Results 1 to 10 of 10

Thread: ubuntu 14.04 es penja constanment

  1. #1
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Catalunya
    Beans
    72

    ubuntu 14.04 es penja constanment

    Hola companys

    tinc problemes amb l'ubuntu. Resulta que darrerament es penja amb molta freqüència quan estic treballant. No he trobat una relació directa entre el programa que estic utilitzant i el moment de les aturades.
    La pantalla no perd la imatge, simplement deixa de respondre el cursos i el teclat.
    Com que es tracta d'un ordinador portàtil, la solució que he trobat és abaixar la pantalla com si tanqués l'ordinador, esperar que quedi en stand by i tornar-lo a obrir. Aleshores simplement prement una tecla es torna a iniciar des d'allà on l'havia deixat.
    De vegades es torna a penjar al cap de pocs minuts, i d'altres vegades triga força més a fer-ho.

    Alguna idea del que podria fer?

    Informacions bàsiques:


    UBUNTU 14.04 LTS de 64-bit
    Processador: Intel® Core™ i5-2450M CPU @ 2.50GHz × 4
    Gràfics: GeForce GT 520M/PCIe/SSE2

    Tinc una targeta gràfica NVIDIA amb el controlador de propietat
    NVIDIA Corporation GF119M [GeForce GT 520M]


    Com ho veieu?
    Gràcies
    Astrid

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Té pinta de ser algun programa que consumeix tots els recursos de memòria i/o processador i deixa l'ordinador sense respondre. En primer lloc assegura't que tens tot actualitzat, en segon lloc s'hauria d'investigar més. Per exemple: és la penjada sobtada o notes que l'ordinador es comença a fer més lent en la resposta abans de penjar-se?
    Last edited by wgarcia; January 21st, 2015 at 07:38 AM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Catalunya
    Beans
    72

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Hola Wgarcia

    podria ser d'un programa, però quìn? jo només utilitzo habitualment el firefox, libreoffice i gimp. A més a més, ara mateix acabo d'encendre l'ordinador i abans que pugués obrir cap programa ja s'ha penjat.

    Pel què fa al soroll, m'hi he fixat i no es nota res abans de penjar-se.

    Alguna altra idea?

    Gràcies

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    A veure que no sigui algun problema de maquinari amb la memòria RAM o el disc. Aquesta última penjada fa pensar que no és que hi hagi un programa que faci el tonto. Per descartar primer el tema de memòria, pots fer un test de memòria en iniciar l'ordinador. Si veus el menú d'inici (que et permet arrencar l'Ubuntu o altres sistemes al principi), hi ha una opció a "Opcions avançades" (aquesta opció la dic de memòria, potser no es digui exactament així) que diu "Memtest". Si no veus aquest menú d'entrada a l'Ubuntu (potser perquè sols tens l'Ubuntu instal·lat i llavors entra directament), en quant s'inicia l'ordinador i i després que passen els missatges inicials prem la tecla Majúscula (la fletxa cap a dalt a l'esquerra del teclat que es fa servir per les majúscules) i mantingues-la premuda fins que aparegui el menú.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Catalunya
    Beans
    72

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Hola ubuntaires

    segueixo tenint problemes amb ubuntu. Sense cap patró de repetició aparent, de sobte, l'ordinador queda penjat.

    He provar de fer el test de memòria però no vaig detectar cap cosa estranya. He anat actualitzant el sistema operatiu quan hi ha hagut noves actualitzacions disponibles, però no he pogut resoldre el problema.

    Alguna idea més?

    Gràcies
    Astrid

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Segueixo pensant que és un problema de la gràfica, les targetes NVIDIA són una mica punyeteres a Linux. Pots mirar quina versió del controlador propietari està usant? Això ho pots fer entrant a Paràmetres de sistema -> Programari i actualitzacions i mirar la pestanya "Controladors addicionals".

    Sobre Linux i Nvidia és famós el ditet que li va dedicar el Linus Torvald. l'any 2012.
    Last edited by wgarcia; May 30th, 2015 at 06:30 AM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  7. #7
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Catalunya
    Beans
    72

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Insereixo aquí la captura de pantalla on es veuen els controladors disponibles i el que s'està utilitzant.


    https://drive.google.com/file/d/0B72...ew?usp=sharing

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Prova de canviar a la que diu Xorg Nouveau, aquest és el controlador obert, si veus que les gràfiques no perden massa prestació (és a dir no es veu pitjor o no et funciona alguna cosa), pots fer-la servir. Jo la faig servir al portàtil que tinc ara i va molt bé.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  9. #9
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Catalunya
    Beans
    72

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    He canviat al controlador obert i les aturades han cessat. Però ara he perdut la capacitat de regular la brillantor de la pantalla... suposo que no es pot tenir tot...

    Gràcies!
    Astrid

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu 14.04 es penja constanment

    Obre un altre fil amb aquest nou tema, a veure si a algú li passa i pot donar una mà.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •