PDA

View Full Version : Quin llenguatge de programació faig servir?

carlesbm
January 20th, 2009, 12:46 PM
Hola

Molt bon any 2009 a tots, us explico el meu trencacaps;

Porto temps amb la idea de desenvlupar una aplicació de gestio per tal de dur un control dels projectes que realitzo, tinc una petita aplicacio en MS Access (MSA). La qüestio es que en el fons no m'acaba de convencer treballar amb MSA, reconec que es força senzill.
Segurament que sigui la meva inquietud per poder apendre noves coses, juntament amb la meva gran passió que són Electronica i la Informatica, que m'agradaria poder fer aplicacions multiplataforma.

He estat mirant per Google i he provat varis entorns de desenvolupament IDEs i la veritat es que estic fet un immens embolic.

Coneixements personals:
LLenguatge c i c++ nivell basic
Entorn VisualBasic nuvell basic (MS Access)

Per on hem puc encara per endinsar-me en la programció, si pot ser en aplicacions de entorn gràfic, ser que es poder començar la casa per la teulada... però més endavant màgradaria poder fer aplicacions de acces a dispositius de hardware atraves de port serie RS232...

Moltes gracies a tothom

P.D. Desde que vaig descobrir el mon Linux que cada cop hem sento amb més ganes de apendre.

carlesbm
January 20th, 2009, 01:00 PM
Us adjunto unes captures de pantalla de l'aplicaio de MS Access per que us feu una idea de que pretenc realitzar en un principi.

papapep
January 20th, 2009, 01:27 PM
Encara que el tema sigui similar, cal fer un nou fil pel tema.

carlesbm
January 20th, 2009, 06:03 PM
Ok

Disculpeu

open-pitu
January 21st, 2009, 10:34 AM
Bones!
No he vist quin és el nou tema, per tant responc en aquest, si està obert disculpeu-me, i ja passaré el comentari allà.
Pel tema de multiplataforma et recomenaria java. Funciona molt bé, ja que la màquina virtual de java et permetrà inclòs treballar amb fitxers i paths.
Per l'apartat gràfic et recomano Java Swing, és bastant senzill i hi ha molts tutorials per internet. Per comensar et pot servir aquest per exemple:
http://www.programacion.com/java/tutorial/swing/

Hi ha bastant d'exemples. Tenia un manual en pdf molt bo, però no en aquest ordinador, si el trobo ja tel passaré.
Molta sort!

lpargemi
January 22nd, 2009, 01:04 AM
Hola

Si vols un entorn gràfic relativament fàcil, es pot fer servir l'entorn apache - mysql - php

Amb això podràs consultar i modificar les dades des d'un navegador d'internet, si tens una petita xarxa tenir-ho centralitzat en un servidor, o si vols penjar-ho d'internet i fer-ho servir des de qualsevol banda (amb les precaucions i seguretats d'accés necessàries es clar).

El llenguatge de programació php segur que et serà molt senzill de fer anar coneixent C, i els codis html (i css per les pàgines d'estil) estan molt documentats per arreu. (per exemple a http://www.w3schools.com) Mysql es treballa amb sentències standard SQL, que son un pèl diferents de l'access (de fet per variar és access que és un pèl diferent del standard...)

Sort

Lluís

CarlesOriol
January 23rd, 2009, 08:32 AM
Per fer això crec que amb l'openoffice vas sobrat. Dins pots desenvolupar la lògica dels formularis amb el llenguatge (dels que disposa) que més t'agradi.

Si vols començar a jugar i veure com funciona el gtk o le qt4 pots provar de fer-ho amb python+un(my, postgres...) sql

carlesbm
January 24th, 2009, 09:23 PM
Hola gent

Ja veig que aixó de escolir el llenguatge de programació es un tema molt personal.

He estat probant diferents llenguatges aquests dies i la veritat es que no n'he sortit de poder crear un exemple d'escriptori quan no hem fallava una llibraria hem fallava un modul en Python despres també ho vaig probar amb C++ però també hem vaig trobar amb el mateix problema quan no fallava una cosa era una altra, i si tot anava be llavors fallava el IDE (eclipse, Netbeans).
M'he pasat hores buscant informació per solucionar el petit problemes que han anat apareguen però res, si realitzo una aplicacio simple per a consola sembla que va be, i quan vull fer el salt a una aplicació d'escriptori amb GTK aqui surten els problemes.Tamé cal dir que ho he probat en Windows fins el moment, doncs una de les aplicacions que tinc en ment tindria que corre sobre Windows.

Es posible que utilitzar aquests llenguatges en Windows sigui molt més complicat que en Linux?

Moltes gracies a tots pels vostres consells, seguire informant de la meva evolució..

Jordi B
January 25th, 2009, 09:02 PM
Pots fer un tast de les Qt's amb la versió beta del nou IDE QtCreator. ( http://www.qtsoftware.com/developer/qt-creator/qt-creator ). Salut i llibertat !!!!

carlesbm
January 29th, 2009, 11:08 PM
Hola Gent

Be uns comunico que ja m'he decidit amb quin llenguatge utilitzaré; finalment i després de haver buscat la forma de fer tot tes les funcions que volia he decidit utilitzar Python, doncs he trobat que es basant senzill d'utilitzar es portable a Windows i es molt mes simple la gestio de dades MySQL.

Quan tingui una mica de codi fet amb cara i ulls el penjaré.

Bona nit