Results 1 to 5 of 5

Thread: Instalar Ubuntu

  1. #1
    Join Date
    Jun 2013
    Beans
    1

    Instalar Ubuntu

    no puc instal-lar Ubuntu
    Tinc el Windows 7 instalat i per molt que carregui el cd de Ubuntu al final no em surt per enlloc em diu que reinici l'ordenador i quan arranca no em surt, he intentat instal.lar per la Bios i em passa igual . Que puc fer

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Instalar Ubuntu

    Coses a comprovar:

    1) L'ordre de arrencada està configurat perquè comenci primer al CD i no al disc dur. Això es fa al menú de configuració de la BIOS quan arrenques l'ordinador i abans que arrenqui qualsevol sistema operatiu

    2) El CD està ben gravat, no està defectuós

    3) La unitat de CD no està defectuosa

    També pots crear un USB arrencable i intentar arrencar des del port USB
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Barcelona
    Beans
    55
    Distro
    Ubuntu 7.04 Feisty Fawn

    Re: Instalar Ubuntu juntament amb windows 8

    Fa poc vaig comprar un portàtil amb windows 8 (quin remei !) i a més tenia el sistema d'arrencada anomenat UEFI, una espècie de BIOS. Aquest sistema dificulta molt la convivència de qualsevol altra sistema operatiu amb el windows.
    Primer també vaig tenir problemes per elegir l'arrancada pel CD/DVD, per poder fer córrer el dvd ubuntu. Entre altres coses s'ha de desactivar en el "secure boot" del menu arrancada:

    https://help.ubuntu.com/community/UEFI

    Després , també un cop instal·lat l'ubuntu no es podia accedir al windows. Amb l'ajuda d'aquest tutorial he pogut tenir els 2 sistemes i elegir el que vull usar:

    http://tecnoubuntu.wordpress.com/201...o-a-windows-8/

    Conclusió: si he de comprar un ordinador , que no tingui el sistema UEFI .

    Sort,

    Ernest

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Instalar Ubuntu

    Segons tinc entès el problema que menciona ernestux sols el presenta Windows 8, però no Windows 7, però potser estic equivocat.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Barcelona
    Beans
    55
    Distro
    Ubuntu 7.04 Feisty Fawn

    Re: Instalar Ubuntu

    Hola,

    Pel que he pogut veure a la xarxa el sistema de fitxers EFI ja podia usar-se en ordinadors que tenien el windows 7, també.
    L'interfaç EFI -de Intel- comunica l'arrancada amb el MBR, però tamé amb el sistema GPT , menys limitat que el MBR.
    Salut,
    Ernest

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •