PDA

View Full Version : Error: no es pot muntar el volum

diablessamariken
February 25th, 2009, 09:55 AM
Hola ubuntaires

tinc un problema que m'ha deixat glaçada...

He intentat accedir a les dues particions del disc dur que tinc (C: i D:) i de sobte m'apareix aquest error:

No es pot muntar el volum
Detalls: mount: només l'usuari root pot muntar /dev/sda3 a /media/sda3

Algú sap què vol dir i què puc fer??
No entenc com ha passat, no he fet res diferent de la resta de dies, només configurar una nova xarxa wifi. I ara no puc accedir a les meves carpetes...
Evidentment se suposa que jo sóc l'usuari administrador (de fet no tinc cap altra compta d'usuari configurada).

Em doneu un cop de mà?

Gràcies

Astrid

papapep
February 25th, 2009, 10:33 AM
Evidentment se suposa que jo sóc l'usuari administrador (de fet no tinc cap altra compta d'usuari configurada).

Vols dir que sempre i constantment treballes com a root????

diablessamariken
February 25th, 2009, 10:40 AM
ui... ara m'has fet dubtar i he mirat què diu dels usuaris i he vist que n'hi ha dos:
Astrid
Root

Això vol dir que dec haver d'accedir des de root per mirar els disc durs? i perquè abans sí que podia?... quin embolic...

papapep
February 25th, 2009, 10:50 AM
Això vol dir que dec haver d'accedir des de root per mirar els disc durs? i perquè abans sí que podia?... quin embolic...

Des de la llunyania ho tinc complicat per saber "efectivament" que pots haver fet :-)

Però quan entres a l'ordinador, amb quin usuari t'identifiques, root o astrid? Si has treballat com a root és possible que hagis modificat permisos de fitxers, directoris o dispositius, deixant-los fora de l'abast dels usuaris "comuns", però això només ho pots saber tu ;-)

Ara que hi penso.....per què anomenes les particions C i D???? en Gnu/Linux no es diuen pas així...[-(

Enganxa el resultat de:

cat /etc/fstab

i

sudo fdisk -l /dev/sd*

diablessamariken
February 25th, 2009, 10:57 AM
ja està ja està!!!

resulta que ahir es va tancar malament el windows després de fer-hi la instal·lació de la nova xarxa wifi i això no permetia que l'ubuntu obrís els disc durs :)

Ho he llegit d'un fil similar però més complex i en CarlesOriol donava aquesta explicació.
Només cal reiniciar i tancar correctament el windows i tot solucionat! buff! quin descans!!

MOltes gràcies i perdoneu les molèsties!!

Astrid