Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 57

Thread: Com instal·lar la veu catalana del Festival

  1. #21
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Quote Originally Posted by Xispa View Post
    Bé... doncs sembla que això del "param -l" no té res a veure amb l'execució directa de festival desde terminal. He iniciat el festival directament (sense paràmetres) i quan intento fer-li llegir un text en català, salta el mateix error:

    Code:
    jordi@iris:~$ festival
    Festival Speech Synthesis System 1.96:beta July 2004
    Copyright (C) University of Edinburgh, 1996-2004. All rights reserved.
    For details type `(festival_warranty)'
    festival> (language_catalan) 
    catalan
    festival> (SayText "Bon dia")
    param -l not of type float
    SIOD ERROR:  
    festival>
    He buscat per St.google i em sembla que sóc l'únic de la Terra a qui li surt aquest error.

    Algú té alguna idea de què pot ser?
    Sí, t'explico:

    Resulta que la darrera versió de les veus hts en català fa servir una versió més recent del Festival que la disponible a Hardy.

    El paràmetre -l del que es queixa és un paràmetre intern d'un fitxer de configuració de la veu i que ha canviat al canviar la versió de festival. No té res a veure amb el "--language" com sembla que has vist.

    Estic preparant-te un repositori de software per Hardy que t'hauria de permetre actualitzar el festival a la darrera versió i instal·lar-te les veus seguint el tutorial (amb repositori i canviant jaunty per hardy on toqui).

    Si encara llegeixes aquest fòrum, si us plau prova-ho. Si et sorgeix cap dubte, pregunta.

    Disculpa les molèsties


    =================

    Aprofito per dir que corregit (tant al repositori com a la web de Festcat) el problema "Al pronunciar la lletra 'ñ' en algun nom propi forani, dóna aquest error" del wiki, de manera que probablement ja no és necessari tenir aquesta secció a "problemes coneguts".
    Last edited by zeehio; December 30th, 2009 at 03:29 AM. Reason: Un problema menys :-)

  2. #22
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Barcelona
    Beans
    24
    Distro
    Ubuntu 8.04 Hardy Heron

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Merci zeehio. Ara funciona perfectament.
    Després de fer una desinstal·lació manual seguint les instruccions de Desinstal·lació manual de https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/...3%ADntesiDeVeu, he afegit el repositori corresponent per a hardy, he fet
    Code:
    sudo aptitude install festvox-ca-upc-hts-ona
    i oli en un llum.

  3. #23
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Catalunya
    Beans
    25
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Xispa: M'en alegro que les instruccions hagin estat útils.

    M'agradaria documentar l'error de 'param -l not of type float', però no ho he entès. Podries explicar què és el que passava?

  4. #24
    Join Date
    Apr 2007
    Beans
    Hidden!

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Bones,

    Recentment he descobert aquesta fantàstica eina!

    Ho tinc instaŀlat a ubuntu karmic amb els dipòsits del launchpad. Tot funciona correctament excepte les veus en format «clunits».

    Quan provo de fer-ro servir em torna aquest error.

    $ echo "Bon dia" | festival --tts --language catalan
    Cannot open file /usr/share/festival/voices/catalan/upc_ca_mar_clunitsfestival/clunits/upc_ca_mar.catalogue as tokenstream
    CLUNITS: Can't open catalogue file /usr/share/festival/voices/catalan/upc_ca_mar_clunitsfestival/clunits/upc_ca_mar.catalogue

    com es pot veure, la ruta està mal definida a .../upc_ca_mar_clunitsfestival/... ja que la correcta seria .../upc_ca_mar_clunits/festival/... però no sé com corregir aquest error.

    Gràcies.
    Last edited by epileg; January 3rd, 2010 at 05:54 PM.

  5. #25
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Quote Originally Posted by epileg View Post
    Bones,

    Recentment he descobert aquesta fantàstica eina!

    Ho tinc instaŀlat a ubuntu karmic amb els dipòsits del launchpad. Tot funciona correctament excepte les veus en format «clunits».

    Quan provo de fer-ro servir em torna aquest error.

    $ echo "Bon dia" | festival --tts --language catalan
    Cannot open file /usr/share/festival/voices/catalan/upc_ca_mar_clunitsfestival/clunits/upc_ca_mar.catalogue as tokenstream
    CLUNITS: Can't open catalogue file /usr/share/festival/voices/catalan/upc_ca_mar_clunitsfestival/clunits/upc_ca_mar.catalogue

    com es pot veure, la ruta està mal definida a .../upc_ca_mar_clunitsfestival/... ja que la correcta seria .../upc_ca_mar_clunits/festival/... però no sé com corregir aquest error.

    Gràcies.
    Ara em poso a arreglar-ho. Miraré de pujar una actualització com abans millor.

    Moltes gràcies per avisar.

    Arreglat a festival-1.96~beta-11ubuntu0~ppa9
    Last edited by zeehio; January 5th, 2010 at 12:43 AM. Reason: Arreglat!

  6. #26
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Quote Originally Posted by friviere01 View Post
    Xispa: M'en alegro que les instruccions hagin estat útils.

    M'agradaria documentar l'error de 'param -l not of type float', però no ho he entès. Podries explicar què és el que passava?
    Documentar això potser és complicat.

    Ho explico de diferents maneres, espero que alguna sigui entenedora. Cada explicació dóna més detall, però la primera hauria de ser suficient a efectes pràctics.

    Explicació 1:
    Els paquets de les veus catalanes HTS de Festival haurien de dependre d'una versió més moderna de Festival. Ho arreglo en la propera versió.
    També cal dir que sense el repositori Festcat les noves veus HTS no funcionaran amb la instal·lació manual.

    Explicació 2:
    Les veus hts noves de Festcat fan servir una versió més recent de Festival. Esperem que aquesta versió de Festival es publiqui oficialment com abans millor però de mentres hem de proporcionar la nova versió a través del repositori Festcat. Si fas servir la versió que proporciona Ubuntu de sèrie les veus no funcionaran correctament.

    Explicació 3:
    Festival passa internament al mòdul de síntesi uns paràmetres de configuració de la veu. El modul "vell" espera un paràmetre "-l" de tipus "coma flotant" mentre que el modul nou espera un paràmetre "-l" que pot ser vertader o fals (si no recordo malament). Per això es queixa de que el paràmetre no és del tipus esperat.

  7. #27
    Join Date
    Apr 2007
    Beans
    Hidden!

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Quote Originally Posted by zeehio View Post
    Ara em poso a arreglar-ho. Miraré de pujar una actualització com abans millor.

    Moltes gràcies per avisar.

    Arreglat a festival-1.96~beta-11ubuntu0~ppa9
    Ara funciona correctament, gràcies!


    Salut i força,

  8. #28
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Comento alguns apartats de la guia que es poden actualitzar:

    Instal·lació
    Amb repositoris: Ara funciona per totes les versions, des de Hardy fins a Lucid (cal comprovar-ho).

    Manual:
    Al repositori s'ofereixen una bona mostra de les veus disponibles. Si volem provar més veus que no estiguin al repositori ho podem fer instal·lant-les de forma manual. En tot cas és necessari utilitzar el repositori Festcat per instal·lar Festival. (quan això canviï ho avisaré, però no depèn de mi i no hi ha data prevista de moment)

    Veu per defecte al iniciar Festival:
    La millor manera de triar una veu per defecte a partir d'ara és posant a "~/.festivalrc":
    Code:
    (set! catalan-default-voices (list 'upc_ca_ona_hts))
    El motiu per aquest canvi és que es pretén que per cada llengua hi hagi una veu preferida.

    Configuració del dispositiu de so:
    • Si ets un usuari nou i fas servir PulseAudio, no cal fer res.
    • Si ets un usuari nou i no fas servir PulseAudio (o PulseAudio et falla o tens problemes d'àudio):
      En un terminal escriu:
      Code:
      sudo apt-get install alsa-utils
      sudo printf ";use ALSA\n(Parameter.set 'Audio_Method 'Audio_Command)\n(Parameter.set 'Audio_Command \"aplay -q -c 1 -t raw -f s16 -r \$SR \$FILE\")\n" > /etc/festival.scm
    • Si portes temps fent servir Festival, pots provar el nou mòdul posant un ";" davant les línies dels fitxers /etc/festival.scm i ~/.festivalrc semblants a:
      Code:
      (Parameter.set 'Audio_Method alguna_cosa)
      (Parameter.set 'Audio_Command alguna_cosa)
      de manera que quedin:
      Code:
      ;(Parameter.set 'Audio_Method alguna_cosa)
      ;(Parameter.set 'Audio_Command alguna_cosa)

    Les altres configuracions d'àudio no estan recomanades (tot i que poden funcionar).

    Exemples d'ús
    Per tal de sintetitzar text cal que estigui en codificació latin-1. Estem treballant per donar suport a UTF-8 però encara està disponible.

    Per llegir "hola mon" podem fer a la terminal:
    Code:
    echo 'hola mon' | festival --language catalan --tts
    padsp ja no és necessari, perquè tenim el mòdul natiu de PulseAudio.

    Igualment, per llegir un arxiu de text (arxiu.txt):
    Code:
    festival --language catalan --tts arxiu.txt
    o bé:
    Code:
    cat arxiu.txt | festival --language catalan --tts
    Codi per copiar al terminal:
    Code:
    sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com A3A48C4A
    source /etc/lsb-release
    sudo echo "deb http://ppa.launchpad.net/zeehio/festcat/ubuntu $DISTRIB_CODENAME main" >> /etc/apt/sources.list
    sudo apt-get update
    sudo apt-get install festival festival-ca festvox-ca-upc-hts-ona
    printf ";Catala per defecte:\n(set! language_default 'catalan)\n" > ~/.festivalrc
    Podem provar que funciona amb:
    Code:
    echo 'hola mon' | festival --tts
    Com fer que festival llegeixi en altres idiomes
    Això està tot correcte, només caldria treure els "padsp" que no són necessaris.Per exemple:
    Code:
    echo hola | festival --language spanish --tts
    Tinc Ubuntu Hardy 8.04 i Festival no em funciona
    Aquesta secció ja no cal.

    Al pronunciar la lletra 'ñ' en algun nom propi forani, dóna aquest error
    Aquesta secció ja no cal.

    Amb algunes paraules, s'obté aquest error
    Code:
    SIOD ERROR: the currently assigned stack limit has been exceded
    El problema de les paraules com TamTam està resolt.
    Si trobeu alguna frase problemàtica, són benvingudes al fòrum.

    Problemes coneguts:/Coses a fer:
    • Falta suport a UTF8. (Hi estem treballant)
    • Cal poder pronunciar paraules amb caràcters estrangers.
    • Tinc intenció de crear un paquet debian amb els scripts que hi ha al fòrum per posar-lo al repositori, de manera que es puguin actualitzar amb facilitat.

    =========
    Suggereixo esborrar les seccions que ja no calen de la guia al final de tot, com alternativa també es podrien deixar al final de tot en un apartat "Problemes resolts".

  9. #29
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    En la darrera actualització de Festival i Speech-tools he corregit un problema que hi havia amb les veus hts que feia que al sintetitzar un fitxer de text llarg el programa fallés. Gràcies a Paco Rivière (per adonar-se d'això i per molt més!)

    Més problemes coneguts:
    • Cal millorar el tractament de signes de puntuació:
    • Sintetitzar 2 admiracions seguides "!!" no funciona bé.
    • Problema si la frase comença amb I majúscula: SIOD ERROR: comma-not-inside-backquote
    • Donada una llista numerada de l'estil:
      Code:
      1. Pomes
      2. Peres
      3. Plàtans
      Sona així:
      Code:
      1. (PAUSA)
      Pomes 2. (PAUSA)
      Peres 3. (PAUSA)
      Plàtans


    Cap al febrer em posaré a solucionar-los.

  10. #30
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    21

    Re: Com instal·lar la veu catalana del Festival

    Ara les veus catalanes funcionen amb UTF-8 i latin-1. Ara tampoc es pengen si no saben dir una lletra, simplement la ometen.

    Seguim millorant coses, tot i que encara queda molt per millorar.

    Sergio

Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •