Results 1 to 7 of 7

Thread: [SOLVED] versió en català

  1. #1
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    [SOLVED] versió en català

    Hola

    Una pregunta de molt baix nivell:

    Quina és la darrera versió en català i on es por trobar?

    He descarregat el Kubuntu, i encara que trii el català com a idioma predeterminat, només s'instal.la en anglès. (hi ha una opció en castellà, però ho borra sense contemplacions al no ser l'opció per defecte, i no sé ni com restaurar-ho).

    Per altra banda, com que sóc nou amb l'assumpte, m'és igual començar per un escriptori que un altre. Això si, voldria poder-hi muntar un servidor apache per fer proves amb pàgines Web.

    He mirat de busca al Catalan LoCo Team aquesta informació (quina és la darrera versió traduïda) i en la meva inutilitat he estat incapaç de trobar-ho.

    Agraït per l'interès

    Lluís

  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: versió en català

    Tinc dues notícies per a tu, una bona i una dolenta:

    La dolenta és que no has abandonat el Catalan LoCo Team aquest fòrum n'és una altra expresió.

    La bona és que símplement instal·les la versió que et plagui d'Ubuntu (amb gnome o kde) i posteriorment li configures l'idioma que et plagui (p. ex. el català).

    Aquí en pots trobar referències de com fer-ho:

    http://ubuntuforums.org/showthread.p...ghlight=idioma
    http://ubuntuforums.org/showthread.p...ghlight=idioma

    Salutacions i benvingut a la comunitat (que no és la de l'anell )
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: versió en català

    Jo afegiria que, si vols un CD ja en català "d'entrada", el LoCo Team també s'encarrega de fer-lo. Concretament, jo vaig fer el de la Kubuntu 7.04 quan va sortir a l'abril. Pots baixar-te la imatge de Caliu, per exemple:
    http://caliu.cat/blog/2007/04/20/la-...idor-de-caliu/

    Però jo gairebé m'esperaria, si pots, al 20 d'octubre que sortirà la propera versió.

    Que la disfrutis

  4. #4
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: versió en català

    Hola

    Gràcies per la vostra resposta.

    De moment he baixat i instal.lat la versió 7.04 en catalànglish, i fins ara no he aconseguit vagi això del Wireless.

    Ja aniré depurant l'assumpte amb els enllaços que m'heu passat.

    Agraït

    Lluís

    PD. Orestes: Jo em segueixo apuntant al curset de pares a l'escola!

  5. #5
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: versió en català

    Per si no estaves al cas, el proper 20 d'octubre serem a Olot. Si t'hi acostes segur que podrem solventar els teus problemes (informàtics, eh!! )

    Per a més informació: https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/GrescaGutsy
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: versió en català

    Gràcies per la informació.

    Finalment això ha funcionat

    Envio aquestes línies per si hi ha algú tan passerell com jo que li cal. (De fet el login passerell ja estava agafat, però és el que m'escau a mi).

    Seguint els consells de les línies de dalt el què cal és descarregar qualsevol versió, i instal.lar-lo amb l'opció de què l'idioma per defecte sigui el català.

    L'altre sarau és aconseguir que vagi Internet. La cosa anava per wifi, i per més que ho provés el sistema no es va entendre amb servidor DHCP (que és qui dona les adreces IP que permeten identificar l'ordinador a la xarxa interna de casa). La solució salomònica és introuir l'adreça IP a mà, així com ladreça d'enllaç i les DNS d'enllaç. Oli en un llum

    Després d'això encara gairebé tot surt en anglès, però tal com comenta en Papapep només cal anar i canviar l'idioma. Lúnic problema és que el suport per català no surt a la llista.

    Per tant el pas previ és actualitzar la instal.lació perquè hi sigui.

    Bé senyors passerells: resulta que a l'Ubuntu hi ha una utilitat que fa la recerca i instal.lació d'aquests programes tota sola:

    A la pestanya Applications (encara estem en anglès) hi ha a la última l'opció Add/Remove Applications, que és la bona.

    Hi apareix una llista de programes i paquets immensa, i el què cal fer (després d'haver introduït el password) és seleccionar el Language support i demanar d'instal.lar-lo. Resulta que Ubuntu sap on anar a buscar aquestes coses. (estan en una cosa anomenada repositoris).

    Després de què ho instal.lis vas a la pestanya "System" i busques el Language Support. Ara si que pots triar el català (i treure l'anglès?). Després de fer-ho va a buscar més programes a més repositoris, i després de tot això ja funcina.

    I si no va, haureu de fer el que es comenta als enllaços de més amunt. (a mi em va funcionar)

    Bé, després d'apallissar-vos us agraeixol'atenció que m'heu prestat, i també agraeixo als que porteu això que hagiu aconseguit que funcioni.

    Lluís

  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: versió en català

    El teu post és una mica extrany.

    Després d'això encara gairebé tot surt en anglès, però tal com comenta en Papapep només cal anar i canviar l'idioma. Lúnic problema és que el suport per català no surt a la llista.
    Si que surt. He instaŀlat un munt d'ubuntus en 32 i 64 bits i sempre surt. No he vist MAI que no hi fos.

    per tant:

    A la pestanya Applications (encara estem en anglès) hi ha a la última l'opció Add/Remove Applications, que és la bona.

    Hi apareix una llista de programes i paquets immensa, i el què cal fer (després d'haver introduït el password) és seleccionar el Language support i demanar d'instal.lar-lo. Resulta que Ubuntu sap on anar a buscar aquestes coses. (estan en una cosa anomenada repositoris).
    no té sentit fer-ho. Pots anar directament al darrer punt.
    Carles Oriol i Margarit

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •