Results 1 to 9 of 9

Thread: Processadors Intel versus AMD

  1. #1
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Processadors Intel versus AMD

    Bon dia. M'he de comprar un portàtil i veig que els preus són molt més baixos si el processador és AMD en lloc d'Intel. Em podeu aconsellar sobre si comprar un o l'altre?
    També us agrairia que em digueu si alguna marca de portàtils és més adient per a l'Ubuntu.

    Gràcies a la bestreta.

  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    0:0:0:0:0:0:0:1
    Beans
    5,169
    Distro
    Kubuntu

    Re: Processadors Intel versus AMD

    traduït a través de google traduir de l'anglès
    Els processadors actuals d'Intel poden processar significativament més que les CPU d'AMD per cicle de rellotge (MHz mite de google). Per a un sistema linux mòbil d'ús general, et suggereixo un Intel Pentium (Sandy Bridge, pont de l'heura, o Haswell) amb gràfics d'Intel
    Si vostè està jugant la GPU en els sistemes basats en APU d'AMD és ​​la pena considerar
    AMD és bona en la fabricació de xips de vídeo, Intel és bo en fer que els processadors i allà GPUs integrats es consideren prou bo per a la majoria dels usuaris
    ------------
    translated via google translate from English
    Current Intel processors can process significantly more than AMD CPUs per clock cycle (google MHz myth). For a general use mobile linux system i suggest a Intel Pentium (sandy bridge, ivy bridge, or haswell) with Intel graphics
    If you are gaming the GPU in AMD's APU based systems is worth considering
    AMD is good at making video chips, Intel is good at making processors and there integrated GPUs are considered good enough for most users
    Laptop: ASUS A54C-NB91 (Storage: WD3200BEKT + MKNSSDCR60GB-DX); Desktop: Custom Build - Images included; rPi Server
    Putting your Networked Printer's scanner software to shame PHP Scanner Server
    I frequently edit my post when I have the last post

  3. #3
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Gràcies pqwoerituytrueiwoq.
    M'ofereixen un Core i7, 1,80 GHz, i7-4500U, Bit : 64, però crec que anirà més lent que el que tinc ara, Intel Core 2D P8400, 2.26Ghz. Per què suggereixes Intel Pentium i no un i7-4??? 4a generació?

    Què són integrated GPUs?
    Last edited by jinglada; April 6th, 2014 at 04:42 PM. Reason: oblit pregunta GPUs

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    0:0:0:0:0:0:0:1
    Beans
    5,169
    Distro
    Kubuntu

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Enginy Traduït traductor Google
    El i7-4500u té un rellotge d'impuls de 3 GHz per a aplicacions d'un sol subprocés, el i7-4500u és la sèrie actual d'Intel Haswell, sempre nova generació de xips d'Intel milloren un 10% pel 1GHz de la generació anterior és gairebé equivalent a la de 900 MHz en el nova generació
    Haswell Xips també té una GPU integrada impressionant, només assegureu-vos d'utilitzar un nucli de linux més recent amb ells com el que ve amb Ubuntu 14.04
    Mentre l'ordinador portàtil amb el i7-4500u té una bona refrigeració i sense gràfics híbrids que serà una actualització eficaç

    Una GPU és el que corre efectes bonics Cerdocyon i el seu monitor, GPUs han estat cada vegada més important en els últims anys, fins i tot els 4 sistemes Pentium antic encara es poden utilitzar per a coses bàsiques com el correu electrònic i les compres avui en dia si s'actualitza la GPU
    ---------------
    Translated wit google translate
    The i7-4500u has a boost clock of 3GHz for those single threaded applications, the i7-4500u is the current Haswell series from Intel, ever new generation Intel chips improve about 10% so 1GHz on the previous generation is about equivalent to 900MHz on the new generation
    Haswell Chips also have a awesome integrated GPU, just be sure to run a newer linux kernel with them like what comes with ubuntu 14.04
    As long as the laptop with that i7-4500u has good cooling and no hybrid graphics it will be a effective upgrade

    A GPU is what runs thous pretty effects and your monitor, GPUs have been becoming more important over the years, even those ancient Pentium 4 systems can still be used for basic stuff like email and shopping today if you upgrade the GPU
    Laptop: ASUS A54C-NB91 (Storage: WD3200BEKT + MKNSSDCR60GB-DX); Desktop: Custom Build - Images included; rPi Server
    Putting your Networked Printer's scanner software to shame PHP Scanner Server
    I frequently edit my post when I have the last post

  5. #5
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Gràcies pqwoerituytrueiwoq.

    El portàtil que m'ofereixen és: http://www.aceronline.es/portatiles-...m8jeb-004.html
    El portàtil actual, una mica vell, és: http://www.audiotronics.es/product.aspx?productid=75943

    Uso habitualment les següents aplicacions:

    Varis navegadors (uso 2 o 3 navegadors al mateix temps) (Namoroka, Chromium, Chrome, Arora, Epiphany, Slimboat, Midori, etc.)
    Open office
    Gimp
    Avidemux
    Audacity
    Terminal
    etcètera...

    Prefereixo la targeta gràfica (GPU ) no integrada, perquè en l'ordinador actual, el 14-9-2012 em van haver de canviar la targeta gràfica i em va costar 158,61 € (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2058026) i si hagués estat integrada hagués hagut de canviar l'ordinador ara fa un any i mig.

    Creus que amb l'ordinador que m'ofereixen podré fer el mateix que faig amb l'actual malgrat la velocitat inferior (1,80 GHz, i7-4500U / 2.26 GHz, Core 2D P8400)?

    M'aconsellaries alguna altra marca?

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    0:0:0:0:0:0:0:1
    Beans
    5,169
    Distro
    Kubuntu

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Aquest nou ordinador portàtil ha dedicat GPU, hauria d'aparèixer una bona actualització quan la codificació de vídeo i jocs d'atzar, l'única desavantatge és AMD no suporta allà GPUs en Linux molt bé o per tant de temps (uns 2 anys o alguna cosa així, davant al voltant de 10), que no és el joc, li suggereixo gràfics d'Intel, ja que estan millor suportades en Linux.
    potser alguna cosa com això - http://www.amazon.com/dp/B00F0JBJDS si vostè no està en joc, sense una GPU dedicada posarà en funcionament més fresc i la CPU per a la CPU augmentarà més i més temps i obtenir una millor vida de la bateria, però no va a joc, així
    A menys que vostè està disposat a soldar no esperi ser capaç d'actualitzar la GPU o CPU en un ordinador portàtil
    És possible que vulgueu considerar un portàtil System76
    https://www.system76.com/laptops/model/gazp9
    ---------
    That new laptop has dedicated GPU, you should definitely see a nice upgrade when video encoding and gaming, only draw back is AMD does not support there GPUs on Linux very well or for that long (about 2 years or something, vs around 10), if you are not gaming, i suggest Intel graphics as they are better supported on Linux.
    perhaps something like this - http://www.amazon.com/dp/B00F0JBJDS if you are not into gaming, without a dedicated GPU it will run cooler and the CPU so the CPU will boost higher and longer and get better battery life, but it will not game as well
    Unless you are willing to solder don't expect to be able to upgrade the GPU or CPU in a laptop
    You may want to consider a system76 laptop
    https://www.system76.com/laptops/model/gazp9
    Laptop: ASUS A54C-NB91 (Storage: WD3200BEKT + MKNSSDCR60GB-DX); Desktop: Custom Build - Images included; rPi Server
    Putting your Networked Printer's scanner software to shame PHP Scanner Server
    I frequently edit my post when I have the last post

  7. #7
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Gràcies pqwoerituytrueiwoq, altre vegada.

    T'agrairia la teva opinió sobre aquest portàtil: http://www.aceronline.es/portatiles-...m8eeb-009.html

    Té el mateix processador i a més té la targeta gràfica Intel. El dubte per a mi és que diu Dedicada:Compartida. Què significa això?

    Ve amb 4 Gb de RAM, però es pot ampliar fins a 16. Demanaria pressupost per a 8, 12 i 16 Gb.

    Una altra cosa que no comprenc és:
    Chipset
    -Tipo:*Intel HM87 Express
    -Frecuencia:*1600MHz

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    0:0:0:0:0:0:0:1
    Beans
    5,169
    Distro
    Kubuntu

    Re: Processadors Intel versus AMD

    H87 indica que és la sèrie particular (P) Haswell (8) de gamma alta (juliol) placa mare, és a dir esquema de noms d'Intel
    1600MHz s'està referint a la ram és DDR3 1600
    ram compartida significa que el processament de vídeo RAM per al sistema principal no té el seu propi moltó, típica és de 256 MB a 1 GB
    m'agrada tenir 6gb o 8gb en un ordinador portàtil, 4gb es pot arribar a funcionar amb sense problemes reals, i igual que l'ús del disc ram

    sempre que que l'ordinador portàtil no té la capacitat de refrigeració problema anar a per això, i em refereixo a vaig dissenyar a fallar al final del període de garantia
    --------
    H87 indicates it is the home series (H) haswell (8) high end (7) motherboard, that is Intel's naming scheme
    1600MHz is referring to the ram being DDR3 1600
    shared ram means the video processing uses ram for the main system not its own ram, typical is 256mb to 1gb
    i like to have 6gb or 8gb in a laptop, 4gb you can get by with with no real issues, i just like using ram disk

    as long as that laptop does not have cooling issue go for it, by which i mean designed to fail at the end of the warranty period
    Laptop: ASUS A54C-NB91 (Storage: WD3200BEKT + MKNSSDCR60GB-DX); Desktop: Custom Build - Images included; rPi Server
    Putting your Networked Printer's scanner software to shame PHP Scanner Server
    I frequently edit my post when I have the last post

  9. #9
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Processadors Intel versus AMD

    Gràcies pqwoerituytrueiwoq, cercant per internet he trobat http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php on, segons diuen a http://brinsdinfo.blogspot.com.es/20...illor-els.html, el passmark CPU Mark mostra que l'i7-4500U és un 164% millor que l'actual meu.

    CPU Name Passmark CPU Mark
    (higher is better)
    Rank
    (lower is better)
    CPU Value
    (higher is better)
    Price
    (USD)
    Intel Core2 Duo P8400 @ 2.26GHz 1468 994 7.42 $197.79*
    Intel Core i7-4500U @ 1.80GHz 3869 382 NA NA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •