible :-)

A banda dels estirabots de Linus Torvalds carregant-se el Gnome (perquè segons ell tracta l'usuari d'idiota), jo uso KDE per diferents motius:

1) Crec que tècnicament és superior, i d'això se'n podria parlar molt, però el mateix llenguatge en què està escrit KDE (C++) en contrast amb Gnome (C) fa que en KDE es puguin desenvolupar aplicacions de forma més ràpida i eficaç. La prova és que el projecte KDE és com a mínim el triple de gran, si ens basem en el nombre de cadenes que hi ha per traduir.

2) Les llibreries subjacents de Gnome tenen seriosos problemes de manteniment. Estan obsoletes. No ho dic jo: ho diuen ells: http://www.mail-archive.com/foundation-list@gnome.org/msg01671.html

3) Les aplicacions Gnome tenen problemes de consistència. Per posar un exemple, les barres d'eines no es veuen igual en totes les aplicacions (vegeu captura adjunta). A vegades hi ha títol sota les icones, a vegades no n'hi ha, a voltes és a la dreta, les icones tenen mides diferents, l'aspecte no es controla en tots els casos des d'un punt centralitzat, etc, etc, etc...
http://ubuntuforums.org/attachment.php?attachmentid=26748&stc=1&d=1173234136

4) Amb la nova versió 4, el KDE farà un salt espectacular. Entre altres coses les seves aplicacions podran córrer en windows, cosa que farà conèixer aquest entorn a moltíssima gent.

5) He estat involucrat des de fa temps en el projecte de traducció del KDE al Català, per la qual cosa li tinc un afecte especial.

Però vaja, ja se sap que en qüestió de gustos no hi ha res escrit.

Orestes.

CarlesOriol
March 8th, 2007, 08:59 AM
mmmm....

pot ser podria fer un "pot sobreviure 30 dies en kde?" ...

Dubtes.... dubtes...

... puc migrar l'evolution ??
... quin navegador useu els kadiraires? (el konqueror mateix?)
... com es fa un ssh://x.x.x.x tipus vfs de gnome?

orestesmas
March 8th, 2007, 12:02 PM
:-)

Respostes als dubtes:

1) No ho sé, no sóc usuari d'evolution i no sé en quin format desa els correus. De tota manera no cal que migris res. Pots usar perfectament evolution dins de KDE. Ah... acabo de veure http://siena.linux.it/documenti/cross-mail/index.en.html]aquest enllaç (http://siena.linux.it/documenti/cross-mail/index.en.html). Sí que es pot fer. A banda d'això crec que KMail desa els missatges en un format estàndard (mailbox o maildir) i per tant s'hi pot accedir amb qualsevol lector de correu estàndard (altre cop els estàndards).

2) Això ho escric des de Konqueror. El faig servir el 95% dels cops perquè em carrega molt més depressa (les llibreries compartides ja estan carregades per altres programes). A més, és extraordinàriament versàtil gràcies als KIOSlaves. Tot queda integrat dins el navegador: els PDF els veus amb KPDF que és molt més ràpid i lleuger i lliure que Acrobat, etc... Té coses molt útils per navegar (un exemple: prems la tecla ctrl i tots els enllaços se t'etiqueten amb una lletra, i pots saltar a l'enllaç corresponent clicant la tecla de la lletra)...

Però Konqueror tampoc no és perfecte i algun problema (pocs) amb algunes webs recalcitrants. Aquestes webs potser es veuen bé en Firefox, o potser tampoc. Aleshores és quan obro Firefox per accedir-hi.
I no ens enganyem: Firefox és un molt bon navegador, amb molts plugins interessants i que ha fet un gran servei al programari lliure, però NO pertany al projecte Gnome, només utilitza les seves llibreries GTK (si no vaig errat). Per tant, com que comparteix poc amb el sistema també ha de duplicar molt de codi, i això el fa més pesat que altres aplicacions natives.

3) fish://x.x.x.x en konqueror

CarlesOriol
March 8th, 2007, 04:57 PM
Orestes.

Ets una màquina!!!

Sempre és un plaer de llegir els teus posts

patrickfromspain
March 8th, 2007, 11:25 PM
orestes.. ets una font de sabiduria.

Suposo que accepto que KDE es tecnicament superior a Gnome, pero hi en els teus exemples hi ha un però:

has posat l'inkscape, l'openoffice i el gnucash.. cap d'aquests forma part de l'escritori gnome hem sembla, no? Fan servir les llibreries GTK com firefox, pero no formen part de gnome, per això son tan diferents.

orestesmas
March 9th, 2007, 07:34 AM
No hi ha OpenOffice. És Abiword.

Precisament quan vaig fer aquesta captura de pantalla vaig anar especialment amb cura d'agafar aplicacions estrictament pertanyents a Gnome. Curiosament, no és gaire senzill saber què forma part de Gnome, però en Debian (o ubuntu), si mires les dependències del paquet "Gnome" trobes:

Section: universe/gnome
Installed-Size: 44
Maintainer: Jordi Mallach <jordi@debian.org>
Architecture: all
Source: meta-gnome2
Version: 1:2.14.2.1ubuntu1
Depends: gnome-desktop-environment (= 1:2.14.2.1ubuntu1), gnome-office (= 1:2.14.2.1ubuntu1), gdm-themes, gnome-cups-manager (>= 0.30), gnome-themes-extras, rhythmbox (>= 0.9.2), synaptic (>= 0.53.4) | gnome-apt, gnome-screensaver (>= 2.14.2)

I si mires, per exemple gnome-office:

orestes@oersted:~$ apt-cache show gnome-office
Package: gnome-office
Priority: optional
Section: universe/gnome
Installed-Size: 44
Maintainer: Jordi Mallach <jordi@debian.org>
Architecture: all
Source: meta-gnome2
Version: 1:2.14.2.1ubuntu1
Depends: gnome-core (= 1:2.14.2.1ubuntu1), abiword-gnome (>= 2.2.1), dia-gnome, gimp (>= 2.2.3), gnumeric (>= 1.4.0), planner, inkscape | sodipodi
Suggests: gnucash


Potser ho he fet malament, però és que si li treus això Gnome es queda en no-res...

patrickfromspain
March 11th, 2007, 06:12 PM
bé.. aixo del gnome es un descontrol. Sembla que debian/ubuntu fan el que volen.

Gnome-office, es, en efecte, un projecte de Gnome. Pero inkscape i gnucash no ho son, encara que els desarrolladors de debian/ubuntu hagin posat que inkscape depengui de gnome-office. Tampoc el gimp en forma part i alla esta..

Sobre les icones, i deixant de banda que ni gnucash ni inkscape formen part de l'escriptori gnome, no ho veig "tragic". Es més, si tant l'abiword com el gnumeric haguessin de posar el nome a sota cada icona.. seria caótic, no?

salut!

orestesmas
March 12th, 2007, 01:38 AM
Tens raó, jo ja no miro d'entendre-ho perquè pararé boig.

Quant a les icones, certament no és un tema tràgic. Simplement és indicatiu que la interfície d'usuari no és homogènia. I efectivament, a mi tampoc no m'agrada el nom sota les icones, perquè les fa molt grosses, però si algú ho vol activar suposo que voldria que se li activés a tot arreu, i no pas anar-ho fent aplicació per aplicació.

Però vaja, amb tot això tampoc vull dir que Gnome sigui un escriptori "dolent". Segur que és molt útil als seus usuaris, i la qüestió és acostumar-se a un. Jo vaig arribar a KDE de la mà de persones excel·lents com Sebastià Pla, Toni Mirabete o Leopold Palomo, i allí m'he quedat, i ben content que n'estic. Però també reconec que, com tot projecte de programari lliure (i aquest és molt gran), el KDE també té errors i coses a polir.

pixatintes
March 12th, 2007, 09:47 PM
Bones,

Primer aprofito per saludar el Catalan Team, que no l'havia vist fins avui.. i aquestes coses sempre fan gràcia..:KS

I vaja sobre el que toca.. és un tema molt espinós i recurrent a tots els forums sobre linux i crec que mai s'ha arribat a cap entesa, inclús n'hi ha que s'hi enfaden parlant-ne.

A mi em va passar com en CarlesOriol, al principi, amb els Mandrake 7 i 8 o les Suse, gnome no era massa atractiu i KDE era més complert (KDE a Suse la veritat és que em petava per tots costats).
Però al passar a ubuntu vaig agafar l'escriptori per defecte i no he tingut cap problema... tot com una seda, i com solen dir: - si una cosa va bé, no la toquis.
Com que sempre sento a parlar de la superioritat de KDE sobre gnome no m'he pogut està de'anar-lo probant de tant en tant, com ho vaig fer amb el 3.5.. i segurament no podré resistir-me de provar el KDE 4... :) però estic molt ben acostumat amb el meu gnome i sempre hi acabo tornant.

Les aplicacions tampoc és un tema per jutjar un escriptori ni un altre pq al final pots utilitzar-les totes en qualsevol dels dos. Utilitzo gnome però que faria sense el meu estimat Amarok? o el Kate?, i el Konqueror que sempre el tinc a mà quan el firefox no li agrada un a plana.

La sort d'utilitzar linux és que podem triar.. els altres no poden fer-ho..

CarlesOriol
March 12th, 2007, 10:22 PM
Celebrant el meu segon dia en kde vull replicar-vos el que comentaveu de l'estètica no uniforme del gnome.

No ho entenc, amb gnome tot i que tenia les noms a sota les icones i tenia sensació d'espai, de pantalla gran, aquí en kde està tot tant atapeït que tens la sensació que no hi ha prou espai a la pantalla...

... pot ser és que hi ha masses coses? no vull dir que en sobrin, però atabala una mica tants dibuixos.

boriffus
April 27th, 2007, 04:10 PM
Molt interessant les reflexions que feu... però se'm plantegen alguns dubtes:
Si, segons el que dieu, KDE és tècnicament millor que Gnome, quin sentit té fer servir Ubuntu, que segons tinc entès té per defecte Gnome, i després instal·lar-hi el KDE, si pel que jo sé existeix el Kubuntu que ve a ser el mateix però amb el KDE per defecte?
No seria millor instal·lar Kubuntu directament?
Les diferències entre Ubuntu i Kubuntu es limiten als entorns d' escriptori, o van més enllà?

A veure què me'n dieu.
Salut!
boriffus

orestesmas
April 27th, 2007, 05:17 PM
Bé, tenir els dos escriptoris té sentit si els vols provar (pots escollir en entrar) i quedar-te finalment amb el que més et faci el pes.

Jo em vaig instal·lar Kubuntu directament, i per tant no tinc el Gnome. però malgrat tot, com que moltes aplicacions utilitzen gtk (les llibreries en què es basa gnome) s'han de tenir instal·lades igualment, amb la qual cosa les diferències no són tan grans, Sempre pots quedar-te amb el millor dels dos móns.

El mateix passa si tens gnome i vols executar aplicacions que usen Qt (les llibreries en què es basa KDE).

Les diferències entre Ubuntu i Kubuntu es limiten a l'entorn d'escriptori, és a dir a la selecció d'aplicacions per omissió. Però totes les aplicacions de (*)buntu funcionen en qualsevol "sabor".

patrickfromspain
April 27th, 2007, 06:29 PM
Molt interessant les reflexions que feu... però se'm plantegen alguns dubtes:
Si, segons el que dieu, KDE és tècnicament millor que Gnome, quin sentit té fer servir Ubuntu, que segons tinc entès té per defecte Gnome, i després instal·lar-hi el KDE, si pel que jo sé existeix el Kubuntu que ve a ser el mateix però amb el KDE per defecte?
No seria millor instal·lar Kubuntu directament?
Les diferències entre Ubuntu i Kubuntu es limiten als entorns d' escriptori, o van més enllà?

A veure què me'n dieu.
Salut!
boriffus
home, tecnicament no discuteixo que kde sigui superior a gnome (no tinc tants coneixements per fer-ho), pero el que tinc clar es que a mi m'agrada molt mes que kde. Encara no he trobat cap tema de colors ni cap motor grafic (equivalent al gtk-engine de gnome) per KDE que m'agradi tant com el que faig servir a gnome.. i simplement m'encanta com funciona gnome.

No te cap sentit que tecnicament, un porsche carrera es molt superior a un ford mustang.. pero hi ha gent que prefereix aquest ultim..

sobre gustos...

lluisanunez
April 27th, 2007, 06:40 PM
Hola,
Aquesta és la discussió KDE/Gnome més civilitzada que he vist en un forum de linux :)
A mi Gnome ara em sembla el més endreçat i net, i em penso que el més estable i complet. No entro en temes d'arquitectura interna perquè aqui en sabeu molt, però jo veig que a tots els escriptoris hi ha una inconsistència o altra, a Gnome és cert que els programes que fan servir qt es veuen bastant malament (i el que és pitjor, de vegades hi han problemes de caràcters).
Jo vaig començar amb Mandrake i KDE, Gnome em recordo que no funcionava gaire bé, però d'això fa més de 5 anys. Sí que em recordo que em vaig instal·lar KDE3 a mà, tant bon punt va sortir, perquè tothom parlava de les birgueries que portava. M'ha fet molta gràcia veure el que opinava jo de KDE l'any 2002 (http://lists.kde.org/?l=kde-women&m=102753486509115&w=2). Ara, quan el provo, em sembla atapeït i massa opcions de configuració!
De Mandrake vaig passar a Fedora i de KDE a XFCE. Ningú ha sortit encara en defensa d'XFCE? Va salvar la vida al meu portàtil (poca RAM, poca ventilació), és lleuger i ràpid, la interfície és super neta, intuitiva i còmoda, i ... és tan mono!
o sigui, tot deu ser qüestió d'acostumar-se, i a part, això és lo bo de linux, que sempre pots triar!

Ferri
April 27th, 2007, 07:49 PM
Jo vaig començar també com la majoria de vosaltres a KDE (Mandrake 10), i també vaig trobar GNOME lleig el primer cop que el vaig veure.
Sé poques coses d'aspectes tècnics, llibreries i llenguatges de programació, però la meva impressió del temps que porto a Linux és que GNOME ha millorat més que no pas KDE. Tot i que les opcions de configuració són més difícils de trobar, he anat aconseguint que l'escriptori em funcioni al meu gust i, sobretot, al meu ordinador és més estable que KDE.
L'única aplicació que realment trobo a faltar del KDE és el K3b, tot i que hi ha alguna eina a GNOME que no està malament. També m'agrada més l'Amarok que els equivalents de GNOME, però em preocupa menys.
En l'actualitat tinc GNOME al fix i KDE al portàtil i la raó principal perquè no he posat GNOME al portàtil és perquè estic esperant què tal acaba essent el KDE4.

patrickfromspain
April 27th, 2007, 09:54 PM
per cert, per que dieu que les aplicacions de kde son lletges en gnome? Jo no hi tinc problemes.. l'unic que he fet es posar unes icones adients a kcontrol i m'he fet un tema de colors personalitzat i voila! tot queda molt ben integrat.

vila-seca
April 27th, 2007, 11:57 PM
Contesten uns dels dos grans gurus catalans d'Ubuntu ,l 'Orestes i en Carles Oriol.... Dos opinions savies... jo personalment serà que per en Linus sóc idiota, però el GNOME sempre m'ha funcionat bé... i el KDE sempre em peta alguna cosa... tot s'ha de dir el GAIM amb més de tres converses peta :P. Però considera la filosofia de KDE com un exemple a seguir, sóc un fan incondicional de l'Amarok...

CarlesOriol
April 28th, 2007, 08:20 AM
uops... no ! el gaim no peta quan tens més de tres converses a l'hora. El meu fill hi ha dies que en pot tenir més de 10! ...i t'asseguro que li fot canya de debó!