Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Ubuntu 11.10 en un netbook

  1. #1
    Join Date
    Feb 2012
    Beans
    1

    Ubuntu 11.10 en un netbook

    Salut,

    He instal·lat l'Ubuntu 11.10 en un netbook Acer Aspire One i no m'ha donat cap problema i tot funciona correctament. Només que va tot molt lent, perceptiblement més lent que amb el win 7 que portava d'inici.
    La pregunta és: Hauria d'haver instal·lat alguna altra versió d'ubuntu (o de kubuntu) més lleugera i adequada als netbooks? I si és així, quina/es ?

    Gràcies

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Depèn de les prestacions que tingui el netbook. Si té molt poca memòria RAM i/o un processador molt lent potser la Lubuntu li vagi millor, perquè és el sabor més lleuger de la distribució.

    Ara bé, si té un mínim de 1 Giga de memòria RAM i un processador més o menys modern hauria d'anar bé fins i tot amb la versió estàndard.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Es estrany la versió és correcta i hauria de ser perceptiblement molt més ràpid que el windows. De quin aspire one parles? Quina gràfica té? Pots donar més dades?
    Carles Oriol i Margarit

  4. #4
    Join Date
    May 2007
    Location
    Vilafranca del Penedès
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    D'acord amb els companys, quanta més info puguis aportar més ens podrem centrar en el problema. La instal-lació es neta? comparteix amb windows, has particionat bé...has fet l'instal-lació vía USB, LiveCD...??

    Salut
    Ubuntu User number 14908

  5. #5
    Join Date
    Feb 2012
    Beans
    4

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Hola
    Tinc més o menys el mateix problema que el company. Ahir vaig instal·lar Ubuntu en un notebook, en concret en un eMachines amb processador Intel Atom N455, 1 Gb de memòria RAM, HD de 250 Gb.
    Cap problema amb l'instal·lació. Vaig fer dos particions de mig HD per Windows7 i mig per Ubuntu.
    Però va lent. Fins i tot trobo que la conexió a Internet (wi-fi) va més lenta.
    Amb Windows 7 amb el que el vaig comprar no era cap maravella, fins al punt de que havia pensat en tornar a XP, però vaig decidir probar Linux i va més lent.
    Algo he fet malament o hi ha alguna solució?
    Gràcies.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Estàs usant l'escriptori per defecte (Ubuntu)? Prova d'escollir Ubuntu 2D en la pantalla d'entrada a veure si millora el rendiment.

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Location
    Vilafranca del Penedès
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Quina mena d'instal-lació vas fer, vull dir, USB, Wubi..ens aniria bé saber-lo per poder ajudar-te millor, i com diuen per aquí quin escriptori estas usant...i quina versió d'ubuntu vas instal·lar...quanta més informació millor podrem ajudar-te.Normalment i si l'instal-lació es correcta no hauria de donar cap mena de problema...¿has provat de instal-lar des de USB, ja que suposo que el teu note no te disc dur...o be escollir com t'han dit l'altre tipus d'escriptori, pot ser si fas servir l'escriptori Unity, és una suposició, et doni problemes...
    Last edited by prostata; February 17th, 2012 at 05:17 PM.
    Ubuntu User number 14908

  8. #8
    Join Date
    Feb 2012
    Beans
    4

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Hola

    Faig servir Ubuntu 11.10, ni idea de quin escriptori faig servir. El que surt per defecte.
    Vaig instalar-lo per USB, ja que el notebook no té CD.Vaig pasar la Iso al USB amb l'instalador de pendrivelinux.com.
    Tot va funcionar bé, però..

    Per cert, sempre havia sentit queixes de que Windows es tenia que reiniciar quan entres alguna aplicació nova i aquí em passa el mateix !!!

    Com instal·lo Unity 2D i d'on ho trec? Si el busco al tauler el trobo, però després no fa absolutament res. Hi ha que fer alguna cosa per instalar-lo que no sigui clicar a sobre?

    Gràcies.

  9. #9
    Join Date
    May 2007
    Location
    Vilafranca del Penedès
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Quote Originally Posted by miquelsc View Post
    Hola

    Faig servir Ubuntu 11.10, ni idea de quin escriptori faig servir. El que surt per defecte.
    Vaig instalar-lo per USB, ja que el notebook no té CD.Vaig pasar la Iso al USB amb l'instalador de pendrivelinux.com.
    Tot va funcionar bé, però..

    Per cert, sempre havia sentit queixes de que Windows es tenia que reiniciar quan entres alguna aplicació nova i aquí em passa el mateix !!!

    Com instal·lo Unity 2D i d'on ho trec? Si el busco al tauler el trobo, però després no fa absolutament res. Hi ha que fer alguna cosa per instalar-lo que no sigui clicar a sobre?

    Gràcies.
    Crec que aquest enllaç et podrà servir..

    http://www.tubuntux.com/2011/09/pone...untu-1110.html

    Podries dir quines aplicacions et demana reiniciar la màquina, en general només quan canvia de kernel i poca cosa més...per aixo et demanem quanta més informació millor. Jo encara vaig amb el Maverick i no estic molt posat en Unity però crec que seleccionar l'escriptori es fa de la mateixa forma, en el loguin d'usuari abaix cap el mig de la pantalla deu sortir l'opció de escollir l'escriptori...i segur que hi ha una forma de fer que aquest sigui l'escriptori per defecte, però et parlo "d'orella", prova de fer el que diu el link i ja ens diràs.
    Last edited by prostata; February 17th, 2012 at 06:18 PM.
    Ubuntu User number 14908

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.10 en un netbook

    Correcte, no s'ha d'instal·lar gens d'especial. Tens la finestra inicial per entrar a l'escriptori on et demana l'usuari i la contrasenya o entra directament a l'escriptori?

    Si tens aquesta finestra inicial, al costat de la finestra per entrar l'usuari hi ha com una estrelleta i si la cliques veuràs que posa "Ubuntu" i "Ubuntu 2D". La primera opció és per entrar a l'escriptori amb més demanda gràfica, i la segona és per entrar a un escriptori sense tanta demanda gràfica.

    Un cop que esculles una opció (Ubuntu o Ubuntu 2D) en totes les sessions següents ja s'escollirà aquesta opció per defecte, per tornar a canviar-la has de tornar a fer el mateix.

    Si no et surt aquesta pantalla inicial d'entrada comenta-ho i es pot habilitar.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •