Page 3 of 30 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 300

Thread: Fil de benvinguda

  1. #21
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Fil de benvinguda

    Potser us pensàveu que us havíeu lliurat de la meva presentació... doncs no.

    Em dic Orestes Mas, en el moment d'escriure això tinc 41 anys i sóc Professor Titular de la Universitat Politècnica de Catalunya, on acostumo a donar classes de Teoria de Circuits a l'Escola de Telecomunicacions.

    Vaig començar a tenir contactes amb el programari lliure cap a l'any 1998. Em va encuriosir saber que hi havia altres opcions a banda de windows, i em va "picar" perquè sempre havia volgut conèixer sistemes Unix però no tenia cap màquina Unix al meu abast per aprendre'n. Va ser un inici motivat per la vessant tecnològica, però aviat vaig adonar-me de tots els avantatges que aporta la llibertat del programari, fins al punt que em vaig anar desfent de tots els lligams que tenia amb windows i vaig fer el salt. Des d'aleshores ja no he usat mai més windows per res personal.

    Els inicis van ser durs, sobretot perquè després d'algunes temptatives poc satisfactòries amb Mandrake i RedHat vaig acabar adoptant Debian, que no era precisament la distribució més senzilla de fer anar. Però m'agraden els reptes intel·lectuals i val a dir que la llista d'usuaris de Debian en català sempre m'ha ajudat en tots els problemes que he anat tenint. Gràcies a tot plegat puc dir que n'he anat aprenent una mica.

    Com el Rafael sóc membre (i actualment tresorer) de Caliu, des d'on hem fet diverses accions en defensa i difusió del programari lliure, i també estic ficat en altres batalles semblents: l'organització de les Jornades de Programari Lliure, xerrades, etc.

    Utilitzo l'escriptori KDE, i en faig proselitisme sempre que puc, perquè a banda de les seves bondats tecnològiques la sort em va portar a entrar en contacte amb un grup de gent molt ferma que es dedica a traduir aquest escriptori al Català, i així va ser com jo també n'he esdevingut traductor. Principalment col·laboro en la traducció del projecte KDE-EDU, o sia del conjunt de programari de KDE orientat a l'educació.

    Des que va sortir Kubuntu l'he instal·lat en ordinadors d'amics, parents i coneguts que m'han demanat que els posi GNU/Linux (ja porto unes 8 instal·lacions en un any i mig, no està malament), perquè penso que és una bona manera d'usar Debian sense tenir massa maldecaps. També l'he instal·lat en algun ordinador meu, per conèixer-lo i poder donar suport. En conseqüència, vaig pensar que era lògic també que entrés a formar part de la comunitat d'usuaris d'ubuntu en català, i aquí em teniu.
    Last edited by orestesmas; October 9th, 2007 at 11:09 AM.

  2. #22
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Vallbona d'Anoia
    Beans
    99
    Distro
    Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon

    Re: Fil de benvinguda

    Hola a tothom!

    Jo sóc l'Eduard de Vallbona d'Anoia i ahir vaig instal·lar l'Ubuntu per complet al meu PC.

    Tot i que tinc alguns problemes, vaig descobrint aquest SO lliure mica en mica.

    Estudio 1r cicle formatiu de grau mitjà d'Explotació de Sistemes Informàtics a Igualada i sóc més que partidari del programari lliure com a eina de distribució de la informàtica arreu del món, per abolir els grans imperis com Microsoft.

    A part que sóc independentista, patriota i comunista

    Salut!
    Nº 459.167 de GNU/Linux
    Nº 17.834 d'Ubuntu


    Vols res? eduard.1714@gmail.com

  3. #23
    Join Date
    May 2007
    Location
    Les Borges del Camp, PPCC
    Beans
    90
    Distro
    Ubuntu 9.10 Karmic Koala

    Re: Fil de benvinguda

    Hola, em dic Tomàs i estic enganxat a ubuntu.cat

    Ja fa alguns anys que vaig intentar instal·lar alguna distribució però al ferro que tenia no hi vaig aconseguir fer funcionar res decentment; ben just una Mandrake que no anava ni amb rodes.
    Des de l'abril d'enguany que tinc ordinador nou amb només Ubuntu (bé, i un hasefroch w2k que hi corre virtualment), i el goig d'haver trobat ubuntu.cat
    M'encanta Linux per la filosofia que suposa el programari lliure, per la tranquilitat d'utilitzar un SO per al qual pràcticament no es dissenyen virus i bla, bla, bla, però no em digueu que no farda un munt poder dir "jo faig servir Linux" (o sent més purista, Gnu/Linux)
    Professionalment em dedico a diari a barallar-me amb una base de dades DB2 fent consultes i modificacions en SQL (tot i que d'informàtic no en tinc gens ni mica), entre moltes altres guerres, en una entitat financera.
    Hi ha qui -equivocadament- es pensa que "entenc en ordinadors", però m'encanta poder aprendre cada dia una mica de tots vosaltres.
    Aprofito per demanar que si algú ha provat Linux en una HTC Universal, que es manifesti! Jo de moment no ho he fet, però hi ha molta gent que sí: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=251584

    Tomàs.

  4. #24
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    La Selva Interior
    Beans
    119
    Distro
    Kubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Deu-vos guard a tothom

    Em dic Albert, i soc un salvatge o sigui un nadiu de la comarca de la Selva

    Soc una persona inquieta i curiosa i un dia, gràcies a un amic informàtic vaig conèixer l'existència del Linux. va passar el temps i jo un dia em vaig llençar i he anat passant amb mes pena que gloria per Mandrake, Suse i Debian. I segur que m'en deixo algun.
    Finalment he trobat la pau d'esperit amb Xubuntu, tot i que soc de Kde =D>
    O sigui que ja ens anirem veient
    Salut !!

  5. #25
    Join Date
    Oct 2007
    Beans
    3
    Distro
    Edubuntu 6.06 Dapper

    Re: Fil de benvinguda

    Bon dia! som molt novell amb linux, però m'agradaria arrbiar a saber manejar-ho i poder difondreu per tot el món educatiu! Som Palmesana. Som monitora d'esplai i estudio magisteri d'educació primària. JA vos aniré demanant dubtes ja... vos cansareu de jo!

  6. #26
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Catalunya
    Beans
    71
    Distro
    Kubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Fil de benvinguda

    Despres de saber que es feia un festa de celebracio del Gutsy a Olot, us he ben trobat i tal i com s-ha de fer, aquest primer post de presentacio.
    Suposo que el dia amb el Ubuntu a la terra dels volcans va anar molt be, em vaig haber de quedar a Banyoles ja que son les festes, fent les feines tipiques d-uns dies aixis, dinars amb familia, caballitus, barraques i escoltar alguna sardana.
    Vinc de llargues estones amb el SuSe i em vaig decidir a canviar al Ubuntu on francament i estic molt a gust.

    Ara mateix amb una feinada de nassos despres de passar al Gutsy. Despres de tenir el Feisty amb el compiz-fusion configurat a tota llet (penseu que vinc d-esser un enamorat de WindowMaker i emb KDE encara no em moc be).

    De moment no van els drivers de Nvidia, resolent el bug (144888) del usplash que habien resolt amb el Feisty, pero amb el Gutsy encara hi es (sense les X i sense els altres terminals es dificil arreglar les coses), com podeu veure encara sense accents, apostrofts i sense el AltGr (venteiades amb el xmodmap) pero be ja ho anirem arreclant.

    Ja ens anirem veient per aqui.

  7. #27
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Fil de benvinguda

    Hola,

    Sóc el Sisco Garcia, de fet no sóc nou al fòrum, el que passa és que no m'acaba de convèncer del tema dels malnoms i finalment he optat per crear un compte nou i deixar de fer servir el de siscuboontu (entrada #16 d'aquest fil, a la pàgina 2).

    Com ja havia dit, sóc ubuntaire des de fa un any, més o menys, però en plan malaltís de no fa gaire. Darrerament em dedico a infectar amb ubuntu a tothom que puc.

    Com podeu veure a les dades, estic malalt des de l'EdgyEft i he anat empitjorant a FeistyFawn i darrerament se m'ha agreujat la malaltia a GutsyGibbon. Em sembla que és un cas terminal que anirà progressant a futures fases, en les que espero que m'acompanyeu tots/es vosaltres i molts/es més.
    Last edited by SiscoGarcia; September 14th, 2008 at 12:49 AM.

  8. #28
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Barcelona
    Beans
    614
    Distro
    Ubuntu 20.04 Focal Fossa

    Re: Fil de benvinguda

    Uuuups! Sabeu que no havia vist aquest fil?
    Doncs em presentaré al final, que ja va bé perquè segurament sóc la degana d'aquest fòrum: vaig néixer el 53!
    Treballo a la Universitat de Barcelona on al principi era bibliotecària, després webmaster i ara porto el campus virtual, basat en una eina de codi lliure que es diu Moodle. Des de fa uns 10 anys ensenyo Multimedia a la facultat de Documentació i, des de fa dos, Moodle als profes de la UB.
    Em vaig instaŀlar el primer Linux fa uns sis anys, perquè m'avorria amb l'XP i perquè m'havia enamorat de Mozilla i de la idea del programari lliure. Va ser Mandrake 9 i després 10 (era durillo en aquella època), i després a la uni em van passar Fedora 3. Amb Fedora 4 vaig esborrar el W. dels meus sistemes. Instaŀlant Fedora 6 vaig tenir un problema (no podia llegir els CDs ), em vaig baixar Ubuntu Edgy Eft, tot va funcionar a la primera, i aquí m'he quedat.

  9. #29
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Barcelona - Catalonia
    Beans
    1,134
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Fil de benvinguda

    .
    Last edited by Kosimo; November 12th, 2007 at 10:32 PM.

  10. #30
    Join Date
    Oct 2007
    Beans
    9

    Re: Fil de benvinguda

    Hola soc el Xavi de Valls y tot i que soc informatic no en tinc ni idea de Linux i mira que ho he intentat moltes vegades pero noi,... em fa mandra posar-m'hi

    Ara m'ha tornat el rampell i m'he instalat el Ubuntu 7.10 (el Gusty) en el meu antic portatil que encara veig que l'arrossega prou be.

    M'han surgit una serie de problemes pero per aixo soc aqui, a veure si m'ajudeu a tirar endevant i fer d'aquesta la intentona definitiva de posar-me al mon del linux.

    Apa, gracies per tot

    Xavi

Page 3 of 30 FirstFirst 1234513 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •