PDA

View Full Version : Ha mort la part gràfica de l'Ubuntu

joana ebrenca
April 20th, 2009, 10:33 PM
Hola,

ahir vaig estar instal·lant-me el Wengophone per fer trucades per internet. Arran això, este matí he anat a encendre l'ordinador i ha etat impossible encendre la versió gràfica. Al principi es veien unes ratlles vermelles estranyes a l'escriptori i no podia moure el ratolí. He reiniciat i m'ha donat errors. He fet fotos a les ratlles vermelles i als errors per veure si em podríeu ajudar.

Sento no especificar més però realment no entenc res. M'interessa molt recuperar la sessió perquè tinc dos treballs de la carrera desats a l'ordinador que encara no he pogut imprimir, i si ho perdo són molte shores de fanea que em tocarà repetir...

Moltes gràcies per la vostra ajuda.

SiscoGarcia
April 20th, 2009, 11:44 PM
Hola Joana,

No m'hi entenc gaire però sembla que has perdut les X (això és que t'has quedat sense la part gràfica com bé dius). T'ho dic així perquè potser si vas cercant-ho d'aquesta manera igual trobes la solució. A part de googlejar, pots fer un cop d'ull per aquí (http://ubuntuforums.org/search.php?searchid=58236736). A més, estaria bé que donessis més informació de la teua màquina (model d'ordinador, tarja gràfica que fa servir, etc.).

EDITO: Ja has fet el que et diu la pantalla negra: "Un cop fet el manteniment del sistema, prem CONTROL-D per tancar la consola de manteniment i reiniciar el sistema"?

Prova-ho perquè potser no et cal res més.

Ja diràs.

torracastanyes
April 21st, 2009, 12:15 AM
Crec que primer t'haríes de fixar en el que diu més amunt:

UNEXPECTED INCONSISTENCY; RUN fsck MANUALLY

Es a dir, que hi ha algún problema amb el sistema de fitxers que cal resoldre.
Només et cal escriure: sudo fsck /dev/sda1 i esperar que acabi.

joana ebrenca
April 21st, 2009, 09:25 AM
He fet el que m'ha dit torracastanyes i he reiniciat l'ordinador. Se m'ha iniciat tot correctament, amb l'escriptori funcional i tot. Però als dos minuts de moure el ratolí i obrir una finestra han tornat a aparèixer les ratlles vermelles i se m'ha quedat penjat, no podia moure res. He reiniciat i des de llavors cada vegada que obro l'ordinador m'apareixen ralles blaves, blanques i vermelles molt gruixudes en vertical que ocupen tota la pantalla i no em deixen fer res :?

Us n'adjunto una foto...

lluisanunez
April 21st, 2009, 05:12 PM
Al menú de Grub, tria l'opció sense gràfics i fes login
Fes això:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

lo gambusí
April 21st, 2009, 05:29 PM
Hola,

ara per no sé ben bé quin sant he pogut entrar amb les X. He recuperat tots els arxius importants i estic escrivint des del meu pc. Suposo que en qüestió de temps se'm penjarà, però bé...

He fet el que m'ha dit lluisa a la terminal i hem diu
│ En comptes d’haver de comunicar‐se directament amb el maquinari de │
│ vídeo, podeu configurar el servidor X per tal que realitze algunes │
│ operacions, com el canvi de mode de vídeo, fent servir el controlador de │
│ «framebuffer» del nucli. │
│ │
│ En teoria qualsevol de les aproximacions hauria de funcionar, però en la │
│ pràctica a voltes una ho fa i l’altra no. Habilitar aquesta opció és │
│ l’elecció més segura, però no dubteu d’inhabilitar‐la si vos sembla que │
│ causa problemes. │
│ │
│ Voleu emprar la interfície cap al dispositiu de «framebuffer» del nucli? Què faig? Sí o no?

PS: no vos espanteu per l'aparent esquizofrènia, joana ebrenca és la meua companya de pis :)

lluisanunez
April 21st, 2009, 05:33 PM
Estem parlant d'un altre problema o has canviat d'identitat (i gènere)? :-(

Mai he hagut d'arreglar el framebuffer aquest però sembla que et diu clarament que aquesta opció és la més segura, no?

EDITAT: acabo de veure el PS sobre la Joana

lo gambusí
April 21st, 2009, 05:41 PM
Ho he fet, seguint tots els passos.
logambusi@logambusi-laptop:~$ sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
[sudo] password for logambusi:
xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20090421183959
logambusi@logambusi-laptop:~$

Ara què hauria de fer? Reinicio per comprovar que funcione? És que em fa temor rebentar-ho tot un altre cop i preferiria assegurar-me'n abans...

Gràcies

joana ebrenca
April 21st, 2009, 06:07 PM
Efectivament s'ha penjat. He reiniciat i ara em diu el que surt a les fotos que adjunto.

Què puc fer?

PS: a l'opció que no es veu sencera diu "run ubuntu in low-graphics mode for just this session"

tanreb20
April 21st, 2009, 09:36 PM
Home lo logic seria reconfigurar els grafics no?

Segona opció!

torracastanyes
April 21st, 2009, 11:22 PM
Exactament, i com que dels errors anteriors, els dos primers es refereixen al framebuffer, potser millor dir-li que no, aquest cop.

joana ebrenca
April 22nd, 2009, 12:42 AM
Quan ho faig em dona les tres opcions que podeu vore a la pantalla.

Si li dic la tercera no em fa res. Torna a aparèixer la mateixa pantalla una i altra vegada. Si li dic la primera o la segona es queda penjat.

Llavors tiro enrere i entro en low graphic mode i se'm carrega l'escriptori de manera normal però en una configuració gràfica estranya, amb les icones i l'escriptori en general molt ampliat. En principi però puc fer-lo anar amb normalitat, excepte per això de les mides.

Ara puc fer servir la consola suposo. Alguna idea?

lluisanunez
April 22nd, 2009, 09:38 AM
Doncs diria que els errors estan arreglats i que ara vol saber quina configuració t'agrada. Com que dius que el tens amb baixa resolució, tria la segona opció (nova configuració)

lo gambusí
April 22nd, 2009, 10:48 AM
Quan trio la segona o la tercera opció no puc fer res, em torna a portar a triar les mateixes opcions una i altra vegada.

La clau seria entrar amb la primera opció i fer alguna cosa (el què?) perquè es veigués normal i no amb la pantalla desproporcionada i tallada. No sé si m'explico. Ara no tinc l'ordinador aquí, però si no m'he explicat a la tarda puc fer una foto.

lluisanunez
April 22nd, 2009, 03:55 PM
I si tornant enrera, a partir de

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
quan pregunti lo del framebuffer dius NO...?

lo gambusí
April 22nd, 2009, 04:17 PM
Em diu això:

logambusi@logambusi-laptop:~$ sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
[sudo] password for logambusi:
xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20090422171615
logambusi@logambusi-laptop:~$

joana ebrenca
April 22nd, 2009, 05:17 PM
Bé, donat que tot el que havia de recuperar ja ho he recuperat i que no hi tinc res a perdre, he decidit de reinstal·lar l'ubuntu des de zero, que ja tocava fer-ho des de fa un temps.

Gràcies igualment, però.

Salut!

quitus
April 22nd, 2009, 11:21 PM
seria bo, si vols tornar a instal·lar de nou, fer un format ext4, així estaríeu preparats per la jaunty.

salut

oriolsbd
April 23rd, 2009, 08:01 AM
És més, depen de com, ja que fas una instal·lació neta, potser vols aprofitar que avui mateix ja sortirà Jaunty...

Salut!

joana ebrenca
April 26th, 2009, 03:38 PM
Ara sí que ja no entenc res.

He fet una instal·lació del 8.10 des de zero... i continuen apareixent-me les ratlles i tots els problemes gràfics! O_O

Crec que provaré de descarregar la 9.04 i provar a veure què passa, però no ho entenc en absolut :?

lo gambusí
April 26th, 2009, 08:27 PM
He fet el que he dit com a Joana Ebrenca però amb la 9.04 em passa exactament el mateix :?

O mentre es carrega apareixen tot de ratlles roges i es queda penjat; o es carrega i al cap d'uns minuts comencen a aparèixer les ratlles i es penja llavors.

Si entro com a LiveCD no tinc problema, per tant deduixo que si he d'instal·lar o tocar alguna cosa des d'allí podré fer-ho.

Em podeu ajudar?

lo gambusí
April 27th, 2009, 08:31 AM
Crec que el problema és de l'ordinador i no de l'Ubuntu. Em baso en el fet que, depenent de la posició de les mans sobre l'ordinador i la pressió que faig mentre escric apareixen més o menys ratlles roges.

Si faig, per exemple, una mica de pressió amb la mà a la banda esquerra del touchpad, apareixen més ratlles a la pantalla que si no en faig.

Esteu d'acord amb mi amb que el problema no és de programari sinó de maquinari?

Teniu alguna proposta, més enllà de llençar l'ordinador a la paperera, tenint en compte que l'ordinador se'm penja als 10 minuts i no puc treballar?

Moltes gràcies