Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35

Thread: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

  1. #11
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Jo crec que has de mantenir el Secure Boot habilitat, és a dir no passar a "Legacy". Aquestes versions de Windows 8.1 no poden arrencar en Legacy, i l'Ubuntu, des de la versió 12.04.2 o 12.04.3 no recordo quina, pot arrencar perfectament sota Secure Boot perquè la imatge ja ve amb una signatura que els de Canonical han registrat perquè el Secure Boot no es queixi.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  2. #12
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Jo crec que has de mantenir el Secure Boot habilitat, és a dir no passar a "Legacy". Aquestes versions de Windows 8.1 no poden arrencar en Legacy, i l'Ubuntu, des de la versió 12.04.2 o 12.04.3 no recordo quina, pot arrencar perfectament sota Secure Boot perquè la imatge ja ve amb una signatura que els de Canonical han registrat perquè el Secure Boot no es queixi.
    D'acord. Windows s'inicia bé però surt un missatge a l'escriptori que diu: "Secure Boot no està configurat correctament".

    El que he de fer ara és això?:

    Posar Boot Mode a "UEFI" amb Secure Boot habilitat.
    6. Install Ubuntu
    7. Boot Repair (Faig la còpia de seguretat de les taules de partició, sectors d'arrancada i registre de l'advanced?)
    8. Fix the boot loader

    I seguir amb el punt 3. del teu missatge de fa 3 dies.

    D'acord?
    Ah!, gràcies novament, wgarcia!

  3. #13
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Sí, posar tot a arrencada UEFI, però jo crec que no has de tornar a instal·lar Ubuntu perquè ja està instal·lat. Has d'iniciar l'Ubuntu amb una memòria USB o CD autònom (Life), instal·lar el boot-repair , i córrer la Reparació recomanada. I després seguir els passos que suggeria.
    Last edited by wgarcia; June 2nd, 2014 at 04:04 PM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  4. #14
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Gràcies per la paciència, wgarcia!

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Jo crec que no has de tornar a instal·lar Ubuntu perquè ja està instal·lat. Has d'iniciar l'Ubuntu amb una memòria USB o CD autònom (Life), instal·lar el boot-repair , i córrer la Reparació recomanada. I després seguir els passos que suggeria.
    Vols dir que hi ha l'Ubuntu? Després de fer el restore del windows ha quedat així:
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253446

    Ja vaig fer això que dius: "... d'iniciar l'Ubuntu amb una memòria USB o CD autònom (Life), instal·lar el boot-repair , i córrer la Reparació recomanada.

    3) Iniciar l'ordinador i mirar com es veu el grub, provar si arrenca Ubuntu i si arrenca Windows. Ubuntu hauria d'arrencar, Windows crec que no. Provar ara arrencar l'ordinador, prémer F12, i mirar si surt una opció per arrencar Windows. Provar si arrenca des d'aquí. Si arrenca fins i tot ho podries deixar així, l'Ubuntu l'arrenques des del grub i el Windows des d'aquest menú. Si el Windows tampoc arrenca des d'aquí, o ho vols arreglar del tot es pot provar el punt 4).
    A l'arrancar l'ordinador entra directament a Windows. Si premo F12 surt això:
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253676

  5. #15
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Dius que has fet el pas 2) d'arrencar amb l'USB Ubuntu i fer el boot-repair. No et dóna cap error? Et diu alguna cosa sobre si veu la partició EFI?

    És estrany perquè després de córrer el boot-repair ja hauria d'iniciar-se el grub quan reinicies l'ordinador, mostrant tant Ubuntu com Windows.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  6. #16
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Hola wgarcia.

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Dius que has fet el pas 2) d'arrencar amb l'USB Ubuntu i fer el boot-repair. No et dóna cap error? Et diu alguna cosa sobre si veu la partició EFI?

    És estrany perquè després de córrer el boot-repair ja hauria d'iniciar-se el grub quan reinicies l'ordinador, mostrant tant Ubuntu com Windows.
    Vaig fer fotos de tots els missatges en seqüència:

    "EFI detectat. Per favor, comprove les opcions" ----> No vaig comprovar les opcions, perquè no sabia quines.
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253694

    "Per favor, faça una còpia de seguretat de les seues dades abans de fer esta operació" ----------> No vaig fer cap còpia perquè és nou.
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253695

    "Reparació de l'arranc de l'equip"
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253697

    "La reparació del sistema d'arxius necessita desmuntar les particions. Per favor, tanque tots els seus programes. Després tanca esta finestra." -----> Vaig tancar el navegador i la finestra.
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253698

    "L'arranc ha sigut reparat amb èxit"
    http://ubuntuforums.org/album.php?al...hmentid=253699

  7. #17
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    M'he estudiat tota la seqüència des del teu primer missatge, i concordo amb tu que ara no es veu l'Ubuntu. Per tant tornem enrere.

    Una cosa que vas fer a la instal·lació d'Ubuntu anterior va ser deshabilitar el Secure Boot, crec que no s'ha de fer, com deia en un altre missatge, els Ubuntu actuals poden funcionar sota Secure Boot (i la nova UEFI que substitueix les antigues BIOS). Si deshabilites el Secure Boot l'Ubuntu s'instal·larà bé però el Windows 8.1 no podrà arrencar.

    Per tant mantingues habilitat UEFI i Secure Boot (crec que si habilites un s'habilita l'altre per defecte).

    Torna a instal·lar l'Ubuntu, tal quals vas fe el primer cop. Un cop acabi prova des del Grub si ara arrenquen l'Ubuntu i el Windows. El Windows és molt probable que no arrenqui: corre el boot-repair. Torna a provar si arrenca l'Ubuntu i el Windows. Si el Windows continua sense arrencar comentem quin missatge o símptoma dóna.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  8. #18
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    M'he estudiat tota la seqüència des del teu primer missatge, i concordo amb tu que ara no es veu l'Ubuntu. Per tant tornem enrere.

    Una cosa que vas fer a la instal·lació d'Ubuntu anterior va ser deshabilitar el Secure Boot, crec que no s'ha de fer, com deia en un altre missatge, els Ubuntu actuals poden funcionar sota Secure Boot (i la nova UEFI que substitueix les antigues BIOS). Si deshabilites el Secure Boot l'Ubuntu s'instal·larà bé però el Windows 8.1 no podrà arrencar.

    Per tant mantingues habilitat UEFI i Secure Boot (crec que si habilites un s'habilita l'altre per defecte).

    Torna a instal·lar l'Ubuntu, tal quals vas fe el primer cop. Un cop acabi prova des del Grub si ara arrenquen l'Ubuntu i el Windows. El Windows és molt probable que no arrenqui: corre el boot-repair. Torna a provar si arrenca l'Ubuntu i el Windows. Si el Windows continua sense arrencar comentem quin missatge o símptoma dóna.
    No va anar exactament com dius, wgarcia. En el missatge #3 (http://ubuntuforums.org/showthread.p...9#post13035679), dic:

    1) "Vaig seguir tots els passos fins el vuité (http://www.everydaylinuxuser.com/201...e-windows.html) ... Aquest ordenador no permet desactivar SecureBoot. En reiniciar entrava directament a windows."

    2) "Vaig canviar UEFI per Legacy ... Vaig tornar a iniciar amb l'USB live i vaig reinstal·lar amb l'opció d'esborrar prèviament la instal·lació anterior... I finalment s'inicia entrant directament a l'Ubuntu 14.04

    --------------------------------------

    Resumint:
    1) Amb UEFI, Secure Boot habilitat, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Windows.
    2) Anb Legacy, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Ubuntu.

    Entenc que el que em proposes és repetir el que ja vaig fer de bon començament, no?

  9. #19
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Quote Originally Posted by jinglada View Post
    1) Amb UEFI, Secure Boot habilitat, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Windows.
    2) Anb Legacy, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Ubuntu.

    Entenc que el que em proposes és repetir el que ja vaig fer de bon començament, no?
    Si entenc bé el que no has fet és:

    1) Amb UEFI, Secure Boot habilitat, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Windows.

    I aquí, reiniciar amb l'USB, i allí instal·lar el boot-repair i fer la reparació recomanada. És a dir, no passar directament el punt 2).
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  10. #20
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Aquest ordinador no duu cap sistema operatiu que s'hagi detectat. Què voleu fer?

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Si entenc bé el que no has fet és:

    1) Amb UEFI, Secure Boot habilitat, instal·lo l'Ubuntu i quan reinicio entra directament a Windows.

    I aquí, reiniciar amb l'USB, i allí instal·lar el boot-repair i fer la reparació recomanada. És a dir, no passar directament el punt 2).
    Perdona, wgarcia, les meves dificultats comunicatives.

    El que vaig fer en primer lloc va ser seguir tots els passos fins el vuité (http://www.everydaylinuxuser.com/201...e-windows.html, excepte el cinquè, ja que aquest ordenador no permet desactivar SecureBoot en Boot Mode UEFI i així en Boot Mode UEFI i SecureBoot habilitat vaig seguir fins el 8è, o sigui que vaig fer:

    6. Install Ubuntu
    7. Boot Repair, que va fallar, aquesta 1a vegada, amb el següent missatge:

    ------------------------------------------------------------------------
    S'ha produït un error mentre es reparava.
    Escriviu en un full de paper l’URL següent: http://paste.ubuntu.com/7524765/
    En el cas de que continue tenint problemes a l'arranc, indica esta URL a: boot.repair@gmail.com
    Ara pots reiniciar l'ordinador.
    Per favor no oblide fer que la BIOS inicie al disc sda (750GB) ! Si us plau, desactive SecureBoot en la BIOS.
    Els arxius d'inici de [El sistema operatiu que s'està usant - Ubuntu 14.04 LTS] estan lluny de l'inici del disk. La seua BIOS no pot detectar-los. Potser que vulga tornar-ho a intentar després de crear una partició /boot (EXT4, >200MB, començament del disc). Açò es pot fer amb eines com gParted. Ara selecciona esta partició via l'opció [Separa la partició /boot:] o la [Repara l'arranc]. (https://help.ubuntu.com/community/BootPartition)
    --------------------------------------------------------------------------

    8. Fix the boot loader.

    Després, en reiniciar entrava a windows directament.

    =========================================

    Si et sembla bé ho torno a fer altra vegada, evidentment sense el punt 5è?
    Last edited by jinglada; June 5th, 2014 at 12:27 PM.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •