Results 1 to 4 of 4

Thread: Problemes perdua connexió Wifi Chipset Intel Wifi Link 5100

  1. #1
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Problemes perdua connexió Wifi Chipset Intel Wifi Link 5100

    Hola a tothom

    Tinc un Toshiba Satellite A500-14 amb chipset Intel® GM45 Express e Intel® WiFi Link 5100.
    Tinc Ubuntu 12.04 64 bits i fins fa poc no havia tingut aquest problema que ara us explicaré

    Des de fa qüestió d'un mes aproximadament que la meva connexió wifi tipus n des del portatil va fallant de forma intermitent, amb això vull dir que es connecta quan engego l'ordinador (cap problema), però després es desconnecta i em demana la clau d'accés a la wifi, que ja me la mostra la que pertoca.
    L'unic que puc fer es desconnectar i connectar l'interruptor de wifi del portatil o reiniciar l'ordinador.

    Aquests fallades d'ordinador es van produint d'una forma totalment aleatoria i a vegades triga una hora a produir-se i a vegades 5 minuts després d'engegarse l'ordinador.

    El router que tinc és un Cisco que dona ONO i que ja fa un any que tinc i no he detectat cap problema en cap altre dispositiu connectat a la wifi.

    Avui, per exemple, em volia connectar a la feina per VPN i no hi ha via manera, de seguida he vist fent un ping al router que em sortia "Destination Host unreacheable". He hagut de reiniciar l'ordinador i ha anat perfectament durant 10 minuts, despŕes ha perdut el senyal i hagut de tornar a reiniciar i ara porta 30 minuts sense cap problema.

    Bé una mica desconcertant.

    Algú té idea que pot ser (diferents kernels amb drivers nous,....?)

    Moltes gracies.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    280

    Re: Problemes perdua connexió Wifi Chipset Intel Wifi Link 5100

    Intentaria concretar exactament a que es degut el mal funcionament.

    Mirar a /var/log si troves alguna cosa que et pugui donar una idea.

    Provar a canviar el xifratge WPA, WEP inclús pots provar sense xifratge momentaneament. pot ser un error de wpa_supplicant.

    Comprovar el driver que estàs usant i si es correspón al que hi ha a la pagina http://intellinuxwireless.org/?n=downloads i mira aquest fil: https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=132079
    al post #15.

    Desactivar netwrk-manager i intentar conectar manualment o usar wicd, (de vegades he vist reports de mal funcionament amb NM, poc probable)

    Comprovar que el canal no sigui sobreutilitzat o hi hagin excesiva distancia dels dispositius al router o aparells o cablejat que pogui provocar interferències.


    Salut i bon any.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Problemes perdua connexió Wifi Chipset Intel Wifi Link 5100

    Hola Quimet,

    Sembla que el problema ve realment del router de ONO.
    L'altre dia vaig poder provar a la vegada diferents dipositius i tots perdian le conexió.
    Vaig parlar amb ONO i em varen dir que haig d'apagar el router dos cops per setmana uns 10 minuts per tal que es descarregui.

    Ho vaig fer i pel moment ha anat bé.

    He mirat els controladors de wifi que tinc fent:

    jordi@jordi-ubuntu:~$ lsmod | grep -i wifi
    iwlwifi 397059 0
    mac80211 506862 1 iwlwifi
    cfg80211 205774 2 iwlwifi,mac80211
    La distancia al router quan pasava això era de 4 metres no més.

    Provaré uns dies, i si veig que tot segueix bé, tancaré el fil.

    Gracies per les teves indicacions.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Problemes perdua connexió Wifi Chipset Intel Wifi Link 5100

    Al final sembla haver estat la configuració del cable modem de ONO, m'han canviat al canal que estava al 13 per el 6 (m'han dit que a partir del 10 és configuració americana, ?????) i han tret el firewall.

    Bé seguiré observant per si es repeteix el fallo i és només a l'ordinador.

    Gracies

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •