Results 1 to 7 of 7

Thread:

  1. #1
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    bcn
    Beans
    284
    Distro
    Kubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Què puc fer perque no em surti més el romb negre amb un interrogant a dins (�), quan navego per pàgines web, en el lloc on haurien d'anar-hi vocals accentuades, ñ o altres signes?.
    "Mai no em canso de preguntar" (Albert Einstein)

  2. #2
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sabadell
    Beans
    352
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: �

    Quina codificació de caràcters tens al navegador?

    En Firefox es mira fent Visualitza -> Codificació de caràcters. En altres navegadors suposo que es deu veure per alguna opció semblant del menú. Per exemple, jo tinc "Occidental (ISO-8859-1)".

  3. #3
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    bcn
    Beans
    284
    Distro
    Kubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: �

    Tinc la mateixa que tú.
    "Mai no em canso de preguntar" (Albert Einstein)

  4. #4
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: �

    Això és per que determinats webs no identifiquen correctament el joc de caracters que usen. En definitiva... que estan mal fets. Ho podem trobar a un munt de pàgines del web de l'ajuntament de Barcelona per exemple.

    Com que la pàgina no ens informa d'això, el que podem fer es forçar-ho. Això ho podem fer anant a visualitza > codificació de caracters i seleccionant un dels tres més habituals: iso-8859-1, utf-8 o windows-1252 per visualitzar correctament la pàgina. (aquest canvi ha de ser temporal)
    Carles Oriol i Margarit

  5. #5
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Països Catalans
    Beans
    441
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: �

    a mi això també m'ha passat, però no sols per internet: a arxius ogg castellans, per exemple, que contenen símbols com ñ o á.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Olot, CAT
    Beans
    60
    Distro
    Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

    Re: �

    Quote Originally Posted by lo gambusí View Post
    a mi això també m'ha passat, però no sols per internet: a arxius ogg castellans, per exemple, que contenen símbols com ñ o á.
    Quan passa això és probable que el arxiu aquest hagi passat per Windows, ja que les particions amb FAT32 crec que fan un tractament diferent dels caràcters especials. Si els canvies a mà, des d'Ubuntu, no et tornarà a sortir.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Països Catalans
    Beans
    441
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: �

    Sí, de fet ja ho canviava. No havia caigut en que era perquè me'ls han passat, i efectivament és així.

    Per cert, jo a tu te conec del rebrot, encara que tu potser no sàpigues qui sóc xD

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •