Results 1 to 4 of 4

Thread: Instal·lar servidor local de fitxers

Beans
    79

Instal·lar servidor local de fitxers

Hola a tothom.
    Treballo a un centre educatiu amb una trentena d'ordinadors (tots amb Ubuntu), però poc potents.
    M'agradaria convertir algun dels ordinadors amb més memòria en un servidor local, és a dir, que tot el personal (alumnes i personal docent) tingués un usuari i password, i en autenticar-se treballés contra el servidor.
    M'he passat algunes hores cercant tutorials (1,2,3,4...), però la veritat és que em sent encara molt verd en el tema i estic una mica desorientat.
    Si els tutorials que he citat són bons, aleshores tinc un problema perquè no els acabo d'entendre bé. Necessitaria com alguna cosa més senzilla, que expliqués com ha de funcionar tot plegat des de la base, el concepte general. Algú sap si puc trobar alguna explicació bona sobre com he de fer tot el procés?

Gràcies de bestreta!

Beans
    2,997

Re: Instal·lar servidor local de fitxers

L'enllaç 1 t'explica com muntar un servidor linux genèric, no pas el que tu vols (tot i que és una part del que cal fer per arribar-hi, clar).
    El 2 i el 3 també poden ser una part de la película, si és que vols muntar un servidor de fitxers, però no és el que busques.
    I el 4 s'en và completament del que entenc que busques, ja que, com diu, és un servidor d'streaming d'audio o vídeo...

El que et cal buscar és informació sobre un projecte que es diu LTSP (Linux Terminal Server Project) que és exactament el que busques. Hi ha algun projecte més que tracta el mateix concepte, però crec que aquest és el més estès.
    No n'he muntat mai cap, però no crec que sigui especialment complicat, tot i que cal tenir certs conceptes clars (que no dubto que els tinguis, però no sé si els tens o no )

Podries començar (si no et baralles amb l'anglès) aquí:

https://help.ubuntu.com/community/Ub...SPQuickInstall

i buscant LTSP o Linux Terminal Server Project, trobaràs informació a pilons a internet.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    31
    Distro
    Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Crec que el que busques és el que han fet en lliurex, que alhora està basada en ubuntu:
    http://lliurex.net/home/es/node/9

Beans
    79

Moltes gràcies per les respostes.
    Ara em toca anar provant i ...ja veurem.
    Salut!

Bookmarks