PDA

View Full Version : [SOLVED] Actualització malvada?



rosa d'abril
September 13th, 2010, 07:54 AM
Feia temps que treballava amb l'Ubuntu 10.04 sense problemes, però ahir vaig actualitzar-lo i em passen coses estranyes. D'entrada se'm va penjar l'ordinador un parell de vegades, però el més greu és que quan m'obre alguna aplicació, la finestra no té els botons de minimització-restauració-tancament i a més me les obre enganxades al quadrant superior esquerra, amb la qual cosa em tapa la barra de tasques de l'Ubuntu (és obvi que no em deixa arrossegar la finestra).
Algú sap què li passa? Agrairé qualsevol suggeriment

lluisanunez
September 13th, 2010, 09:09 AM
A mi em va passar això al fer l'upgrade a la nova versió. Vaig solucionar-ho així:


tancant el compiz (desactivant els efectes d'escriptori), sortint de la sessió i tornant a entrar. Hi ha un programet compiz-switch als repos que pot ser útil
actualitzant el driver de Nvidia (quina tarja gràfica tens?)
la finestra que "tapa" la pots moure prement la tecla Alt i agafant la finestra pel mig (no per la barra)

rosa d'abril
September 13th, 2010, 09:43 AM
Gràcies, Lluïsa,
Prenc nota del tercer consell, que em serà molt útil. Ara bé, què faig per desactivar el Compiz? (Suposo que se'm nota que no hi entenc gaire).
Quant a la targeta gràfica, t'ho diré aquesta tarda.
Salut!

wgarcia
September 13th, 2010, 10:03 AM
Per desactivar el Compiz, ves al menú Preferències, escull Aparença, aquí escull Efectes visuals, i marca "Cap".

rosa d'abril
September 13th, 2010, 05:09 PM
A veure, engego la màquina i em diu que fa unes comprovacions per tal de detectar si el disc dur està malmès. Em diu que sí i que premi F per si vull arreglar-ho. Després de bastant estona m'engega l'Ubuntu però a l'escriptori em surten unes lletres petites i negres d'origen desconegut que no sé com treure. Obro el Firefox i intento moure la finestra (sense botons) de la manera que la Lluïsa m'apuntava. Ni cas.
Faig el que em diu wgarcia per desactivar el Compiz i resulta que a Aparença no m'apareix Efectes visuals. Quin desastre. Per altra banda, com puc saber quina tarja gràfica tinc? I, finalment, vaig a provar si trobo el compiz-switch als repos, a veure què passa.
Gràcies per la paciència.

rosa d'abril
September 13th, 2010, 05:28 PM
Perdoneu, rectifico. Sí he trobat això d'Efectes Visuals però ja diu "Cap". A més, he descobert que no em llegeix els arxius en PDF que tinc a l'escriptori. Us n'envio una imatge.
Alguna idea sobre com aconseguir tancar, moure o minimitzar les finestres?
Gràcies de nou

rosa d'abril
September 14th, 2010, 04:59 PM
Hola, companys,

Ja està tot solucionat. Simplement me'n vaig anar al gestor de paquets, vaig veure quins hi havia instal·lats que fessin referència a l'escriptori i els vaig reinstal·lar.

Gràcies

SiscoGarcia
September 16th, 2010, 04:50 PM
Ja està tot solucionat.

Doncs per fer-ho del tot bé, ara cal que marques el fil com a resolt: ves a «Thread Tools», ho desplegues i selecciones «Mark this thread as solved», així qui vinga darrere amb un problema com el teu veurà que pot trobar-hi una solució ;)