Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: Comparació OpenOffice amb Office i altres

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Beans
    13

    Comparació OpenOffice amb Office i altres

    Hola a tots,

    Fa poques setmanes que estic traballant amb l'Ubuntu, i hem sento molt inexpert.

    De moment he aconseguit fer una instal·lació dual amb l'Ubuntu i l'XP, i les funcions básiques rutllen correctament, però per desgràcia necessito fer funcionar aplicacions sota entorn Windows, ja que la feina ho requereix, i aquí sóc l'únic que s'atreveix amb l'Ubuntu, la resta de terminals funcionen amb l'XP (ja que es tracta d'ordinadors portátils que venien amb l'XP preinstalat de fábrica).

    La meva intenció és poder instalar l'Office 2003 que tenim original, per poder fer el canvi correctament. El problema concret el tinc amb la migració de l'Outlook. Vull passar tota la informació que hi tinc en entorn XP a l'Evolution.

    Quan executo el fitxer setup.exe sota WINE, l'ubuntu hem tanca la sessió i hem tanca totes les aplicacions obertes. He seguit totes les explicacions que he trobat a diversos tutorials, i no ho entenc.

    He provat el WINE perquè és gratuit, però potser és millor que provi el CrossOver Office??

    Estic obert a tots els sugeriments que hem feu els experts.

    D'altra banda també vull fer una pregunta general: Quin és per vosaltres el millor gestor de correu electrònic per l'Ubuntu?

    Gràcies per la vostra atenció.

  2. #2
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Paris
    Beans
    601
    Distro
    Xubuntu 9.10 Karmic Koala

    Re: Com fer rutllar el WINE

    If you speak English look at WineHq Office 2003

    Perdó, no parlo català.
    Sorry for my English - Home Page - PPA Webkit - PPA Midori - PPA Liferea - Personal PPA
    «Violence never settles anything.» - Genghis Khan, 1162-1227

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Una manera de migrar des de l'outlook és en windows exportar-ho a thunderbird. I les dades de thunderbird en linux cap a l'evolution.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2007
    Beans
    23

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Abans de liar-te a instal·lar el office, prova una mica l'openoffice que ja ve per defecte. Va bastant bé per obrir i gravar documents de microsoft.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Beans
    13

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Gràcies a tots pel vostre interés.
    El que més m'interessa és la migració de l'Outlook així que provaré de fer-ho a través del Thunderbird, ja que ja he probat amb èxit la migració de l'Outlook al Thunderbird Portable per a Windows i m'ha funcionat perfectament, només he de mirar quins son els arxius de dades i pasar-ho a Ubuntu.

    Pel que fa a l'OpenOffice, la veritat es que compleix perfectament les meves necessitats, i puc obrir tots els arxius que tenia fets amb Windows. El que passa és que de moment he de treballar amb els formats d'arxiu .doc i .xls, ja que els meus companys treballen tots amb microsoft.

    Torno a llançar la pregunta a tots els que seguiu aquest port: Quin és el millor client de correu electrònic que funcioni amb Ubuntu?

    Es que l'evolution, no m'acaba de fer el pes. Per exemple per a la feina tinc un arxiu jpg que hem fa de signatura, on hi ha les meves dades, i l'anagrama de l'empresa, i amb l'outlook copio la imatge a l'apartat de fer la signatura i funciona correctament, amb gmail es pot llegir al signatura perfectament, però amb l'evolution no me'n surto.

    Be suposo que és com tot m'hi he d'anar acostumant i remenant tots els menus i submenus, i sobretot buscar molta informació a internet.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Tots son bons: evolution, kmail, thunderbird, sylpheed.

    Jo personalment uso l'evolution ja que és el que conec per sincronizar la pda. Si tens kde el kmail és una bona elecció. Thunderbird és també un grandissim programa. I em sembla que el sylpheed claws és el més lleuger.

    Hi ha una manera de saber quin t'agrada més: provant-los.

    Carles Oriol

  7. #7
    Join Date
    Jan 2007
    Beans
    23

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Pel que fa a l'OpenOffice, la veritat es que compleix perfectament les meves necessitats, i puc obrir tots els arxius que tenia fets amb Windows. El que passa és que de moment he de treballar amb els formats d'arxiu .doc i .xls, ja que els meus companys treballen tots amb microsoft.

    L'openoffice grava en format .xls i doc.
    Last edited by chalimac; March 4th, 2007 at 12:25 PM.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Si dins de l'openoffice vas a eines -> opcions -> Carrega i desa -> General podràs configurar el format predeterminat dels documents. Si treballes en un grup de gent que usen l'office pot ser que et sigui útil.

    (OFF-TOPIC) Ahir vaig veure l'office 2003 professional etiquetat al corteingles a 745€ DD tant de bo microsoft fos més coherent i "actives" en aquest producte el WGA (Windows Geniune Advantage - el nom és bastant irònic), en pocs dies s'acabaven els problemes de compatibilitat. he he.

  9. #9
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Cambrils, Catalonia
    Beans
    1,130

    Re: Com fer rutllar el WINE

    bueno, l'open office no esta gens malament, pro s'ha de dir que el microsoft office guanya per golejada.. i això que no en soc un gurú ni res semblant. però les taules i l'editor d'equacions d'office son.. inigualables.

    salut!

  10. #10
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Catalonia
    Beans
    79
    Distro
    Kubuntu 8.04 Hardy Heron

    Re: Com fer rutllar el WINE

    Les taules del MS-Office m'han donat més d'un maldecap quan usava aquest programari. Però quant a l'editor d'equacions (el Math-Type retallat) que sembla tan senzill al començament, és el culpable de múltiples esguerros i pèrdues de fórmules en canviar de versió de MSO o, a vegades, senzillament de versió de MS-Windows. Això no m'ha passat solament a mi, que segurament sóc molt destraler, sinó a molts companys del meu Departament a la Universitat. Solució haver de refer totes les fórmules dels apunts corresponents.

    Al principi, l'editor d'equacions del OOo també em semblava limitat i poc intuïtiu. Però un cop li trobes la manera, resulta moolt més ràpid i versàtil que el MathType/Eq.Editor.

    Ara mateix, com en altres coses, no tornaria enrera. És com tot: com que ens hem adaptat a la manera de fer de Hasefroch, tot el que sigui diferent ens sembla "difícil". Però potser també és qüestió de gustos...

Page 1 of 3 123 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •