PDA

View Full Version : Problema amb Firefox 3.6



Joan A.
February 26th, 2010, 09:23 PM
Hola a tothom!

Tinc un petit problema amb el nou Firefox 3.6. Vaig actualitzar ahir a la versió final i no em deixa desinstal·lar el pack del llenguatge espanyol de la versió 3.5.7. A complements/idiomes no puc fer click al botó desinstal·lar. Algú sap com puc fer-ho? Ja sé que no és un problema greu, però em duu de cap. Per cert, la meva distribució és Ubuntu 9.10 (32 bit).

Gràcies i salutacions des de Mallorca! ;)

SiscoGarcia
February 26th, 2010, 10:56 PM
Joan A. no sé si acabo d'entendre't. El Firefox 3.6 el tens en català? Són els paquets de castellà del 3.5.7 els que no et deixen tenir-lo en català? No has desinstal·lat la versió anterior?

Has mirat de baixar-te i instal·lar-te el paquet d'idioma de softcatalà (http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Paquet_català_per_al_Firefox), o del lloc web de firefox (http://www.mozilla-europe.org/ca/firefox/), per exemple.

Joan A.
February 27th, 2010, 01:08 AM
Encara no l'he posat en català. El que passa és que a idiomes m'apareixen dos paquets de castellà, el de Firefox 3.6 i el de Firefox 3.5.7. Aquest darrer el vull eliminar i no puc. Com he explicat abans, el botó Desinstal·lar no funciona. Hi ha qualque manera d'eliminar aquest paquet que no sigui a través del navegador?

Gràcies!

SiscoGarcia
February 27th, 2010, 11:41 PM
No acabo d'entendre quin és el paquet que no pots eliminar. Pots adjuntar-nos el resultat d'executar al terminal l'ordre següent?


sudo dpkg --get-selections > paquets_instalats.txt

El resultat (paquets_instalats.txt) el tindràs a la carpeta principal del teu usuari.

Joan A.
February 28th, 2010, 09:40 PM
Jo només vull eliminar el paquet d'idioma de la versió de Firefox 3.5.7. No et puc adjuntar el que m'has demanat perquè supera el límit permès pel fòrum.

lpargemi
February 28th, 2010, 10:08 PM
Encara no l'he posat en català. El que passa és que a idiomes m'apareixen dos paquets de castellà, el de Firefox 3.6 i el de Firefox 3.5.7. Aquest darrer el vull eliminar i no puc. Com he explicat abans, el botó Desinstal·lar no funciona. Hi ha qualque manera d'eliminar aquest paquet que no sigui a través del navegador?

Gràcies!

Jo aquests darrers dies també he estat potinejant amb les versions del firefox, i també he vist això que tu comentes: des de la pestanya d'extensions no es pot desintal·lar -però si deshabilitar- ni el paquet d'idiomes ni d'altres extensions.

No tinc ni idea del motiu, però simplement ho he ignorat. Podria ser que els paquets d'extensions es facin servir al 3.6 i que per això no els deixi treure.

Salut

Lluís

Joan A.
March 1st, 2010, 12:46 AM
No és una cosa important i que limiti el rendiment del meu ordinador, però ho tenc entre cella i cella i he estat incapaç d'eliminar el paquet d'idioma. A veure si qualqú ens pot donar una solució.

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 10:02 AM
No et puc adjuntar el que m'has demanat perquè supera el límit permès pel fòrum.

Mira d'enganxar-nos només la part que fa referència al firefox, no sé si tens entrades diferents que facin referència a paquets diferents (de la versió 3.5.7 i de la 3.6).

Joan A.
March 1st, 2010, 10:27 AM
Aquí tens els paquets:

firefox install
firefox-3.5 install
firefox-3.5-branding install
firefox-3.5-gnome-support install
firefox-branding install
firefox-gnome-support install

He pegat una ullada a aquests paquets a Synaptic, però a la columna versió instal·lada d'aquests m'apareix el següent: 3.6 + nobionly -0ubuntu4-mfs-karmic1.

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 10:49 AM
Bé, a la màquina des d'on t'escric ho tenia igual i el que he fet és eliminar els paquets que fan referència al firefox 3.5 (amb això elimines el que fa referència a la versió anterior... i suposo que també eliminaràs el paquet d'idioma), ho deses i després fas el següent:


sudo dpkg --set-selections < paquets_instalats.txt

Amb la qual cosa recuperes la llista de paquets que tens instal·lats però sense el firefox 3.5, que més o menys és el que volies. Després fas:


sudo apt-get -u dselect-upgrade

Amb la qual cosa actualitzes la llista de paquets, i ja posats fas:


sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade

de manera que els tindràs tots a l'última versió; evidentment, aquest pas és innecessari pel que tu vols.

Totes aquestes instruccions les he après del mestre (aka papapep) ;)

Joan A.
March 1st, 2010, 10:59 AM
Disculpa, no he entès el primer pas. He d'eliminar els paquets referents a Firefox 3.5 des de Synaptic? Si és així, no esborraré el navegador? Pensa que les versions dels paquets que t'he adjuntat a l'anterior resposta pertanyen a la versió Firefox 3.6.

Gràcies!

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 11:05 AM
Perdona, no me he explicat clarament. Edites el fitxer paquets_instalats.txt i allà esborres les tres línies que fan referència al firefox 3.5 (les tres del mig que ens has copiat abans). Deses el fitxer i fas el que t'he apuntat abans.

Joan A.
March 1st, 2010, 11:16 AM
No em va bé. Esborr les línies que tú m'has dit i guard els canvis, però quan torn a consultar el document me segueixen apareguent els paquets de Firefox 3.5.

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 11:20 AM
Al Firefox, si vas a Ajuda>Quant al Mozilla Firefox, també et surt la versió 3.5?

Joan A.
March 1st, 2010, 11:37 AM
Em surt que tenc la versió Firefox 3.6.

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 11:42 AM
Prova d'instal·lar el paquet de català com expliquen en aquest altre fil (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1418149).

Joan A.
March 1st, 2010, 11:47 AM
M'ha anat bé. Però jo ja tenia el paquet en castellà del 3.6. Només vull fer desaparèixer el paquet de la versió 3.5.7.

Joan A.
March 1st, 2010, 01:00 PM
Vos adjunt una imatge per a que veieu què és exactament el que me passa.

SiscoGarcia
March 1st, 2010, 01:58 PM
Hola Joan A.

Ja veig quin és el teu problema. Gràficament no hi pots fer res perquè ja no tens el firefox 3.5.7 i per tant no et deixa desinstal·lar-lo des de la finestra de gestió de complements. Caldria saber quin és el nom del paquet exactament i obrint un terminal fer:


sudo apt-get remove nom_exacte_del_paquet

De tota manera si ja tens instal·lat el paquet d'idioma en català, et deixa seleccionar-lo? Prova de fer-ho per tenir el firefox en català... i ja sé que només vols eliminar aquest paquet ;)

Joan A.
March 1st, 2010, 06:14 PM
Gràcies! Ja he instal·lat el paquet de català. Pero tenc una darrera pregunta. Com puc saber quin és el nom exacte del paquet? :p

Ja veig la llum al final del túnel... Jeje.

SiscoGarcia
March 4th, 2010, 12:15 AM
Com puc saber quin és el nom exacte del paquet?

Això ho desconec. De tota manera, estic observant que entre els complements tens una categoria d'idiomes que jo no tinc, potser perquè només hi tinc el català. Realment vols tenir-ho en dos idiomes?

Joan A.
March 4th, 2010, 10:17 AM
En relació als idiomes, me'n vaig donar compte ahir que altres Firefox no tenen la categoria d'idioma. La veritat no tenc ni idea. Quant el que m'has dit dels dos idiomes, encara que posi Firefox en català i desinstal·li el castellà, el paquet de la versió 3.5.7 segueix.

SiscoGarcia
March 4th, 2010, 04:10 PM
Doncs sento no poder ajudar-te més. Personalment, jo ho deixaria còrrer, però evidentment no ho hem solucionat :(

Joan A.
March 4th, 2010, 06:28 PM
No passa res. Almenys s'ha intentat solventar l'error. Jo he estat cercant el paquet però res de res i ja m'havia fet la idea de deixar-ho córrer. De totes formes, gràcies. :)