PDA

View Full Version : troià

linnuit
February 12th, 2009, 11:00 PM
Mes ajuda!
Pot ser que un troià m'hagi entrat a l'Ubuntu i em ralentitzi internet?:-?

torracastanyes
February 12th, 2009, 11:43 PM
Tot i que teòricament és possible, no he sentit parlar de cap troià que funcioni sobre linux.
Has instalat alguna cosa "extranya" darrerament?

oriolsbd
February 13th, 2009, 07:29 AM
Hola, quant al tema del troià, no ho sé. Però si vols comprovar la velocitat real de pujada i baixada del teu ordinador, hi ha moltes web on te la comproven. Per exemple, pots anar aquí (http://www.internautas.org/testvelocidad). Para qualsevol programa que et pugui menjar ample de banda (aMule, MLdonkey) i surt d'altres pàgines on estiguis connectat, i fes la prova.

Salut!

auska1714
February 13th, 2009, 12:36 PM
Jo estic amb en torracastanyes, no ho havia sentit mai. I personalment crec que deu ser degut a alguna alte cosa, no a un troia ja que si t'entre a l'ordinador, teoricament no pot afectar-tel gracies al sistema de superusuari de linux. Però espera a veure que diuen els entesos xD

Salut!

kukat
February 13th, 2009, 12:50 PM
Tens els Efectes d'Escriptori "Compiz-Fusion" activats? això també pot ralentitzar el firefox i que vaja tot molt lent......
Però un troià ho dubte molt...
si fora un troià, ja mel passaràs per a la meua col.lecció de malware.
EDITO: Si fora un troià entraries en la història de GNU/linux probablement...jejejee
Es broma! :)

papapep
February 13th, 2009, 01:38 PM
Màximes a considerar:

1. Tot sistema que estigui connectat a la corrent, i funcionant, és vulnerable.

2. En funció del ben desenvolupat i configurat que estigui, ho serà en un o altre grau de probabilitat.

3. Hem de tendir a disminuir aquest grau de probabilitat de vulnerabilitat al mínim possible, i que sigui raonable: que els esforços no sobrepassin el valor del que estem protegint.

4. No és impossible que els sistemes Unix i Gnu/Linux sofreixen atacs. Absolutament qualsevol sistema operatiu és millorable.

5. Abans de plantejar la possibilitat d'un atac extern (en Gnu/Linux, en "altres" sistemes operatius el tema canvia...) en tenir una baixada de rendiment, sigui de xarxa o de rendiment general de la màquina, hi ha una munió de variables a avaluar:

a) maquinari: placa de xarxa? cable ethernet? adsl? ...

b) ho fa amb tots els navegadors, o només amb el que tinc problemes ara?

c) altres programes que utilitzen la connexió a internet també pateixen el mateix problema, o no?

d) quants programes tinc executant-se concurrentment? repeteixo la prova només amb el navegador i visitant diferents tipus de llocs web, alguns amb flash, altres sense.

e) tanco totes les possibles fonts de problemes: efectes d'escriptori, docks, applets que s'executen constantment.

d) executo alguna utilitat com htop o monitor del sistema, que permeti veure els processos que s'estan executant i quanta memòria i cpu ocupen.

A partir d'aquí i no abans (excepte que hi hagi proves fefaents que ho demostrin) és quan es pot començar a pensar en factors externs "aliens" a la nostra voluntat. :-)

kukat
February 13th, 2009, 02:03 PM
Totalment d'acord amb Papapep....
per cert, la nova versió d'Opera va de meravella (http://www.opera.com/browser/download/) per anar descartant lo del navegador :) !!!

linnuit
February 13th, 2009, 02:58 PM
Gràcies a tothom per les explicacions!!!

thedavis
February 16th, 2009, 01:38 PM
Si vols estar segur, passa un anti rootkit a veure que surt...

Pots provar amb "chkrootkit" o "rkhunter" són als repos :)