Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: [SOLVED] Fer servir Nokia N95 com a router per Ubuntu

Beans
    105
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

[SOLVED] Fer servir Nokia N95 com a router per Ubuntu

Hola a tothom!

Fa un temps vaig instal·lar Ubuntu Hardy Heron al PC del meu oncle. Com que no té connexió a la xarxa hi ha paquets que no se'ls pot baixar per tenir el PC en condicions.

El fet es que fa poc es va canviar el mòbil que tenia per un Nokia N95 (de vodafone), a la botiga li varen dir que el podria fer servir per connectar-se a la xarxa amb una tarifa plana, i realment es així. Però clar, la pantalleta del mòbil més aviat no es com la del PC... i la navegació es fa un xic complicada. La meva pregunta es saber si hi ha alguna manera de fer servir aquest telèfon com a router, tenim clables USB, connexió bluetooth, etc.

Beans
    2,997

Re: Fer servir Nokia N95 com a router per Ubuntu

Juntament amb aquest programari, hauria de funcionar correctament. Amb l'antecessor, un amic meu el va fer anar de módem sense més que instal·lar-lo.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    105
    Distro

Moltes gràcies per la resposta Papapep, així que ho hagi pogut provar ja us diré com ha anat.

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Amb l'intrepid no cal absolutament res.

Connecta el telèfon a l'usb, obres les connexions de xarxa i tries vodapone a l'estat espaniol... i ja et pots connectar clicant a la icona del network manager.
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    2,997

Això si pots fer anar el Gnome-Network-Manager...
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    200
    Distro
    Ubuntu Studio 11.10 Oneiric Ocelot

jo ho vaig provar amb un sony ericsson 530 i nomes vaig haver de configurar el telefon. connectivitat/usb/internet usb/activar.

salut.
    Marc tutó Poca

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Jo tinc un Sony Ericsson w880 i com diu en quitus... brutal.
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    792
    Distro
    Ubuntu Development Release

Jo tinc un Nokia N73, i pel que esteu dient també hauria de funcionar, no?

Ara bé, el dubte és la tarifa que m'aplicaran,... suposo que això ja depèn de la gent de la companyia i no serà com qualsevol trucada...

... ho miraré.

Beans
    105
    Distro

Bones a tothom,

O sigui que amb l'Intrepid ja ve "de série", amb la iso normal i corrent o s'ha de descarregar alguna cosa més? Ho dic perquè si s'ha de descarregar alguna cosa... a través del PC aquell, nanai de la xina...

En tot cas primer provarem el programa que va proposar en Papapep, i si veig que la cosa es massa complicada per mi suposo que passaria a fer servir la imatge de CD... dilluns vinent ja us podré donar una resposta.

Salut!!

Beans
    352
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

Hola, Frealof.

No sé la resposta a la teva pregunta de si "va de sèrie", però quant al que comentes de "si s'ha de descarregar alguna cosa... a través del PC aquell, nanai de la xina...", sí que hi hauria alternatives.

Si calgués instal·lar-hi algun paquet sense tenir xarxa, sempre pots fer des d'un altre ordinador que sí tingui xarxa:
    sudo apt-get install -d nom-paquet

El paràmetre "-d" fa que només et baixi el paquet (sense instal·lar-lo). Això et deixarà un fitxer ".deb" (que es dirà "nom-paquet_num-versio.deb") al directori /var/cache/apt/archives del PC que sí té xarxa. Aquest fitxer el pots portar (amb un disquet, CD, USB, etc.) al PC que no té xarxa, i instal·lar-lo anant al directori on tens el fiter i fent:
    sudo dpkg -i nom-paquet_num-versio.deb

Salut!

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks