Results 1 to 9 of 9

Thread: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

  1. #1
    Join Date
    Jan 2013
    Beans
    12

    Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Hola a tots.

    La partició de W7 la tinc al disc “sdb” i la de Ubuntu amb XP al “sda”. Al GRUB surt Ubuntu i Windows7, Xp no (es igual no passa res), a mi les dues que m'interessen son Ubuntu i W7, ja que la de W7 tenim configurat el correu de Telefònica i els certificats digitals per accedir a pagines que ho requereixen, potser es pugui passar tot aixo a Ubuntu, però la meva dona es mou millor a W7 i jo ara començo a fer les meves primeres passes amb Linux.

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Respecte al problema que no es vegi el W7, si no has fet servir tot el disc per instal·lar l'Ubuntu, el W7 hauria de tenir una partició encara al disc.

    Per veure si és així, es pot obrir una terminal (ALT-F2 i entra "terminal" sense les cometes) i un cop oberta la terminal entra:

    Code:
    sudo fdisk -l
    i prem INTRO.

    Aquí es podran veure les particions que hi ha al disc i si encara hi és la partició de W7.


    Com el company wgarcia m'ha explicat he executat la instrucció esmentada al terminal i el resultat es aquest:


    jlgt73@jlgt73-System-Product-Name:~$ sudo fdisk -l
    [sudo] password for jlgt73:

    Disk /dev/sda: 250.1 GB, 250059350016 bytes
    255 heads, 63 sectors/track, 30401 cylinders, total 488397168 sectors
    Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
    Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
    I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
    Disk identifier: 0x51dc51dc

    Dispositiu Arrenc. Inici Final Blocs Id Sistema
    /dev/sda1 * 63 209712509 104856223+ 7 HPFS/NTFS/exFAT
    /dev/sda2 209712571 488396799 139342114+ f W95 Estesa (LBA)
    /dev/sda5 209712573 259712572 25000000 83 Linux
    /dev/sda6 259713024 262713343 1500160 82 Intercanvi Linux / Solaris
    /dev/sda7 262715392 488396799 112840704 83 Linux

    Disk /dev/sdb: 251.0 GB, 251000193024 bytes
    255 heads, 63 sectors/track, 30515 cylinders, total 490234752 sectors
    Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
    Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
    I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
    Disk identifier: 0x395e395d

    Dispositiu Arrenc. Inici Final Blocs Id Sistema
    /dev/sdb1 * 63 490207409 245103673+ 7 HPFS/NTFS/exFAT


    Gracies per la seva ajuda.
    Last edited by TRYCAS73; January 4th, 2013 at 06:25 PM.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Sembla que sí que hi són les particions de W7, segons el resultat que enganxes de fdisk. Són les dues primeres particions del disc al qual el sistema l'assigna el dispositiu /dev/sda. Per tant sembla que sols es tracti d'actualitzar el programa d'arrencada "grub" perquè vegi la instal·lació de W7 i mostri l'opció d'iniciar en aquest sistema operatiu. Per fer això, un cop iniciat l'escriptori de Linux, des d'una terminal també es pot fer:

    Code:
    sudo update-grub
    Guarda una còpia de la sortida d'aquesta comanda per si no funcionés finalment aquest procediment.

    A veure si això ho arregla.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2013
    Beans
    12

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Sembla que sí que hi són les particions de W7, segons el resultat que enganxes de fdisk. Són les dues primeres particions del disc al qual el sistema l'assigna el dispositiu /dev/sda. Per tant sembla que sols es tracti d'actualitzar el programa d'arrencada "grub" perquè vegi la instal·lació de W7 i mostri l'opció d'iniciar en aquest sistema operatiu. Per fer això, un cop iniciat l'escriptori de Linux, des d'una terminal també es pot fer:

    Code:
    sudo update-grub
    Guarda una còpia de la sortida d'aquesta comanda per si no funcionés finalment aquest procediment.

    A veure si això ho arregla.
    Hola wgarcia.


    Vols dir que he de fer una copia del GRUB abans de introduir aquesta instrucció al terminal? Com la puc fer?

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Beans
    12

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Quan inicio el GRUB hi ha la opció d'editar l'accés a W7 i hi han unes línies d'instruccions, però no se si estan be:


    ### BEGIN /etc/grub.d/30_os-prober ###
    menuentry 'Windows 7 (loader) (a /dev/sda1)' --class windows --class os $menuentry_id_option 'osprober-chain-01CDE918A325E8F0' {
    insmod part_msdos
    insmod ntfs
    set root='hd0,msdos1'
    if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
    search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,msdos1 --hint-efi=hd0,msdos1 --hint-baremetal=ahci0,msdos1 01CDE918A325E8F0
    else
    search --no-floppy --fs-uuid --set=root 01CDE918A325E8F0
    fi
    chainloader +1
    }
    ### END /etc/grub.d/30_os-prober ###

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Vols dir que he de fer una copia del GRUB abans de introduir aquesta instrucció al terminal? Com la puc fer?
    No, volia dir simplement que copiïs els que es veu al terminal quan entres la instrucció "sudo update-grub", potser permeti entendre després si no funciona l'arrencada del W7.

    Però potser no he entès bé el problema. Segons el que dius a l'últim missatge sembla que sí que es veu una opció per arrencar W7 al grub, però quan cliques no ho fa? Dóna algun error?

  6. #6
    Join Date
    Jan 2013
    Beans
    12

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    No, volia dir simplement que copiïs els que es veu al terminal quan entres la instrucció "sudo update-grub", potser permeti entendre després si no funciona l'arrencada del W7.

    Però potser no he entès bé el problema. Segons el que dius a l'últim missatge sembla que sí que es veu una opció per arrencar W7 al grub, però quan cliques no ho fa? Dóna algun error?

    Si, fa l'intent, s'esborra la pantalla i torna a sortir el GRUB.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Bé, doncs no costa res provar allò de "sudo update-grub" i tornar a provar. El més probable és que no funcioni, per la qual cosa s'haurà de restaurar l'arrencada del W7, però això sols es pot fer des d'un disc o partició de recuperació d'aquest sistema operatiu.

    Això deixarà sense funcionar l'arrencada de linux, però no esborrarà la partició on està instal·lat (W7 no "veu" aquesta partició i per tant no li fa res). Però sí que instal·larà l'arrencada de sols W7 i no el grub, òbviament.

    Per restaurar l'arrencada de Linux, que no hauria de tornar a afectar l'arrencada de W7, s'ha d'iniciar el sistema amb un CD o USB d'arrencada d'Ubuntu, entrar en el sistema "autònom" (live). S'explica per exemple a aquesta pàgina:

    https://help.ubuntu.com/community/Re...tallingWindows

  8. #8
    Join Date
    Jan 2013
    Beans
    12

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Bé, doncs no costa res provar allò de "sudo update-grub" i tornar a provar. El més probable és que no funcioni, per la qual cosa s'haurà de restaurar l'arrencada del W7, però això sols es pot fer des d'un disc o partició de recuperació d'aquest sistema operatiu.

    Això deixarà sense funcionar l'arrencada de linux, però no esborrarà la partició on està instal·lat (W7 no "veu" aquesta partició i per tant no li fa res). Però sí que instal·larà l'arrencada de sols W7 i no el grub, òbviament.

    Per restaurar l'arrencada de Linux, que no hauria de tornar a afectar l'arrencada de W7, s'ha d'iniciar el sistema amb un CD o USB d'arrencada d'Ubuntu, entrar en el sistema "autònom" (live). S'explica per exemple a aquesta pàgina:

    https://help.ubuntu.com/community/Re...tallingWindows
    Moltes gracies wgarcia, aixi ho faré.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problema, després d'instal·lar Ubuntu 12.10 no m'inicia W7.

    D'acord, ja diràs si s'ha arreglat.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •