Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Thread: Instal·lació/ partició del disc

Beans
    32

Instal·lació/ partició del disc

He arrancat sense problemes ubuntu des del CD i he passat a instal·lar-lo, però m'he encallat en les particions del disc dur. M'explico: tinc dos discs durs, un de 40 GB on hi ha el Windows instal·lat i un altre de 160 GB partit en dos, una pertició de 100 GB i una altra de 60 GB. La meva intenció és instal·lar l'ubuntu en aquesta última i utilitzar-la sensera pel LINUX. Algú podria dir-me com fer-ho? Tinc por que hem fagi particions rares i perdi dades (a la partició de 100 GB hi tinc tots els arxius de dades). Quin format he de dir-li?: fat, nft,...?

HELP!!

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Re: Instal·lació/ partició del disc

Si ets nou nou, elimina la partició de 60 amb el windows i despres un cop engegat el instal·lador gràfic li dius que usi l'espai lliure del 2on disc.

Si ja ets una mica més curradet quan estiguis a l'instal·lador tries de fer el particionat manualment, elimines la partició en windows de 60 i crees una de 59 ext3 muntada a / i una de swapfile amb el restant

Beans
    32

Gràcies Carles per la teva informació.
    La veritat és que jo soc nou nou, però el que jo voldria és usar el particionat manual, si no és massa complicat, és molt difícil fer el que hem dius??

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

no crec que ho trobis massa dificil. Però unes probes en un ordinador on no tinguis res a perdre no estarien de més.

Beans
    32

Aquest és el problema que si tinc a perdre. Perdona si soc massa pessat però tu no me'n podries fer cinc cèntims?, vull dir donar-me unes instruccions, un procediment per a rucs, a partir de quan li pico "manual"

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Aquest cap de setmana et preparo un video... però no et recomano mai de la vida fer un canvi de sistema (ni tan sols de versió) en un ordinador on tinguis res a perdre...

Beans
    32

Ets molt amable Carles. Jo el que voldria fer és tenir instal·lats els dos SO, Windows i Linux, en dos discs diferents, i a l'arrancar tenir la possibilitat de fer-ho amb el que jo vulgui; voldria fer una transició paulatina. Hi ha moltes eines que funcionen amb el windows i que necessito; poc a poc segurament podré anar canviant però necessitaré temps. He pensat en copiar tot el que tinc al disc gran al petit, en el qual tinc el Windows (hi cap bé), i després dir-li a la instal.lació automàtica de l'Ubuntu que s'instal·li al disc gran que, encara que hi hagi dos particions fetes amb Windows, quedarà sense dades. Que et sembla?, tinc el dubte de si d'aquesta manera l'Ubuntu m'agafarà molt espai o em permetrà fer una nova partició d'aquest disc i guardar l'espai que jo vulgui.

Beans
    606
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

Si arrenques linux desde el CD, sense instal·lar, veuràs el gparted al menú de sistema, l'arrenques i t'ensenyarà tot el que veu i com ho veu. Si aleshores no ho veus clar, envia la info al forum i t'aconsellaran.

CarlesOriol: un video de "particions sense dolor" seria un gran què

Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

Potser et resulta útil llegir-te prèviament el següent tutorial:

http://microteknologias.cl/linux_particiones.html

Salut.

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Au com vaig prometre:

http://www.archive.org/details/Parti...isc_amb_ubuntu Baixeu el video sencer, la qualitat en la finestra petita no serveix per a res.
    Last edited by CarlesOriol; May 14th, 2007 at 08:46 PM.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks