Results 1 to 10 of 10

Thread: Linkat or not Linkat

Beans
    18
    Distro
    Edubuntu 7.04 Feisty Fawn

Question Linkat or not Linkat

Hola a tothom,

Sóc nou en això de Linux i Ubuntu, i tinc una "pregunta de rigor" per poder saber quin tipus d'usuari Linux sóc.

Sóc mestre del Departament d'Educació de la Generalitat a Catalunya, i com a Coordinador d'Informàtica d'una escola, als Centres Educatius ens fan arribar i ens orienten formativament cap a una distribució Linux basada en SuSE, anomenada Linkat.

A part de que la comunitat SuSE a Espanya i a Catalunya és gairebé inexistent (per no dir completament N U L . L A) no sé si a nivell de Kernel, compatibil.litat, opcions de configuració, o per algun altre motiu, algun usuari d'aquest Fòrum recomana Ubuntu o Edubuntu, més que no pas SuSE i la Linkat.

Hi ha algun usuari de la XTEC (xarxa educativa de la Generalitat) que em pugui aconsellar? Algú de la XTEC s'ha tirat a la piscina per deixar de banda la Linkat i dedicar-se a fons amb Ubuntu? S'accepten opinions de persones que no siguin de la XTEC, però que puguin aportar informacions útils i que em puguin orientar.

Moltes gràcies per avançat.

Ogmius

Beans
    1,130

Re: Linkat or not Linkat

El tema de nombre d'usuaris de Suse i Ubuntu hem sembla molt facil d'explicar: Ubuntu té un marketing collonut. Van entrar "a saco" i a per totes, regalant CD's desde la primera versió (va sortir a octubre del 2004) quan ningun sabia que era ubuntu. També s'ha de tenir en compte qui n'es l'impulsor: Marc Shuttleworth, primer africa que va anar a l'espai (turista espacial, esta forrat)i bé... ubuntu fa molt soroll. I la gent ho prova. Això, Suse no ho té...

Sobre Suse i Linkat.. Jo hem quedo amb ubuntu. La meva experiencia es que es més ràpid i està millor fet. Poques distribucions soporten tant maquinari com Ubuntu. Ademés, i això per a mi es clau, està el sistema d'instal·lacio de software.. ubuntu/debian es bastant superior a Suse.. més fàcil, més ràpid, oficial, amb moltes fonts diferents...

Jo probaria les 2.. i decideixes. També tens la Catix http://www.catix.cat/ que igual et pot semblar interesant.

Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

Quote Originally Posted by ogmius View Post
    Hola a tothom,

Sóc nou en això de Linux i Ubuntu, i tinc una "pregunta de rigor" per poder saber quin tipus d'usuari Linux sóc.

Sóc mestre del Departament d'Educació de la Generalitat a Catalunya, i com a Coordinador d'Informàtica d'una escola, als Centres Educatius ens fan arribar i ens orienten formativament cap a una distribució Linux basada en SuSE, anomenada Linkat.

A part de que la comunitat SuSE a Espanya i a Catalunya és gairebé inexistent (per no dir completament N U L . L A) no sé si a nivell de Kernel, compatibil.litat, opcions de configuració, o per algun altre motiu, algun usuari d'aquest Fòrum recomana Ubuntu o Edubuntu, més que no pas SuSE i la Linkat.

Hi ha algun usuari de la XTEC (xarxa educativa de la Generalitat) que em pugui aconsellar? Algú de la XTEC s'ha tirat a la piscina per deixar de banda la Linkat i dedicar-se a fons amb Ubuntu? S'accepten opinions de persones que no siguin de la XTEC, però que puguin aportar informacions útils i que em puguin orientar.

Moltes gràcies per avançat.

Ogmius
    Jo no sóc usuari de la XTEC, però he tingut contacte amb la Linkat a 2 nivells: un des de la Càtedra de Programari Lliure de la UPC, que ha anat seguint el tema més o menys des dels seus inicis, i l'altre a través de l'escola dels nens, on he col·laborat amb la coordinadora d'informàtica a posar en marxa la Linkat.

La pregunta que planteges ha estat debatuda en altres bandes (notòriament a la llista "orglliure" de softcatalà) i és molt complexa. D'una banda és cert que la comunitat SuSE a catalunya és gairebé inexistent (atenció: Linkat no deriva de SuSE sinó de Novell Linux Desktop, encara pitjor), que el suport del Departament és força precari, que ubuntu o qualsevol altra distribució està més afinada, es més moderna i té al seu voltant una comunitat més nodrida i disposada a ajudar. Però d'altra banda és l'aposta que fa el Departament sobre Linux, i és l'única que tenim, per tant donar-li l'esquena és condemnar-la al fracàs d'entrada.

Com diuen altres respostes, que decideixi la gent, però això només ho pot fer si coneix una mica linux i totes les opcions disponibles, per tant, jo d'entrada procuraria recolzar la Linkat, tot desitjant molt fermament que la versió 2.0 corregeixi totes les deficiències que s'han observat a la versió 1.

Els meus 5 cèntims...

Beans
    18
    Distro

Red face Re: Linkat or not Linkat

Quote Originally Posted by orestesmas View Post
    La pregunta que planteges ha estat debatuda en altres bandes (notòriament a la llista "orglliure" de softcatalà) i és molt complexa. D'una banda és cert que la comunitat SuSE a catalunya és gairebé inexistent (atenció: Linkat no deriva de SuSE sinó de Novell Linux Desktop, encara pitjor), que el suport del Departament és força precari, que ubuntu o qualsevol altra distribució està més afinada, es més moderna i té al seu voltant una comunitat més nodrida i disposada a ajudar.
    OK, OK, quin sarau hi ha amb això de la Linkat....

He llegit els missatges a orglliure, i déu n'hi dó com està el panorama, no?... Com he llegit en un dels posts, amb tot aquest enrenou, qui surt més pejudicat és el Programari Lliure i els usuaris que creuen el en PL...

Potser la Linkat 2.0 satisfarà les necessitats dels usuaris, o potser no, però com que això sembla que serà una loteria, jo vaig comprant números per un altre sorteig... De moment, començaré els meus experiments amb Feisty, i a tirar milles...

Moltes gràcies a tots dos per la llum que m'heu aportat, heu resultat de MOLTA ajuda. Fins aviat

Ogmius.
    Last edited by ogmius; March 28th, 2007 at 04:43 PM.

Beans
    18
    Distro

Una idea esbojarrada....

No podria ser que darrera dels problemes d'implantació de Linux a l'Ensenyament i a la resta de la Generalitat hi hagués la mà invisible de Macrosoft???

Seria el més beneficiat de que les coses continuïn com estan, no us sembla?? No cal ser un geni per arribar a aquesta conclusió...
    Last edited by ogmius; March 28th, 2007 at 04:55 PM.

Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

La mà invisible de Microsoft, no ho sé, però si que sé que amb alguns personatges a càrrecs directius del Departament d'Educació, no cal la mà negra de Microsoft perquè ja s'ho fan tot solets.

A la Linkat hi ha gent molt ferma (Francesc Busquets) que està intentant tirar endavant el projecte des de "baix", i d'altres que estan més amunt (p.ex. Ramon Roy) que no s'han destacat mai per tenir simpatia pel programari lliure, tot i que recentment sembla haver-s'hi convertit o com a mínim en parla molt.
    Last edited by orestesmas; March 28th, 2007 at 06:03 PM.

Beans
    3

Lightbulb Ja he triat: Not Linkat

Jo sóc de la opinió que les coses petites acaben de ser engolides per les més grans, i en qüestió de coneixements i de facilitar la vida a la gent, me la jugo pels grans.Per tant jo preferiria més uns paquets i manuals d'adaptació d'ubuntu al sistema educatiu català i els seus pc's, per exemple, que no pas una distro nova, que costa diners i milions d'esforços (i que tal i com està la tecnologia i com avança no sé jo fins a quin punt és sostenible-posaré per exemple el projecte Intraweb vs. el nou Joomla .Així que m'he decidit a iniciar Ubunkat (http://ubunkat.blogspot.com) una cosa així, com una llista de paquets i modificacions preprogramades que necessitem per a que ubuntu sigui educable i al nostre sistema i escoles catalanes Però no tinc els coneixements,i necessito l'ajuda de qui vulgui.Algú que en sàpiga pot i vol ajudar?

Beans
    60
    Distro
    Ubuntu

Doncs no m'agrada la idea. Ja hi ha molts sabors d'Ubuntu i, de fet, ja tenim "Edubuntu" que és bàsicament el que seria l'Ubunkat. Es podria fer un esforç per comentar a la gent d'Edubuntu que afegiren més paquets del nostre interès, però crear una nova distro és... innecessari. Bé, això pense jo...

Beans
    2,997

Ubunkat: entenc la teva intenció, i no és pas que sigui dolenta però, com en Pau ja ha dit, no cal reinventar la roda cada cop (per sort).
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    1,530
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Re: Ja he triat: Not Linkat

ubunkat

Si vols iniciar un fil i parlem d'un tema em sembla bé però això: http://ubuntuforums.org/search.php?searchid=61013011 no cal i és spam.

Si us plau llegeix les normes de comportament al fòrum: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=599965
    Carles Oriol i Margarit

Bookmarks