PDA

View Full Version : Les finestres obertes no es minimitzen al plafó

vallibona
April 26th, 2009, 11:20 PM
Hola a tots
L'altre dia, sense cap problema, el sistema va actualitzar-se de 8.04 a 9.04.
La instal·lació va ser perfecta, va respectar les configuracions, i em va parèixer atractiva i moderna.
M'ho va parèixer tant que vaig tocar els "plafons", "plasmes" i similars.... fins que vaig fer-me un embolic d'icones, accesos directes, etc.
I, en eixe moment, tocat d'una gran intel·ligència, no vaig tenir cap altra idea millor que llevar el plafó/barra de ferramentes, pensant que s'afegiria novament tal i com venia de sèrie.
El cas es que no ha estat així, i he hagut d'anar afegint "estris" a ma, amb els següents problemes:
1-Quan minimitzo una finestra, no es queda al plafó sinò que "desapareix" (amb alt+tab puc anar fent-les rodant, però em cal fer tota una volta per accedir, no puc anar directamente des de la barra de baix de la pantalla)

2-L'espai lliure d'eixa barra està totalment ocupada per l'estri amb la data i hora (a excepció dels botons de l'esquerra: inici, mostra escriptori, i alguns enllaços a aplicaciones) i no sé com reduir l'amplada de l'estri per que l'hora es mostre a la dreta i deixe lliure la barra.

Li he donat mil voltes....(fins i tot he descarregat la interessantíssima ubuntu pocket guide) però no he aconseguit res.
A http://www.kubuntu-es.org/foro/200902/problemas-minimizar-ventanas-kde-41 he vist alguna cosa potser pareguda.
El cas és que quan vaig a fer el que diu (sudo glxinfo | grep rendering) veig aterroritzat que no puc escriure a Konsole!!!!

M'agradaria poder deixar-ho tot como estava al finalitzar la instal·lació.... Qui em manava a mi....

Moltes gràcies
Salutacions,
Fidel

kukat
April 27th, 2009, 07:48 AM
Tens els efectes d'escriptori activats? Si es així, desactiva'ls a veure que passa.

Jo quan lleve la barra on es minimitzen les finestres, si després vull tornar-la a tindre faig el següent: Botó dret del ratolí sobre la barra, "Afegeix al quadre", "Llista de Finestres".

Però açò es amb GNOME. Amb KDE no se si serà igual....

Salutacions!

vallibona
April 27th, 2009, 04:57 PM
Hola Kukat
Gràcies per l'ajuda.
He fet el que tu has dit, i, després d'un ratet provant, he localitzat els equivalents a Kde de les instruccions que m'has donat.
Cal anar amb el botó dret, a "afegir estris" a la barra, i escollir "Gestor de tasques" i "Engegador d'aplicacions" per tornar a uns continguts i comportament "tradicionals" de la barra d'eines.

Moltes gràcies!!
Salutacions