Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: [SOLVED] No puc entrar a Ubuntu. Ajuda, per favor

Beans
    7

[SOLVED] No puc entrar a Ubuntu. Ajuda, per favor

No puc entrar a Ubuntu, quan el sistema s'inicia em surt una pantalla que diu:

Language es_AD does not exist; using System default

Quan faig OK a aquesta pantalla, se'm queda el fons de pantalla d'ubuntu però sense opció a fer res.

Açò m'ha ocorregut a partir d'eliminar una instal·lació de l'openoffice 3 en català que em donava problemes. Ho vaig fer des del synaptic i vaig seleccionar tot allò que feia referència a l'oo3. Probablement, vaig eliminar més coses del que calia perquè quan he reiniciat el sistema ja no ha respost.

He intentat reinstal·lar els paquets d'idioma en català a partir del reinici de l'ordinador amb l'opció recovery mode però després d'instal·lar-los, arribe al mateix lloc.

Algú em pot donar alguna idea? Moltes gràcies

Beans
    322
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

Re: No puc entrar a Ubuntu. Ajuda, per favor

I believe this is a English forum. I really have no idea what you just typed.
    Kind regards, TFX | Ubuntu equals creature comforts | It's buggy when a bug gets bugged | Error 13 : Illegal Brain Function : Process Terminated

I believe this is a English forum. I really have no idea what you just typed.
    Since the OP's post is under International LoCo Teams > Catalan Team, it is fine for the OP to use Catalan.
    Learning is not attained by chance, it must be sought for with ardor and attended to with diligence. Abigail Adams ( 1744 - 1818 ), 1780;

My blog Poetry and More Free Ubuntu Magazine

Beans
    322
    Distro

Thanks, I'll keep that in mind!
    Kind regards, TFX | Ubuntu equals creature comforts | It's buggy when a bug gets bugged | Error 13 : Illegal Brain Function : Process Terminated

Beans
    322
    Distro

If I understand correctly you want language support. If you start Synaptic System -> Administration -> Synaptec Package Manager and search for the language you are looking for and install that package I think you're good on your way!

Beans
    2,997

Jo provaria passant a un tty (terminal) quan quedes amb la pantalla aquesta, fent Alt+F1 (per exemple, però podries fer-ho amb les tecles de funció fins a F5).
    Un cop allà, entres com el teu usuari normal i fas:

Code:
    sudo apt-get -f install
    a veure si tens dependències trencades de paquets.
    Un cop hagi acabat el que sigui, reinicia l'ordinador a veure què fa.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    7

Ja em pensava que m'havia equivocat de fòrum!

Papapep,

ja he fet això que em dius mitjançant el recovery mode, perquè una vegada em surt la pantalla, ja no hi ha forma de fer res (ni amb alt F1 ni amb cap tecla)

Tinc un portàtil amb la mateixa configuració i estic comparant què tinc de diferent que puga haver esborrat però no sé com copiar-ho al disc dur. Quan arrenco amb un Live, no em deixa gravar res al disc dur. Algú en sap?

Beans
    7

Bé, ja he trobat com escriure al disc dur des de Live:

sudo nautilus

Però no sé quines coses hauria de restaurar (aprofitant el que tinc al portàtil) per solucinar el problema, que continua igual.

Beans
    2,997

Fes un:

Code:
    sudo aptitude update
    i quan estigui

Code:
    sudo aptitude safe-upgrade
    Si així tampoc reacciona (després d'acabar el procés i reiniciar l'ordinador), pots agafar la llista de paquets del que et funciona correctament fent:

Code:
    sudo dpkg --get-selections >selections.txt
    en el fitxer selections.txt tindràs la llista de paquets instal·lats, el copies al disc del que et porta problemes i fas:

Code:
    sudo dpkg --set-selections < selections.txt
    un cop fet això, tornes a fer l'aptitude update i safe-upgrade del principi, reinicies de nou i a veure què.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    7

Gràcies, papapep,ja he fet tot el que em dius, però em trobe al mateix lloc: l'ubuntu sembla que arrenca, apareix el rellotget durant unes mil·lèsimes de segon com que està a punt de sortir l'escriptori -fins i tot hi apareix el color de fons- i surt la punyetera finestra amb un senyal de prohibit que diu "La llengua ca_AD no existeix, s'emprarà Valor per defecte del sistema" (ja no sé ni com, però he aconseguit que em surta en català)

Quan li faig "D'acord", se'm queda el fons color salmó i sols hi puc fer una cosa: moure el ratolí o, si prem la tecla d'impressió de pantalla em permet desar la captura de pantalla a qualsevol lloc del disc: puc navegar pel disc dur o les usb sense problema. Però cap tecla ni combinació de tecles respon ni puc fer res més.

A veure si algú encara em pot donar alguna idea abans de decidir reinstal·lar.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks