Results 1 to 9 of 9

Thread: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

  1. #1
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    He instal·lat Ubuntu 12.04 en un Asus EEE PC 1025C, i no he aconseguit de cap manera que es vegi millor que a 800x600.
    La pantalla és de 1024x600, però el sistema no me la reconeix, ni trobo per enlloc drivers.
    Sabeu com es podria fer?
    (Per cert el mític etc/X11/xorg.conf es veu que ja fa versions que no existeix... i tampoc sé on provar de modificar...)
    Agraït

    Lluís

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Em sembla que tens la Intel GMA 3600, per la qual el nucli de Linux que ve amb la versió 12.04 no té suport. Em sembla que els nuclis de la nova versió, la versió 12.10 (3.4) si que en tindrà.

    Per confirmar pots fer des d'una terminal:

    Code:
    lspci | grep -i vga
    i comentar si et diu quina és la targeta gràfica d'aquest ordinador?

  3. #3
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Gràcies pel comentari

    He estat uns des fora i ara m' ho he mirat. La resposta a la comnda és:
    Code:
    :~$ lspci | grep -i vga
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom Processor D2xxx/N2xxx Integrated Graphics Controller (rev 09)
    A veure si hi ha sort i es pot fer anar.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    280

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Escriu xrandr al terminal, et donara les resolucions disponibles.
    Si apareix la que tu vols, executa:
    Code:
    xrandr --output VGA1 --mode 1024x600
    On VGA1 es el nom del monitor que apareix al executar xrandr.

    Et pot donar una idea de si funciona o no.

    Salut.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    He provat això d'xrandr, i només té 800 x 600

    he provat una altra cosa: el què diu aquí https://answers.launchpad.net/ubuntu...uestion/196239, i més concretament amb el què diu aquí: http://daily.siebler.eu/2012/06/ubun...d-d2000-serie/, amb resultat de mort...

    Ara ja no va res, s'engega, veig lletres que corren durant l'arrencada, i s'apaga i ja no va mai més. Si teclejo el password fa alguna cosa més (el llum del disc) però no funciona més.

    Provaré d'editar de nou el grub i treure aquesta opció denl video... o caldrà tornar al costat fosc?

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    No sé com accedir al grub. Arrencant des d'un live-cd en usb no tinc accés ni permís ni tan sols per veure'l.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Al final sembla que me n'he sortit. Des d'un live CD he pogut trobar el fitxer grub bo (que apareix dins de "media" amb una identificació un pel estranya, que suposo que correspon al disc). Amb un sudo he pogut desfer els canvis que hi havia fet, però no ho l'he pogut compilar.
    He arrencat, a les fosques he entrat el passwortd, obert un terminal (Ctr+Alt+T), he compilat el grub (sudo update-grub-2) i quan el disc s'ha aturat he tancat la màquina.
    I com per art de màgia quan ha tornat a arrencar no només he recuperat la gràfica, sino que ho ha fer a la resolució de 1024x600.

    Bé, segurament hi ha una manera menys erràtica de fer-ho, però així ha funcionat.

    Gràcies a tots.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Que bé que s'hagi arreglat, tot i que llàstima que no hagi quedat clar com.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    145
    Distro
    Ubuntu Gnome 15.04 Vivid Vervet

    Re: EEE PC 1025C: No aconsegueixo configurar-la millor que a 800x600

    Teniu raó, miro d'explicar-me millor.

    Amb la instrucció
    Code:
    :~$ lspci | grep -i vga
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom Processor D2xxx/N2xxx Integrated Graphics Controller (rev 09)
    Vaig saber veure quina mena de targeta de vídeo hi havia. Buscant a google "Intel Corporation Atom Processor D2xxx/N2xxx" vaig trobar una pregunta de launchpad, aquesta https://answers.launchpad.net/ubuntu...uestion/196239, on hi havia unes respostes d'en Josep Pujades apuntant a un segon enllaç on explicàven la forma de solucionar-ho. L'enllaç és aquest: http://daily.siebler.eu/2012/06/ubun...d-d2000-serie/.

    La solució que proposen, pel què penso entendre, consisteixen en fer servir un kernel determinat, el genèric enlloc del pae (admeto que no sé quina diferència hi ha en això) i en apuntar aun repositori concret on hi ha uns drivers per aquesta gràfica i aquest kernel.

    Vaig seguir les instruccions fil per randa menys el tema del 3D, que ja no el tenia activat, i quan vaig rebotar la màquina arrencava però no es veia res.

    Aquí vaig fer la sèrie d'operacions que explico dues rèpliques més amunt per treure el canvi al grub, i quan vaig aconseguir-ho la màquina va funcionar bé.

    Per tant les operacions descrites al segon enllaç funcionen, menys el tema del canvi al grub, que allà ja diu que a vegades cal i a vegades no. Al meu cas no calia.

    Salut, i gràcies per la paciència

    Lluís

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •