Results 1 to 5 of 5

Thread: Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

  1. #1
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

    Fa setmanes que li donc voltes i no sé que fer, la veritat que el 12.04 va bastant bé, i no sé quines millores hi ha en la nova versió.

    Em podeu fer 5 centims de quines millores heu trobat i si us ha valgut la pena.

    Gracies

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,268
    Distro
    Ubuntu

    Re: Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

    Actualitzar o no actualitzar és un dubte que sempre apareix. D'una versió a una altra les millores són reduïdes, i segons quin maquinari fins i tot poden aparèixer problemes que no hi eren. Com tot en aquesta vida hi ha avantatges i desavantatges.

    Segon el meu parer, els avantatges és que es reben versions actualitzades de molt programari, alguns d'ells no massa evidents.

    El desavantatge és que es poden trobar inestabilitats, especialment quan sortim d'una versió de suport de llarg termini com la 12.04 cap a una de curt termini com la 12.10.

    Respecte a la meva experiència personal em funciona molt bé al portàtil amb targeta gràfica INTEL, però a un sobretaula amb targeta NVIDIA almenys pel que fa a la gràfica em funcionava millor la 12.04.

    Quant a millores porta la nova versió de GIMP que faig servir força, i de LibreOffice amb algunes coses nova que no faig servir gaire.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

    Els requeriments mínims han augmentat? Ho dic perquè jo tinc dos portatils, un amb ASPIRE AS3410 amb un procesador Intel Celeron i tarja gràfica Intel GMA 4500MHD una mica especial en qüestió de drivers.

    Per l'altre tinc un portatil dual core amb tarja gràfica ATI Mobility Radeon™ HD 4570.

    El programari, realment no faig servir gaires coses especial a part del Remmina, openshot, vpn, etc.

    Bé, res de l'altre mon.

    Per cert que has fet actualització o instal·lació amb el CD?

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,268
    Distro
    Ubuntu

    Re: Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

    Els requeriments mínims han augmentat?
    El canvi més notable és que no hi ha més l'Unity 2D, si el feies servir. Per sistemes que no tenen prou capacitat gràfica per córrer els efectes especials de l'Unity, ara es fan els efectes gràfics per programari. Això fa que per aquests sistemes sense massa capacitats gràfiques el rendiment pugui ser una miqueta pitjor, almenys pel que fa a Unity. Per altres escriptoris això no afecta.

    Quant als sistemes que menciones penso que no hi ha problema, estan ben suportats (tot i que per a les targetes ATI tinc entès que hi ha hagut un cert retard als controladors propietaris, però no tinc cap sistema amb aquestes targetes i no t'ho puc dir de segur). Pel que fa a l'Intel GMA penso que han avançat força en els nuclis més recents i potser hi hagi una millora, però tampoc ho sé de segur.

    Per cert que has fet actualització o instal·lació amb el CD?
    Jo soc un fanàtic de l'actualització, no de la instal·lació de nou. La veritat és que no sé si per sort o per constància mai no he hagut de reinstal·lar cap sistema (i vinc actualitzant des de la versió 6.04, i cada cop més sistemes, a casa ja hi ha 5 ordinadors entre portàtils i sobretaula amb Ubuntu i a la feina un parell). Amb més o menys feina, "update-manager -d" (o "do-release-upgrade" per servidors) sempre m'ha funcionat.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Val la pena actualitza a Ubuntu 12.10

    Bé, m'ho pensaré i a veure si em pica més la curiositat d'actualitzar o m'estic quiet.

    Gracies

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •