Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: Connexio wifi

  1. #1
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Connexio wifi

    Hola,

    Fa pocs dies que he contractat el servei ADSL i tinc problemes de connexió via wifi. Em detecta el senyal i sembla que es conecti però no em carrega les pàgines.

    Una vegada ha anat bé. He llegit que recomanen engegar i apagar router però tampoc em funciona. També he llegit de provar el ndiswrapper però abans prefereixo preguntar-vos.

    Enganxo lspci,

    abosch@abb-ntbk:~$ lspci | grep -i network
    02:00.0 Network controller: Intel Corporation WiFi Link 5100


    molt agraït

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Dius que es connecta al enrutador, però aparentment no rep connexió d'Internet. Suposo que et consta que l'enrutador està ben configurat i està ben connectat amb Internet.

    Per veure si l'ordinador està rebent una direcció IP de l'enrutador, pots obrir una ternminal i entrar la següent instrucció:

    Code:
    ip addr
    T'hauria de mostrar la connexió inalàmbrica activa i la direcció IP que li assigna l'enrutador al teu ordinador. Enganxa el resultats que obtens.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    A vegades se'm connecta i a vegades no. Mentre tenia connexió he aprofitat per actualitzar el sistema per si això podia tenir-hi alguna cosa a veure. Ara, la darrera vegada que ho he probat, no en tenia.

    Enganxo el que em retorna l'ordre que em comentes:

    abosch@abb-ntbk:~$ ip addr
    1: lo: <LOOPBACK,UP,LOWER_UP> mtu 16436 qdisc noqueue state UNKNOWN
    link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
    inet 127.0.0.1/8 scope host lo
    inet6 ::1/128 scope host
    valid_lft forever preferred_lft forever
    2: eth0: <NO-CARRIER,BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state DOWN qlen 1000
    link/ether 00:26:9e:0b:a0:bc brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    3: wlan0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc mq state UP qlen 1000
    link/ether 00:22:fb:6d:d5:e2 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    inet 192.168.1.33/24 brd 192.168.1.255 scope global wlan0
    inet6 fe80::222:fbff:fe6d:d5e2/64 scope link
    valid_lft forever preferred_lft forever

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Les línies importants són

    Code:
    3: wlan0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc mq state UP qlen 1000
    link/ether 00:22:fb:6d:d5:e2 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    inet 192.168.1.33/24 brd 192.168.1.255 scope global wlan0
    inet6 fe80::222:fbff:fe6d:d5e2/64 scope link
    valid_lft forever preferred_lft forever
    on es veu (inet 192.168.1.33) que el teu ordinador veu l'enrutador, i que l'enrutador l'asssigna una direcció IP.

    Anem a veure si és un problema de servidor de noms. Prova alguna adreça, per exemple

    http://www.upf.edu

    Si no es pot connectar prova amb

    http://193.145.56.15

    Si es connecta amb el número en comptes del nom complet, voldrà dir que el servidor de noms (DNS) no està funcionant i això és el que t'impedeix connectar-te als llocs.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Ho he provat i no em puc connectar ni amb el nom ni amb els numeros.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    El problema de connexió a Internet, sols li passa a aquest ordinador? Vull dir, tens constància que l'enrutador està ben configurat?

  7. #7
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Amb aquest ordinador a vegades em puc connectar i a vegades no. Quan aquest no es connecta ho he probat amb un altre i sí que puc.

    Amb el telefon també em puc connectar al wifi sense problemes.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Però vull dir, tens constància que el router està funcionant bé i donant accés a connexió a Internet sense problema?

  9. #9
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    No sé si t'entenc. Podria ser que quan van venir a intalar-me la línia configuressin malament el router?

    He trucat al servei tècnic i m'han fet una prova en remot, m'ha dit ja estic dintre el teu router ¿? i el problema continuava. Quan li he anat explicant i li he dit que vaig amb linux, m'ha dit que ja passaria la reclamació al servei tecnic i que ja em trucarien.

    De moment continuo igual, a vegades funciona a vegades no.

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Si a vegades hi ha connexió, el més probable és que el problema no sigui del router sinó d'alguna cosa de l'ordinador.

    Abans de continuar remenant, es podria descartar la següent possibilitat. Una possibilitat és que el canal que utilitza l'antena wifi estigui massa ocupat en el teu entorn, i per aquesta raó a vegades es talli la connexió. Tens manual del router per canviar la configuració del canal que utilitza? Si és així es podria provar això.

    Hi ha un programa que es diu wifi-radar, que pots instal·lar des del Centre de Programari, que et mostra les senyals wifi que es veuen al teu entorn i quin canal estan utilitzant, a més d'altra informació. Amb això pots investigar si el teu senyal wifi té molta competència o no.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •