PDA

View Full Version : Comparació OpenOffice amb Office i altres

nachocan
March 1st, 2007, 03:37 PM
Hola a tots,

Fa poques setmanes que estic traballant amb l'Ubuntu, i hem sento molt inexpert.

De moment he aconseguit fer una instal·lació dual amb l'Ubuntu i l'XP, i les funcions básiques rutllen correctament, però per desgràcia necessito fer funcionar aplicacions sota entorn Windows, ja que la feina ho requereix, i aquí sóc l'únic que s'atreveix amb l'Ubuntu, la resta de terminals funcionen amb l'XP (ja que es tracta d'ordinadors portátils que venien amb l'XP preinstalat de fábrica).

La meva intenció és poder instalar l'Office 2003 que tenim original, per poder fer el canvi correctament. El problema concret el tinc amb la migració de l'Outlook. Vull passar tota la informació que hi tinc en entorn XP a l'Evolution.

Quan executo el fitxer setup.exe sota WINE, l'ubuntu hem tanca la sessió i hem tanca totes les aplicacions obertes. He seguit totes les explicacions que he trobat a diversos tutorials, i no ho entenc. :confused:

He provat el WINE perquè és gratuit, però potser és millor que provi el CrossOver Office??

Estic obert a tots els sugeriments que hem feu els experts.

D'altra banda també vull fer una pregunta general: Quin és per vosaltres el millor gestor de correu electrònic per l'Ubuntu?

Gràcies per la vostra atenció.

Stemp
March 1st, 2007, 04:03 PM
If you speak English look at WineHq Office 2003 (http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3214)

Perdó, no parlo català. ;)

CarlesOriol
March 1st, 2007, 10:12 PM
Una manera de migrar des de l'outlook és en windows exportar-ho a thunderbird. I les dades de thunderbird en linux cap a l'evolution.

chalimac
March 2nd, 2007, 10:57 AM
Abans de liar-te a instal·lar el office, prova una mica l'openoffice que ja ve per defecte. Va bastant bé per obrir i gravar documents de microsoft.

nachocan
March 2nd, 2007, 04:59 PM
Gràcies a tots pel vostre interés.
El que més m'interessa és la migració de l'Outlook així que provaré de fer-ho a través del Thunderbird, ja que ja he probat amb èxit la migració de l'Outlook al Thunderbird Portable per a Windows i m'ha funcionat perfectament, només he de mirar quins son els arxius de dades i pasar-ho a Ubuntu.

Pel que fa a l'OpenOffice, la veritat es que compleix perfectament les meves necessitats, i puc obrir tots els arxius que tenia fets amb Windows. El que passa és que de moment he de treballar amb els formats d'arxiu .doc i .xls, ja que els meus companys treballen tots amb microsoft.

Torno a llançar la pregunta a tots els que seguiu aquest port: Quin és el millor client de correu electrònic que funcioni amb Ubuntu?

Es que l'evolution, no m'acaba de fer el pes. Per exemple per a la feina tinc un arxiu jpg que hem fa de signatura, on hi ha les meves dades, i l'anagrama de l'empresa, i amb l'outlook copio la imatge a l'apartat de fer la signatura i funciona correctament, amb gmail es pot llegir al signatura perfectament, però amb l'evolution no me'n surto.

Be suposo que és com tot m'hi he d'anar acostumant i remenant tots els menus i submenus, i sobretot buscar molta informació a internet.

CarlesOriol
March 2nd, 2007, 08:22 PM
Tots son bons: evolution, kmail, thunderbird, sylpheed.

Jo personalment uso l'evolution ja que és el que conec per sincronizar la pda. Si tens kde el kmail és una bona elecció. Thunderbird és també un grandissim programa. I em sembla que el sylpheed claws és el més lleuger.

Hi ha una manera de saber quin t'agrada més: provant-los.

Carles Oriol

chalimac
March 4th, 2007, 01:16 AM
Pel que fa a l'OpenOffice, la veritat es que compleix perfectament les meves necessitats, i puc obrir tots els arxius que tenia fets amb Windows. El que passa és que de moment he de treballar amb els formats d'arxiu .doc i .xls, ja que els meus companys treballen tots amb microsoft.

L'openoffice grava en format .xls i doc.

CarlesOriol
March 4th, 2007, 09:48 AM
Si dins de l'openoffice vas a eines -> opcions -> Carrega i desa -> General podràs configurar el format predeterminat dels documents. Si treballes en un grup de gent que usen l'office pot ser que et sigui útil.

(OFF-TOPIC) Ahir vaig veure l'office 2003 professional etiquetat al corteingles a 745€ :-DDD tant de bo microsoft fos més coherent i "actives" en aquest producte el WGA (Windows Geniune Advantage - el nom és bastant irònic), en pocs dies s'acabaven els problemes de compatibilitat. he he.

patrickfromspain
March 4th, 2007, 02:45 PM
bueno, l'open office no esta gens malament, pro s'ha de dir que el microsoft office guanya per golejada.. i això que no en soc un gurú ni res semblant. però les taules i l'editor d'equacions d'office son.. inigualables.

salut!

eselma
March 4th, 2007, 06:44 PM
Les taules del MS-Office m'han donat més d'un maldecap quan usava aquest programari. Però quant a l'editor d'equacions (el Math-Type retallat) que sembla tan senzill al començament, és el culpable de múltiples esguerros i pèrdues de fórmules en canviar de versió de MSO o, a vegades, senzillament de versió de MS-Windows. Això no m'ha passat solament a mi, que segurament sóc molt destraler, sinó a molts companys del meu Departament a la Universitat. Solució haver de refer totes les fórmules dels apunts corresponents.

Al principi, l'editor d'equacions del OOo també em semblava limitat i poc intuïtiu. Però un cop li trobes la manera, resulta moolt més ràpid i versàtil que el MathType/Eq.Editor.

Ara mateix, com en altres coses, no tornaria enrera. És com tot: com que ens hem adaptat a la manera de fer de Hasefroch, tot el que sigui diferent ens sembla "difícil". Però potser també és qüestió de gustos...

nachocan
March 5th, 2007, 10:53 PM
Gràcies per l'ajuda Carles Oriol, he canviat les opcions del tipus per document per defecte, i ja no m'he de preocupar per res.

D'altra banda he de dir que l'OpenOffice s'ajusta a les meves necessitats laborals, que no son gaire exigents,ja que parteixo d'unes plantilles encara fetes amb Microsoft i les complemento amb la informació necessaria. Jo personalment lúnic que faig amb el processador de text, són textos amb imatges de fons i imatges intercalades, per la qual cosa faig servir taules per a tenir-ho tot organitzat.

Gràcies a tots per la vostra ajuda, dia a dia aprenc un munt de coses, és com començar de nou quan hem poso davant de l'ordinador, la qual cosa em motiva. :guitar:

orestesmas
March 7th, 2007, 08:39 AM
És el que deia el Carles: La majoria de la gent només utilitza un 20% de les possibilitats que ofereix Office, però encara s'aferra a l'excusa que és millor, sense parar-se a considerar el preu. Si l'haguessin de pagar, ja haurien migrat.

patrickfromspain
March 7th, 2007, 09:29 AM
aqui tens raó.. si l'hagues de pagar, no el faria servir.

Pero per a mi, no hi ha dubte de que es millor. Jo, per exemple, en open office no poc ni fer el meu horari com m'agrada. Poso un exemple:

Faig 2 columnes amb 3 files. Ara de la primera columna, fusiono les 2 ultimes cel·les. Cap problema. M'en vaig a la segona i intento fusionar les 2 primeres: "Les cel·les seleccionades de la taula son massa complexes per poder-les fusionar". Això pot semblar una xorrada, pero no deixa de ser una limitació.

Segon, l'editor d'equacions. Segurament, si el fas servir molt i hi poses ganes, anirás més rápid escrivint-ho tot i tal. Jo el faig servir bastant, i el de l'openoffice no m'agrada gens. En office es tot fácil: vaig, poso el dibuixet del quebrat, hi poso el numeros i al final busco micros i omega. Ràpid, fácil, efectiu. No he d'anar a buscar on hi posa A over B i tal i tal. En la meva carrera les fórmules es poden allargar bastant... i en openoffice hem resultat molt incómode de fer-ho.

I ja per acabar.. la comoditat. Jo tinc office, el meu company té office, aquell noi que li passaré la práctica de digitals a canvi de la de tecno 2 té office. Així que jo, de moment, no hem plantejo migrar.

salut!

CarlesOriol
March 7th, 2007, 09:45 AM
Podriem fer un altre thread del tema:

Openoffice vs Office TDK Edition vs Office

orestesmas
March 7th, 2007, 11:44 AM
Si, miraré de canviar-li el Tema, ja que el que dius s'adequa més.

orestesmas
March 7th, 2007, 12:01 PM
aqui tens raó.. si l'hagues de pagar, no el faria servir.

Pero per a mi, no hi ha dubte de que es millor. Jo, per exemple, en open office no poc ni fer el meu horari com m'agrada. Poso un exemple:

Faig 2 columnes amb 3 files. Ara de la primera columna, fusiono les 2 ultimes cel·les. Cap problema. M'en vaig a la segona i intento fusionar les 2 primeres: "Les cel·les seleccionades de la taula son massa complexes per poder-les fusionar". Això pot semblar una xorrada, pero no deixa de ser una limitació.

Segon, l'editor d'equacions. Segurament, si el fas servir molt i hi poses ganes, anirás més rápid escrivint-ho tot i tal. Jo el faig servir bastant, i el de l'openoffice no m'agrada gens. En office es tot fácil: vaig, poso el dibuixet del quebrat, hi poso el numeros i al final busco micros i omega. Ràpid, fácil, efectiu. No he d'anar a buscar on hi posa A over B i tal i tal. En la meva carrera les fórmules es poden allargar bastant... i en openoffice hem resultat molt incómode de fer-ho.

I ja per acabar.. la comoditat. Jo tinc office, el meu company té office, aquell noi que li passaré la práctica de digitals a canvi de la de tecno 2 té office. Així que jo, de moment, no hem plantejo migrar.

salut!

Si realment utilitzes l'editor per escriure moltes fórmules i vols resultats professionals et recomano que et deixis d'històries i aprenguis una mica de LaTeX. No hi ha color sense cap discussió. Al costat de LaTeX els editors d'equacions de word o openoffice fan riure. A banda que si perseveres i arribes a dedicar-te a la recerca, tard o d'hora t'hi trobaràs perquè moltes revistes científiques demanen els articles en LaTeX. I també val per les taules, clar: pots fer el que vulguis amb elles.

Això si, la corba d'aprenentatge al principi pot ser un xic llarga, però els beneficis a mig termini són enormes.

Ah! i per fer les coses més típiques no cal saber-ne pas gaire. Hi ha un programa anomenat LyX que t'abstreu de moltes de les complexitats de LaTeX. Un exemple: el meu pare escrivia coses seves amb processadors WYSIWYG (tipus word o openoffice). Es feia uns embolics considerables amb els formats: perdia *molt* més temps amb les negretes, justificats, centrats i mil coses més, que no pas escrivint el contingut. Li vaig posar LyX i ara és l'home més feliç del món. ell va escrivint sense preocupar-se de res i, en acabat apreta Ctrl-D i ja té el document imprès amb una qualitat professional. Només s'ha de preocupar d'indicar els títols dels capítols, seccions, etc...

I això que dius del teu company... no crec que sigui un argument. Ell pot descarregar-se legalment i gratuïtament openoffice (o LyX i LaTeX) i per tant ja sereu mútuament compatibles.

Mira: jo el curs passat vaig començar a obligar els meus alumnes a entregar-me els treballs en OpenDocument (o PDF). Retorno qualsevol document en Word. No hi ha hagut cap mena de queixa o problema al respecte.

Orestes.

Syzygia
March 9th, 2007, 07:23 AM
Efectivament, a mig termini LaTex és la manera més eficient de fer texts científics.
Quan en vas aprenent, tardes molt de temps per escriure un document simple, però qun en comences a tenir pràctica és molt més ràpid que usar l'editor d'equacions de Office o OpenOffice... això sense contar que hi ha moltes coses que amb aquests altres programes, senzillament, no es poden fer.

Tinc una amiga, enamorada de l'Office, que per fer depèn de quins documents ha d'ajudar-se del Paint... no cal dir qui va més ràpid i a qui li queda millor. LaTex requereix un esforç però val la pena fer-lo.

nachocan
March 9th, 2007, 09:19 AM
Vaig començar aquest post preguntant com funcionava el WINE, i hem acabat comparant l'Office amb l'OpenOffice. Això está bé, ja que llegint les diverses opinions que a gent és com et formes la teva propia opinió de les coses.

La meva opinió es que el primer dia, vaig trigar el triple de temps es preparar un document de word, amb l'OpenOffice, que amb el Word, però a poc a poc cada dia vaig més ràpid, tot i que hi ha coses que encara no sé fer o sigui que necessito més pràctica, per tal de saber-ho fer tot.

No se augmentar el marge inferior de la pàgina, ja que no es fa directament amb el cursor, però bé seguiré probant ja que és la millor manera d'aprendre.

Salutacions,

CarlesOriol
March 9th, 2007, 09:47 AM
http://www.enging.com/barra.png

si... SI... que es fa amb el ratolí.

albert-I
April 29th, 2007, 06:11 PM
Jo com suposo molta altre gent, vaig combinant els dos (PC de la feina amb l'Office 2003 i el OpenOffice) i estic amb el tema que depenguent del que necessiti vaig fent servir un o l'altre.

La meva pregunta és: A part de per fer formules matematiques oi que no hi ha cap altre punt bo amb Latex i similars??

Vaig començar aquest post preguntant com funcionava el WINE, i hem acabat comparant l'Office amb l'OpenOffice. Això está bé, ja que llegint les diverses opinions que a gent és com et formes la teva propia opinió de les coses.

La meva opinió es que el primer dia, vaig trigar el triple de temps es preparar un document de word, amb l'OpenOffice, que amb el Word, però a poc a poc cada dia vaig més ràpid, tot i que hi ha coses que encara no sé fer o sigui que necessito més pràctica, per tal de saber-ho fer tot.

No se augmentar el marge inferior de la pàgina, ja que no es fa directament amb el cursor, però bé seguiré probant ja que és la millor manera d'aprendre.

Salutacions,

Syzygia
April 30th, 2007, 10:30 AM
Jo com suposo molta altre gent, vaig combinant els dos (PC de la feina amb l'Office 2003 i el OpenOffice) i estic amb el tema que depenguent del que necessiti vaig fent servir un o l'altre.

La meva pregunta és: A part de per fer formules matematiques oi que no hi ha cap altre punt bo amb Latex i similars??

La principal raó de que la gent faci servir LaTeX és les fórmules matemàtiques, però hi ha altres coses que simplifiquen molt la vida: el tractament de la bibliografia és un punt molt cuidat a Tex, però inexistent a Office. Les notes a peus de pàgina, rerferències a altres parts del document i numeració de imatges, taules etc. (i fins i tot, inclusió de índexs de taules i imatges) són coses més fàcils de fer en Latex que en altres processadors de text.

Un altre punt a favor de Latex és que programes com Metapost o Xfig estan pensats per fer-se servir en documents Latex (metapost, per exemple, admet ordres en Tex). Però aquests programes serveixen gairabé exclusivament per incloure imatges "de regla i compàs"

En resum, per fer textos científics o similars és més ràpid i elegant fer servir Latex (tot i que es pot acabar fent amb altres programes). Per escriure una carta a un amic, és molt millor l'OpenOffice, el Word o similar (tot i que també es pot fer en Latex, crec que és una pèrdua de temps).

Sapastrot
May 5th, 2007, 05:08 PM
Molt interessant, aquesta discussió.

El LaTex no el conec de res. Jo no necessito fórmules, però sí que he de redactar documents amb llargues bibliografies. Creieu que en el meu cas tindria sentit aprendre a fer servir LaTex? Per on podria començar? Algun editor recomanable? (Utilitzo Kubuntu).

Jo he de dir que, per a les meves necessitats (escriure textos), sempre m'he entès molt millor amb l'OpenOffice: el trobo més sòlid i previsible, i el corrector ortogràfic funciona molt millor que el del Word (una cosa important en el meu cas).

Syzygia
May 6th, 2007, 10:32 PM
Jo vaig començar a apendre Latex amb el llibre "Una descripción de Latex2e". Aquest llibre es pot obtenir de manera gratuita per la xarxa (per exemple, aquí (www.dea.icai.upco.es/romano/latex/manuales/ldesc2e.pdf)). Jo faig servir l'editor Kile, que utilitza KDE. No m'ha donat problemes i la veritat és que m'agrada.

No sé si en el teu cas és recomanable passar-te a Latex o no... jo més aviat et diria que miris les opcions que ofereix amb bibliografia i miris si et compensa. En el llibre que t'he dit abans en parla molt poc (és una introducció a Latex), però pots trobar més documentació a dante (http://www.dante.de) o a tug (http://www.tug.org).