Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 20

Thread: Gnome Classic no es veu bé

Beans
    63
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

Gnome Classic no es veu bé

Bon dia!

Avui he instal·lat Ubuntu 12.04 amb gnome-panel per recordar temps millors. Malauradament, no es veu bé. La llista de finestres es veu en blanc i la barra d'Aplicacions i Llocs en negre. Aquí en teniu un exemple d'un altre usuari: http://dl.dropbox.com/u/36251983/zon...t-original.jpg

Afortunadament, existeix una solució que consisteix en editar el tema Ambiance, però no sé com s'aplica. Aquí està el 'bug' i la solució: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+s...es/+bug/981289

Si qualqú m'ajudés a saber com es pot aplicar el canvi li estaria eternament agraït.

Gràcies!

Beans
    63
    Distro

Re: Gnome Classic no es veu bé

Solucionat el problema! Pel que he vist la pàgina de 'launchpad' és un 'bug' bastant comú. Si qualqú vol solucionar el problema, hi ha dues opcions: editar l'arxiu gnome-panel.css del tema Ambiance o esperar a una actualització. Per aplicar la primera opció heu de fer el següent:

1. Obrir l'arxiu gnome-panel.css:

sudo gedit /usr/share/themes/Ambiance/gtk-3.0/apps/gnome-panel.css
    2. Després copiam tot el codi del següent document i l'aferram al document obert: gnome-panel.css

3. Guardam i reiniciam la màquina.

Ara ja podreu gaudir de l'entorn Gnome clàssic sense color extranys. Això sí, encara queden alguns punts per polir. Però des del meu punt de vista el més correcte seria esperar per l'actualització, encara que és un misteri quan arribarà.

Beans
    65
    Distro

I tant que queden moltes coses per polir a Gnome Classic. Per exemple, si tens els botons de minimitzar, maximitzar i tancar a la dreta de les finestres, i tens posem per cas una finestra maximitzada, el més lògic seria dirigir el cursor a l'extrem de dalt a la dreta de la pantalla i prémer amb el botó del ratolí, però almenys en el meu cas el cursor no arriba a la icona de tancar, sinó que has d'apuntar una mica més a baix a l'esquerra per arribar a tancar la finestra. Això fa molt poc usable el sistema.

Ho he provat amb diversos Window Themes i GTK+ Themes. Aprofito per recomanar el ClearWaita-master (per als que utilitzàvem Clearlooks a Ubuntu 10.10) i si se'm permet per fer proposar un canal de discussió a Freenode IRC per discutir problemes relacionats amb Gnome Classic, p.ex. ##gnome-classic-ca o alguna cosa així...

Salutacions cordials

Beans
    63
    Distro

Sincerament, no entenc gaire bé el teu problema, però pots canviar la posició dels botons. A mi, per defecte em venen a l'esquerra, cosa que no em molesta per res. Aquí tens un manual de com fer-ho: http://robersoft.blogcindario.com/20...a-derecha.html

Vagi bé!

Beans
    65
    Distro

Moltes gràcies Joan per la resposta.

El cas és que ja tinc els botons a la dreta, tot fent el procediment que m'enllaces (amb l'editor de configuració i posant menu:maximize, minimize, close). Però precisament perquè el close queda a la dreta de tot, em pensava que dirigint el cursor a l'extrem "nord-est" de la pantalla tancaria fàcilment les finestres, però resulta que per qüestió d'uns pocs píxels els botons de tancar de les finestres no encaixen exactament a dalt a la dreta, sinó un pèl més a baix. A l'Ubuntu 10.10 encaixava perfectament.

Però entenc que és un cas particular perquè la majoria d'ubuntaires tinc entès que prefereixen els botons a l'esquerra.

També dir que estic una mica decebut amb el Nautilus del Gnome-Classic, hi trobo a faltar dues coses molt importants per mi:

1. La funció Resize Images a Edit
    2. La barra d'eines principal l'han canviada, hi havia una icona amb una fletxa amunt per pujar de directori.

A part d'això, no sé quin suport tindrà en el futur Gnome-Classic, ja que veig que, i ho entenc, estan posant tot l'esforç a millorar el Gnome-Shell i no pas el Gnome-Classic.

I perdona per "robar-te" l'entrada, és la primera vegada que participo en aquests fòrums, t'he trobat cercant gnome-classic a Google i me n'he aprofitat ;---)

Salutacions i gràcies

Beans
    63
    Distro

No sé si parlam del mateix Gnome classic. Crec que tu dius el gnome classic que ve quan instales Gnome 3. Jo estic parlant del gnome-panel que instales dels dels mateixos repositoris d'Ubuntu i mantengut per Ubuntu.

Beans
    1,610
    Distro
    Ubuntu 14.04 Trusty Tahr

Em sembla Joan que quan instal·les el paquet "gnome-panel" s'instal·la el "gnome-shell", això de "Gnome" que et surt a la pantalla inicial és el gnome-shell.

Beans
    65
    Distro

Exacte, s'instal·la tot plegat Joan. De fet, actualment crec que el paquet gnome-panel == gnome-classic == gnome-fallback.

I pel que he sabut, es tracta d'un bug amb Gnome-classic (amb efectes, amb Compiz). Entrant amb Gnome-classic sense efectes (amb Metacity) el problema es resol al 90%.

Realment Gnome-classic necessita madurar, li estic trobant molts bugs

Beans
    63
    Distro

Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Em sembla Joan que quan instal·les el paquet "gnome-panel" s'instal·la el "gnome-shell", això de "Gnome" que et surt a la pantalla inicial és el gnome-shell.
    Quan instal·les gnome-panel no s'instal·la Gnome Shell. Però quan instal·les Gnome 3 sí s'instal·la la sessió fallback amb efectes i sense efectes. El gnome-panel és un paquet de Ubuntu i el Gnome 3 és un paquet de Gnome. Crec, hehe.

Beans
    63
    Distro

Quote Originally Posted by Gosset Inofensiu View Post
    Exacte, s'instal·la tot plegat Joan. De fet, actualment crec que el paquet gnome-panel == gnome-classic == gnome-fallback.

I pel que he sabut, es tracta d'un bug amb Gnome-classic (amb efectes, amb Compiz). Entrant amb Gnome-classic sense efectes (amb Metacity) el problema es resol al 90%.

Realment Gnome-classic necessita madurar, li estic trobant molts bugs
    Jo, a part de qualque tonteria no he trobat gaires 'bugs'. Però sí tens raó en que el necessiten perfeccionar.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks