Hola bona tarda,
tinc un pc amb dos discs durs: un, pel windows i un per l'ubuntu. Amb aquest últim, tenia la versió 12.04 i tot funcionava (excepte els problemes amb el dash, que mai m'ha acabat d'anar funcionar bé del tot). Fins que fa cosa d'un mes, aproximadament, que al baixar la versió 12.10 semblava que tot anava bé. Al reiniciar, el grub havia desaparegut!
Llavors, vaig mirar d'accedir-hi mitjançant el programa grub2 rescue i vaig poder comprovar que el disc el principi estava bé, però clar anava tot molt i molt lent. Mirant per internet, vaig poder comprovar mitjançant les comandes de consola que la targeta gràfica no suportava la versió 12.10. Què fer? doncs mirar de posar la versió 11.04 (última versió que tinc en cd live) però.... cap al final de la re-ínstal·lació sortia un missatge d'error en una carpeta concreta (no vaig poder copsar quina era).
Total, que ara tinc els discs aparentment sans, però tot plegat només puc fer-lo funcionar amb el live. Què puc fer? ja he salvat els documents que he pogut mitjançant el nautilus del live. No he sabut detectar exactament el problema inicial -el de la carpeta- però quan vaig intentar re-instalar sobre aquesta altra instalació em surt un missatge diferent dient algo així com que un sector del disc està danyat o no s'hi pot accedir.
Algú em pot orientar de com arreglar-ho? He pensat que potser el més fàcil per una no-entesa seria formatar el disc de l'ubuntu i posar-ho de bell nou. Com formato? Moltes gràcies.