Results 1 to 6 of 6

Thread: Pregunta de novato - Grub

  1. #1
    Join Date
    May 2009
    Beans
    19

    Pregunta de novato - Grub

    Hola a tothom!

    bé, després d'una llarga temporada sense fer anar l'Ubuntu (mai l'he desinstal·lat), m'hi torno a posar, aviam si d'una vegada deixo el Win dels co.. aparcat.
    El tema és que em fa molta ràbia que al menú de sel·lecció de SO em surtin totes les versions d'Ubuntu que he instal·lat i ara ja n'hi ha més de 6 o 7.
    He investigat i això es gestiona pel GRUB, però seguint les instruccions de la guia Ubuntu no me'n surto:
    http://www.guia-ubuntu.org/index.php?title=GRUB

    He buscat més info i he trobat això:
    Para realizar las modificaciones que estimes convenientes, debes ejecutar

    sudo gedit /boot/grub/grub.cfg
    En la parte final del archivo, a partir de la linea

    ### BEGIN /etc/grub.d/10_linux ###

    Però fent el "gedit" em surt un fitxer en blanc, per tant dedueixo que no existeix...

    algú em pot ajudar?

    Moltes gràcies!

  2. #2
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Catalunya
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu 14.04 Trusty Tahr

    Re: Pregunta de novato - Grub

    La pàgina que has trobat deu estar pensada per el GRUB, i tu deus utilitzar el GRUB2...
    Al GRUB2 la configuració es genera automàticament, és a dir, detecta els sistemes operatius que tens instalats, i a partir d'aquesta informació es genera un fitxer de configuració. Els "scripts" que s'utilitzen per generar-la es troben a /etc/grub.d, però, si mires per exemple 10_linux o 30_osprober (el que detecta altres SO) veuràs que són scripts en bash... De manera que no pots simplement treure les entrades que t'interessin.
    Potser algú sap com evitar que s'acumulin tantes entrades, però fins a on jo sé, no hi ha manera...
    Espero que aconsegueixis solucionar-ho!
    Catbuntu (blog)
    CPU→Intel Core 2 Duo @ 2,00GHz. RAM3GB. Graphics card→NVIDIA GeForce 9300M GS. O.S.→Ubuntu 14.04 «Trusty Tahr» 64 bit
    [TPI Blog | TPI GitHub ]

  3. #3
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Pregunta de novato - Grub

    Quote Originally Posted by karto_on View Post
    El tema és que em fa molta ràbia que al menú de sel·lecció de SO em surtin totes les versions d'Ubuntu que he instal·lat i ara ja n'hi ha més de 6 o 7.
    wgarcia em va dir que «Normalment convé deixar un o dos nuclis antics per si hi ha algun problema en el nucli actual poder iniciar el sistema, amb això hi ha prou. Per veure si tens molts nuclis instal·lats pots obrir una terminal i fer
    Code:
    ls /boot
    i aquí veurem si tens moltes "imatges" instal·lades.»

    Fes-ho i després et diré el que em va fe fer per a eliminar les més antigues.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Vallès - Països Catalans
    Beans
    90
    Distro
    Kubuntu

    Re: Pregunta de novato - Grub

    Hola,
    si vols eliminar els nuclis antics mira a http://www.gnulinux.cat/2009/12/elim...tics-a-ubuntu/

    Salut!

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Pregunta de novato - Grub

    En les versions més noves d'Ubuntu sols venen dues línies al grub, "Ubuntu" i "Versions antigues" (o alguna cosa així), si es clica a "Versions antigues" es veuen els nuclis més antics.

    Però igualment no és mala idea eliminar-los perquè ocupen lloc innecessari.

  6. #6
    Join Date
    May 2009
    Beans
    19

    Re: Pregunta de novato - Grub

    Ep!

    He fet el que comentava el jmaspons i pim pam!
    Moltes gràcies a tots!

    Salut!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •