Results 1 to 9 of 9

Thread: Migrar a uindous

  1. #1
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Migrar a uindous

    (Aquest post és irónic però em fotia gràcia de fer-lo)

    <ironic>
    Bé... Tal com he pogut comprovar en un post anterior l'openoffice si fem una taula (en el processador de textos, en el full de calcul no) de 2 columnes per tres fileres i ajuntem les darreres 2 fileres de la primera columna i intentem ajuntar les 2 primeres de la segona, incomprensiblement, dóna un error.
    Per tant no tinc altra solució que migrar a un sistema que m'han dit que es diu uindous.
    Però aquest cop ho farem be!!. Vull ser legal! Cap altra versió TDK, ni verbatim.

    El primer que he fet és agafar el navegador d'internet i la calculadora i fer quatre números del que em costarà.

    A veure... que tenim per aquí. Tinc un servidor.... i cinc estacions de treball... (bé... de treball potser no gaire ja que les 2 dels meus fills serveixen principalment per jugar. - M'han dit que en uindous hi ha uns jocs fantàstics !!! -) ...

    A veure farem una llista de tot el que em cal. (Edicions bàsiques, sobretot el servidor!)

    Estació de treball

    Windows XP professional 464
    Office 2003 740
    winrar 40
    Mcafee Total Protection 2007 80
    Facturació elemental 1.500
    Nero 103
    Photoshop 1.080
    PowerDVD 50
    Visual studio bàsic 1.500
    Acrobat 8 pro 404
    Adobe Premier 810

    Servidoret domèstic

    2003 bàsic 1.500
    SQL server 2.200
    Exchange server 5.000
    Isa server std 1.500
    Filtre spam servidor 3.600

    ...ummmm... pot ser puja més del que em pensava...

    Ara ho repartirem pels ordinadors:

    Servidor: 13800
    Or1 6.771
    Or2 1.881
    Or3 5.271
    Or4 2.691
    Or5 1.497

    ... total 31.912 ... glups!!!!!
    </ironic>

    Ara posem-nos seriosos.

    En aquest post no vull defensar que no es cobri per la realització de software, crec que és just i necessari, però fa vergonya que els anomenats standards de facto tinguin uns preus que cap usuari domèstic no pot assolir.

    Si realment s'està en contra de la pirateria avui ja hi ha les eines per tal de bloquejar-ho, però tot és façana. Si la gent no pot usar el word en dos dies deixa de ser el sistema comú i ben segur que els programes com openoffice amb una riuada d'usuaris tant gran en dos dies es posen a l'açada i en tres el superen amplament gràcies a la participació de tothom que vulgui fer-ho (això en office ni parlar-ne no?).

    ...si voleu seguir la conya us animo a posar els preus dels programes que util·litzarieu habitualment en windows... i per cert! Heu vist el preu del windows XP pro? (versió no OEM clar... ja que jo no vull comprar cap ordinador...) M'he quedat de pasta de boniato!

    Carles Oriol

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Migrar a uindous

    Tens tota la raó, però en el correu original hi he trobat una altra idea preocupant:

    "Uso word perquè és més fàcil"

    És cert que hi ha situacions en què allò que està en joc (per exemple la nota d'un treball) no et permet aplicar massa consideracions ètiques si el temps se't tira al damunt.

    Però, un cop passats els examens, i en la calma d'un capvespre d'estiu estirat a l'hamaca del porxo, i tot degustant un refresc és quan et pots preguntar:

    "Potser és més fàcil, però a quin preu?"

    * Situar-te en la il·legalitat?
    * Haver d'usar programes anti-virus i anti-tot que et ralenteixen el PC?
    * Estar lligat (a través de formats privatius de documents) als capricis de marquèting d'una empresa concreta?
    * Instal·lar programes "mastodòntics" per usar un 10% de la seva funcionalitat?
    * Fer propaganda a una multinacional (o diverses), i a sobre sense que et paguin un euro?
    * Usar un Sistema Operatiu que no fa el que tu vols, sinó el que volen els de Hollywood, gràcies al fantàstic DRM?
    * Perdre't l'accés a més de 20.000 programes (és el número de paquets que té Debian) només per la comoditat?
    * ...

  3. #3
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Cambrils, Catalonia
    Beans
    1,130

    Re: Migrar a uindous

    Be be be.. hooligans del software lliure? :>

    Si, cert es que windows es car. Cert que li afecten molts virus. Però, igual de cert es que avui dia es el sistema més extés de tots. Ens agradi o no.

    Jo sempre hauré de tenir una copia de windows instalada. Sigui perque tots els meus companys fan servir M$ office, sigui peruque necesito el PSPICE, sigui perque el matlab que hem passen es per windows i no m'hi vull trencar el cap en linux, sigui perque necesito fer 4 coses en el siemens step 7, sigui perque els meus pares volen skype amb videoconferència o que jo vulgui jugar a l'age of empires 3.. Sigui per moltes coltes. I m'es igual, no hi tinc problema.. cap ni un. Faig servir el que més hem convigui a cada moment. Durant molts anys ha sigut windows, després ubuntu, després debian... problemes? Ni un...

    Situar-me en la il·legalit.. m'es igual. Fa molts anys que hi soc. Si no fos per windows, seria per 20 gigues d'mp3, o 30 dvds de pelis en divx, o X jocs que tinc o.. el que sigui. No tinc problemes de conciencia per això.

    Programes anti-tot que ralenteixen el pc... windows m'arranca més rápid que qualsevol ubuntu, i que debian. Pro clar, jo hi entenc una mica i no instal·lo el "Super Speed XP". No sempre es tant tant dolent con el pinten.. parlo d'XP. De vista no en vull sentir a parlar, ¡quina merda de sistema!

    Documents, pues si. Estic lligat a una empresa concreta. Però, la veritat es que no tinc ganes de posar a "esbarallar-me" amb companys que amb pro feines saben instal·lar el messenger per a que facin servir open office o el que sigui...

    Programes mastodóntics.. bueno, si. Poden ser-ho. Pero creec que si instal·lem només l'excel, el word i el powerpoint treient 4 cosetes tampco pesen tant. No se...

    Propaganda.. es discutible. No crec que ningú fagi propaganda de windows.. tothom sap que es...

    DRM.. en XP no hi tinc problemes.

    Accés a 20mil programes... pse. M'es igual, sincerament. En windows en faig servir uns quants, a ubuntu uns altres quants, i en les 2 plataformes hi tinc aquest 20mil programes que mai faré servir..

    Sobre els preus... Windows XP Profesional el pots comprar per 149€, windows vista ultimate 199€. L'office (estudiants / professors), 154€. Winrar, hi ha moltes alternatives gratuites. Photoshop.. hi ha alternatives més barates i que faran el mateix que el gimp (photoshop elements, jasc paint shop pro). Adobe 8 pro el mateix, hi han alternatives...

    I podria seguir. Heu anat agafar els casos més extrems.. per demostrar que? Que un usuari es tonto per fer servir un XP pirata?

  4. #4
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Migrar a uindous

    Bé, bé... això dels hooligans del software lliure... es per continuar amb la línia pseudo-irónica del fil.
    -- que ja em plau --.

    Però sense trencar el ritme ni ofendre a ningú podem fer l'exercici al post anterior de canviar el concepte uindous per idioma espanyol i linux per català i podem reaprofitar un munt de literatura ja escrita.

    he he

    Per cert les versions de uindous que anomenes son per a l'adquisició amb una màquina nova (oem - versions per a integradors de maquinari). Com no era el cas que estava explicant no he volgut fer-ne referència.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Cambrils, Catalonia
    Beans
    1,130

    Re: Migrar a uindous

    lo de hooligans.. no anava en mal to, el que passa es que no ha sortit l'emoticono

    Respecte a windows per castella i linux per catalá.. tens raó. Jo defenso l'idioma catalá, m'agrada catalunya i tot aixo, pero tinc una ventatja: se parlar els 2 idiomes. I nomes hi veig ventatges.

    salut!

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Migrar a uindous

    Quote Originally Posted by patrickfromspain View Post
    Be be be.. hooligans del software lliure? :>

    Si, cert es que windows es car. Cert que li afecten molts virus. Però, igual de cert es que avui dia es el sistema més extés de tots. Ens agradi o no.

    Jo sempre hauré de tenir una copia de windows instalada. Sigui perque tots els meus companys fan servir M$ office, sigui peruque necesito el PSPICE, sigui perque el matlab que

    Propaganda.. es discutible. No crec que ningú fagi propaganda de windows.. tothom sap que es...

    DRM.. en XP no hi tinc problemes.

    Accés a 20mil programes... pse. M'es igual, sincerament. En windows en faig servir uns quants, a ubuntu uns altres quants, i en les 2 plataformes hi tinc aquest 20mil programes que mai faré servir..

    Sobre els preus... Windows XP Profesional el pots comprar per 149€, windows vista ultimate 199€. L'office (estudiants / professors), 154€. Winrar, hi ha moltes alternatives gratuites. Photoshop.. hi ha alternatives més barates i que faran el mateix que el gimp (photoshop elements, jasc paint shop pro). Adobe 8 pro el mateix, hi han alternatives...

    I podria seguir. Heu anat agafar els casos més extrems.. per demostrar que? Que un usuari es tonto per fer servir un XP pirata?

    Bé, això del PSPICE m'ha fet gràcia. Què estas estudiant, tu? Ho dic perquè jo aquest curs he substituït PSPICE per GNUCAP a la meva assignatura... de moment ningú no ha vingut a apunyalar-me.

    Però en tota aquesta discussió hi ha un tema de fons: cal aclarir si estem parlant de qüestions tècniques o de quelcom més essencial.

    Jo no vull entrar massa en qüestions tècniques, perquè és el no acabar: que si aquest sistema fa allò millor o pitjor, blah, blah. Els motius importants no són els tècnics (amb temps i/o diners es pot aconseguir tot en informàtica) sinó els morals. Fixa't en les qüestions morals, i les conseqüències de fer servir programari privatiu.

    -Dius que en XP et pots escapar del DRM. Segurament és cert. Però quant de temps creus tu que podràs "aguantar" sense passar-te a Vista? Un any? dos anys? Què faràs quan tot el teu entorn hagi passat a vista i Microsoft i els altres fabricants deixin de treure versions que funcionin sobre XP?
    Potser et serà igual, perquè de fet alguns DRM famosos (com el iTunes de Apple) ja han estat craquejats, i de fet qualsevol DRM pot ser craquejat amb més o menys dificultat. Però el problema és que molta gent no sabrà com fer-ho i haurà de passar pel tub i, el que és pitjor, els usuaris de programari lliure potser veuran com el DRM impedeix l'execució de Linux al seu ordinador.

    -Propaganda: Quan faig propaganda em refereixo al segúent. En el passat m'he passat (valgui la redundància) moltíssimes hores ajudant a la gent a configurar i a resoldre els seus infinits problemes en windows. De tot: instal·lacions, pèrdues d'informació, programes que no sabien fer funcionar... què t'he d'explicar, tu deus haver fet el mateix. Quan faig balanç i m'ho miro fredament no puc evitar sentir-me com un perfecte gilipolles: He estat ajudant, sense cobrar un duro, a expandir el monopoli d'una empresa sobre un sistema operatiu que em priva d'un munt de coses, no està en la meva llengua, m'obliga a ser pirata, té múltiples forats de seguretat, etc. Si hagués conegut Linux abans, que diferent que hauria estat tot!

    -Documents: Jo vaig fer la meva tesi en word 2. Actualment tinc problemes per veure-la bé en les versions més noves de word. De les gràfiques ni te'n parlo: els programes que vaig usar per fer-les avui en dia no existeixen (ni en format TDK, sospito). Si ho hagués fet en LaTeX ara no tindria cap d'aquests problemes. Resum: lligar-te a formats propietaris és un passaport segur a la pèrdua d'informació al llarg dels anys, a no ser que mantinguis un sistema idèntic al que vas usar per generar el document, però això no és factible a la llarga.

    -Legalitat: Allà cadascú amb la seva consciència, això és quelcom en l'àmbit de l'ètica personal. Però és clar que si la còpia il·legal de programari no es persegueix més és perquè els més interessats a que existeixi (dins d'uns límits raonables, clar) són les pròpies empreses fabricants. Mentre paguin els qui tenen la pasta (les empreses) ells ja en tenen prou, i ja els està bé que els usuaris els pirategin perquè així van creant gent que només coneix una sola cosa.

    -Skype: No ho conec molt, digues-me si m'equivoco, però crec que és un altre un altre exemple de com els usuaris cauen en trampes tecnològiques gràcies a una façana bonica i útil. La gràcia que té skype és que és gratuït (bé, algú paga la connexió a internet, tanmateix), però només entre usuaris de skype. Això és una limitació artificial destinada a beneficiar únicament a l'empresa, no pas a l'usuari. T'imagines una xarxa telefònica que només et permetés trucar a usuaris de la mateixa companyia?
    Si tu ets usuari d'un programa de telefonia IP i ja pagues la teva connexió a internet hauries de poder trucar a qualsevol usuari que fos usuari d'un programa semblant. Per això serveixen els estàndards i la interoperabilitat. I l'usuari espavilat hauria de rebutjar qualsevol altra solució destinada a crear monopolis, que únicament li aportaran preus més elevats a la llarga.

    Jo no vull dir en cap cas que un usuari de XP (pirata o no) sigui tonto. De llestos i tontos n'hi ha arreu, també en linux. Només vull dir que la desinformació i la comoditat ens pot costar car.

    Orestes.
    Last edited by orestesmas; March 8th, 2007 at 11:54 AM.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Mallorca - Balearic Islan
    Beans
    21
    Distro
    Ubuntu 7.04 Feisty Fawn

    Cool Re: Migrar a uindous

    Què ben cert que és això que dius! Jo des de fa uns dies he decidit que si algú vol que li foti a l'ordinador un XP pirata, jo li foto. I li configuro, si vol. Però no li penso respondre cap més pregunta sobre informàtica, ni li arreglaré qualsevol problema que tingui amb l'ordinador (sigui o no derivat de Windows) o qualsevol altra cosa, a menys que em pagui els meus honoraris (que per alguna cosa instal·lar, arreglar i posat a punt ordinadors és la meva feina, no la meva afició).

    De tota manera, sento posar-me de la banda dels talibans del software lliure: fer servir Windows hauria d'estar penat per la llei. Personalment, a casa no hi ha ni un sol Windows (ni al PC de la meva dona, ni al meu), ni tan sols virtualitzat. D'ençà que el van probar, els cosins de la meva dona tampoc tenen Windows, ni el seu pare, ni el seu germà (cunyada inclosa)... tothom s'està passant a Ubuntu. Potser ens hauríem de començar a demanar les causes de que molta gent s'estigui passant a Windows o comprant un Mac (cosa que, per cert, mai em podré permetre... a menys que canviï de feina )

    En fi: consell de professional en el tema: canvieu a Linux (el que sigui, Ubuntu, Debian, Fedora, el que sigui) abans de que no sigui massa tard. Estem canviant el món i tenim a Microsoft acollonida. És hora de donar el cop mortal a Bill Gates d'una puta vegada (us juro que em fa mal cada cop que passem la factura d'un servidor a un client... 600€ per un Server 2003 Small Bussiness Server OEM... limitat a 5 usuaris!!! i 300€ per cada paquet de 5 llicències d'usuari extra!! si això no és atracament a mà armada, que algú m'ho expliqui)

    Salut a tots d'un català expatriat a les Illes Balears!

  8. #8
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Cambrils, Catalonia
    Beans
    1,130

    Re: Migrar a uindous

    Orestesmas... debat constructiu, m'agrada.

    Estic estudiant Enginyeria técnica industrial (esp. Electronica industrial), a la URV de tarragona. El tema de sustituir Pspice per Gnucap.. per mi no hi hauria problema, igual pel professor si. Si et soc sincer, mai havia sentit res de gnucap, tampoc m'havia molestat a buscarlo. Mirare que tal esta.. encara que elegir el programari depengui del professor

    Aixo de passar-me a Vista.. ja ho havia pensat.. de moment no hem fa gracia, pero se que al final caure. Si no es per el word 2009, pues doncs per el call of duty 4 o el half life 3.. que hi farem. No es un sistema que m'agradi, però hi acabaré "treballant" i "sofrir" el tema DRM. Això de que degut a DRM no podré instalar linux... m'ha semblat un pel catastrofista. Sigui como sigui, el temps dirà... i quan hagi de decidir si nomes windows o nomes linux doncs ho tindre clar.. el pingu guanya.

    -Propaganda.. ara t'entenc. Cert, he tocat alguns windows.. per sort, els meus coneixements de windows van minvant.. i ja no hem tiro a ajudar a la gent en problemes de windows que no sabre ni pero on començar a buscar el que passa. Tinc el meu windows net, i el dels meus pares funciona. I ja esta..

    -Documents.. havia sentit coses així de l'office... De moment, la veritat es que encara no faig res "critic" que hagi de guardar molts anys.. i el que hem vull quedar normalment ho passo a pdf. Però m'ho prendre com un consell.

    -Skype.. es un programa que pots trucar entre 2 pc's i fer videoconferencia gratis. I pots trucar a altres paisos molt molt barat (1,7 centims per minut a suïssa, per exemple). El far servir el meu tiet i per aixo nosaltres.. I be, simplement funciona, i no ens compliquem la vida. I als meus pares.. no els vull migrar ni res.. estan contents en windows i hem pregunten per que si linux es tan bo no es far servir molt mes.. jo passo d'explicarlos res XD. Sobre la telefonia IP.. encara no conec cap programa que sigui gratis del tot. El voipbuster es el que més s'hi acosta, i també el fem servir (i funciona en ekiga).

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Migrar a uindous

    Quote Originally Posted by basdala View Post
    Què ben cert que és això que dius! Jo des de fa uns dies he decidit que si algú vol que li foti a l'ordinador un XP pirata, jo li foto. I li configuro, si vol. Però no li penso respondre cap més pregunta sobre informàtica, ni li arreglaré qualsevol problema que tingui amb l'ordinador (sigui o no derivat de Windows) o qualsevol altra cosa, a menys que em pagui els meus honoraris (que per alguna cosa instal·lar, arreglar i posat a punt ordinadors és la meva feina, no la meva afició).
    Fes un pas més... nega't a instal·lar i a configurar XP

    I això d'exiliat a les Balears... Que allí es pot viure molt bé, malgrat els qui governen!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •