Results 1 to 8 of 8

Thread: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Hola companys/es,

    Acabo de renovar la meva vella Debian Etch de casa per una flamant Kubuntu Hardy.

    En general la instal·lació ha anat bé, i he pogut conservar totes les dades antigues, i això que l'estructura era més aviat complexa: el /home en un RAID1, el /opt en un LVM que agrupa diverses particions, el windows en un dels discs (jo no l'uso, malpensats!), etc.

    He instal·lat a partir d'un CD alternate install per AMD64. Ho dic perquè potser aquesta pot ser una causa dels errors detectats.

    Només 2 coses han fet ombra a tan magne sistema:

    1) Misteriosament, el "locale" per omissió s'ha posat a ca_ES-UTF-8@valencia i, com a resultat, no anaven els accents. No és que m'importi massa anomenar valencià a la meva llengua, però una de dues: o bé els d'ubuntu arreglen el "locale" valencià, o bé s'asseguren d'escollir el català "universal" per omissió. Potser si algun MOTU llegeix això hauria de donar l'alarma...

    2) No puc veure dvd xifrats. Encara que instal·li el paquet libdvdcss2 segons el procediment usual (el d'executar un fitxer de /usr/share...), tots els reproductors insisteixen en dir que falla el desxifrat.

    Llavors he buscat una mica i hi havia un web que suggeria instal·lar els w64codecs i el libdvdcss2 a partir dels supositoris de medibuntu. Doncs tampoc no ha funcionat.

    Alguna idea?

  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Podries fer un cop d'ull a aquest fil:

    http://www.ubuntugeek.com/install-mp...rdy-heron.html

    (kubuntaires, i a 64 bits....bah....només els falta ser dels que es dutxen cada dia...snobs... )
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Justament he seguit aquests passos de l'Ubuntu Geek per instal·lar el libdvdcss2, però tant és. EL tema del libdvdcss2 ja està solucionat. El problema era que jo tinc dos unitats de DVD: una lectora i una escriptora. Doncs bé, resulta que a l'espavilat de l'ubuntu se li ha acudit crear un enllaç /dev/dvd que apunta a l'unitat escriptora, enlloc de fer-ho a la lectora, i en intentar llegir el dvd fallava, però retornava un missatge dient que el suport per llegir dvd xifrats no estava instal·lat (llest, oi?)

    El que m'ha despistat és que si intentava accedir al fitxer .VOB directament, es veia xifrat (àudio entretallat i vídeo amb molts artefactes) perquè el DeCSS no actuava. Jo em pensava que no actuava perquè estava mal instal·lat, i resulta que no actuava perquè deu ser el reproductor de DVD qui el crida en obrir un DVD sencer.

    No sé si m'he explicat, però el cas és que aquest tema està liquidat.
    Last edited by orestesmas; June 10th, 2008 at 08:27 PM.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Argentona
    Beans
    71
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Has provat d'anar al Suport d'idioma i canviar el valencià per l'andorrà? O potser et falten paquets d'idioma que es descarregaran quan i accedeixis per primera vegada.

    Salut!

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Hola Diegstroyer,

    Potser no m'he explicat bé: Jo els paquets d'idioma els tinc tots ben instal·lats. El punt 1) no era un "problema" (en el sentit que no sabés com solucionar-lo) sinó una constatació per si a algú li passa el mateix.

    Però el cert és que no he posat la solució: només cal anar al fitxer /etc/default/locale i editar allí el locale que es vol tenir per omissió (en el meu cas, treure el "@valencia" del final).

    Després d'entrar de nou al sistema ja es té el locale correcte.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    Per cert el locale andorrà ja funciona correctament en kde?
    Carles Oriol i Margarit

  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    I jo encara diria més...KDE funciona correctament???
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Catalonia
    Beans
    79
    Distro
    Kubuntu 8.04 Hardy Heron

    Re: [SOLVED] Problemes (accents, dvdcss...) en una ubuntu nova

    El KDE (3.5.9) al Kubuntu funciona com sempre, o sigui perfectament. Quan li toqui, el KDE 4.1 ho farà millor.

    El problema amb el locale "ca_ES-UTF-8@valencia" també el vaig tenir al principi, i (sabent el que passava amb el ca_AD), un cop vista la sortida de $locale ho vaig arreglar anant a can /etc/default/locale i corregint-ho a ma.

    Potser s'hauria de posar algun avís a les PMF si no es pot adobar.

    Potser el responsable del nyap (trasplantament de ca_AD?) és algun blavero dels que corren per aquí...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •