Results 1 to 3 of 3

Thread: Hardware per edició de video

  1. #1
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    36

    Hardware per edició de video

    Hola Ubuntaires,
    Després de vacances toca editar el video i les fotos, i he trobat un programa que m'agrada molt per fer-ho, el Openshot és senzill, intuïtiu i dona bon resultat.
    El fet és que el videos natius els tinc en mp4 35Mbs i l'ordinador s'amorra, el Totem els reprodueix sense so (després de 4 segons queda mut) el MPlayer no sincronitza bé
    l'audio i video, el VLC també fa pampallugues.
    Actualment tinc un Dell Intel Duo 4500 amb 2 nuclis de 2200Hz, 2Gb de Ram, que em va bé per a tot, excepte per això del video.
    M'estava preguntant si potser posant una targeta gràfica una mica ben parida milloraria tot plegat, o si és millor actualitzar la CPU o la RAM o tot plegat, us agraïria si algú
    s'ha trobat en aquest punt de dubte entre actualitzar parts o renovar-ho tot em pugui assessorar.

    Gràcies per endavant!

    Justerini1

    Ubuntu 14.04

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Hardware per edició de video

    Jo també he anat fent servir cada cop mes l'Openshot, abans feia servir el Kino, però els últims anys l'Openshot ha anat millorant molt i com dius és molt més intuïtiu que altres programes.

    Quant al problema que tens, potser sí l'ordinador és un mica just per fer edició avançada de vídeo, però jo diria que per a l'edició bàsica de vídeo hauria de ser suficient. També se'm fa que el problema per reproduir bé el format de vídeo que diu està relacionat amb falta de còdecs per aquest format i no a la falta de potència de l'ordinador, en aquest cas es reproduiria però es penjaria o es congelaria, dic jo.

    S'haurà d'investigar si tens tots els còdecs per aquest format de vídeo, o si es pot transformar en algun altre format que es pugui reproduir.

    Potser algú que sàpiga més d'edició de vídeo pot donar una mà.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    36

    Re: Hardware per edició de video

    Hola,
    Pel que he vist l`Openshot no millora el rendiment via tarja gràfica, sinó via CPU, per tant hauré d'obrir el capó per canviar motor...jeje.
    Sobre el tema codecs, crec que téns raó wgarcia, pel que sembla el codec d'audio AAC sembla que el Totem no el gestiona correctament amb l'Ubuntú 14.04, hauré de mirar a quines versions sí que funciona, i provar-ho...
    Fins aviat!
    Last edited by JUSTERINI1; September 7th, 2015 at 09:03 PM.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •