Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: Connexio wifi

  1. #11
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Tinc la guia d'instalació i el cd que va amb la caixa. Em sembla que el manual no.

    He instalat el wifi radar. Em detecta 8 punts d'accés i pel canal que va em meu router en són 3.

    Això de canviar el canal és el que hauria de dir al servei tecnic?

  2. #12
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Sí, prova-ho a veure si dóna resultat. Normalment si tens accés al menú de configuració del router, que s'accedeix des d'un navegador (Firefox o un altre) amb una adreça de la xarxa (http://192.168.0.50, http://192.168.0.51 o http://192.168.1.1 o semblants), el pots canviar tu mateix. Els menús de configuració solen tenir un usuari i contrasenya però els fabricants posen "admin" sense clau o "admin/admin", de manera que si algú es pot validar a la senyal wifi té accés a l'administració del router i tot.

  3. #13
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Ja he accedit al router, la direcció és http://192.168.1.1:8000

    He canviat el canal però continuo sense connexió wifi.

  4. #14
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Doncs sembla que el canal no és el problema, seria important que verifiquessis que no hi ha problemes de configuració per part del router, és a dir que hi ha d'altres ordinadors que es connecten al mateix router sense problemes.

    També seria útil saber si el teu ordinador es pot connectar a altres punts wifi sense problemes, o si sempre presenta aquest problema. Així es pot investigar si és un problema específic amb aquest router, o general del teu ordinador i la configuració de la targeta wifi.

    La targeta wifi que tens en principi té controladors oberts i per tant no necessita controladors propietaris, el controlador ja ve al nucli de Linux. Mirant una mica en Internet he vist que alguna gent tenia problemes amb aquesta targeta amb ordinadors Dell perquè Dell té uns controladors específics, però aquesta gent no podia ni tan sols connectar-se al router, i en el teu cas segons el que es veu en alguns dels diagnòstics que has produït, es connecta bé al router i rep una direcció IP. Una altra cosa que em semble que es pot descartar és que pugui ser un problema de resolució de noms (la traducció del número IP a una adreça d'Internet concreta), perquè usant els números IP tampoc es pot connectar, com em vas comentar.

    Es pot doncs investigar ara sobre els mòduls que s'estan fent servir per la targeta wifi. Pots enganxar el resultat que dóna la següent instrucció des d'una terminal?:

    Code:
    ls /etc/modprobe.d

  5. #15
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Fa uns dies vaig comprovar la xarxa wifi amb un altre ordinador i m'anava bé, es va connectar sense problemes.

    Pel que fa a aquest que utilitzo, en d'altres xarxes wifi em puc connectar bé. Fins ara no m'havia donat problemes.

    T'enganxo el retorn de l'ordre que em cometes,

    abosch@abb-ntbk:~$ ls /etc/modprobe.d
    alsa-base.conf blacklist-framebuffer.conf blacklist-watchdog.conf
    blacklist-ath_pci.conf blacklist-modem.conf libpisock9.conf
    blacklist.conf blacklist-oss.conf oss-compat.conf
    blacklist-firewire.conf blacklist-rare-network.conf vmwgfx-fbdev.conf

  6. #16
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    Pots enganxar també el retorn de:

    Code:
    lsmod | grep -i wifi
    Aquesta ordre "lsmod" mostra tots els mòduls (controladors) que hi ha carregats al nucli de Linux, i "grep -i wifi" selecciona els que diguin "wifi".

  7. #17
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Aquest és el retorn a l'ordre que em comentes,


    abosch@abb-ntbk:~$ lsmod | grep -i wifi
    iwlwifi 362374 0
    mac80211 436455 1 iwlwifi
    cfg80211 178679 2 iwlwifi,mac80211


    molt agraït pel teu temps, a veure si en treïem l'entrellat.


    Paral·lel·lament he trucat unes quatre vegades al servei tècnic i la darrera resposta que m'han donat és que això que em passa és normal. Que tal i fa el sistema que utilitzi. Que això és normal a les connexions wifi. Quan no es connecta s'ha de parar l'ordinador i tornar-lo a engegar. Lo bo del cas és que hi ha hagut un parell de vegades que efectivament, aturant la màquina i reiniciant-la, llavors la xarxa wifi m'ha anat bé.

  8. #18
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    57
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Connexio wifi

    Aquest és el retorn a l'ordre que em comentes,


    abosch@abb-ntbk:~$ lsmod | grep -i wifi
    iwlwifi 362374 0
    mac80211 436455 1 iwlwifi
    cfg80211 178679 2 iwlwifi,mac80211


    molt agraït pel teu temps, a veure si en treïem l'entrellat.


    Paral·lel·lament he trucat unes quatre vegades al servei tècnic i la darrera resposta que m'han donat és que això que em passa és normal. Que tal i fa el sistema que utilitzi. Que això és normal a les connexions wifi. Quan no es connecta s'ha de parar l'ordinador i tornar-lo a engegar. Lo bo del cas és que hi ha hagut un parell de vegades que efectivament, aturant la màquina i reiniciant-la, llavors la xarxa wifi m'ha anat bé.

  9. #19
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Connexio wifi

    A veure, un altre suggeriment. Es pot mirar si el problema ve de què s'està usant "wifi N" i no és estable. No és una solució del tot afortunada perquè aquesta modalitat de wifi és més moderna, però potser navegant amb les modalitat "a, b i g" de wifi no presenta el mateix problema.

    Per tant prova les següents comandes:
    Code:
    sudo rmmod iwlagn
    sudo modprobe iwlagn 11n_disable=1
    i prova una estona a veure si no cau la connexió. Si és així es pot fer el canvi permanent per no haver d'entrar aquestes comandes cada cop.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •