Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 24

Thread: Jo abandono!

  1. #1
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Cambrils (Tarragona)
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Jo abandono!

    Hola gent,

    Fa molt temps que no obria ni participava en aquest forum, i avui ho faig per dir adeu! Adeu a ubuntu!

    La ultima versió, la 11.04 ja no em va agradar massa, per a mi no va funcionar mai massa bé, més el salt a unity (que no feia servir).

    Fa 3 dies vaig decidir actualitzar, amb l'esperança que tot funciones millor en la 11.10.. Vaig actualitzar sense llegir res de res de la nova versió, ho admeto. I que em vaig trobar? Un sistema amb unity o el nou gnome 3.2, que m'ha fet la vida impossible. Si, jo no se treballar amb aquests escritoris nous. Es normal entrar a gnome 3.2 i no saber deixar una finestra sense maximitzar? Sí, al final ho vaig treure, però el procediment no em va semblar ni fàcil ni instintiu.

    Després d'haver intentat adaptarme a totes aquestes joguines tan noves, ahir vaig prendre la decisió de passar d'ubuntu, i he fet el salt a Debian. Potser no tinc els components més nous ni els més bonics, però funciona i em deixa treballar.

    ¿Que passarà quan debian es passi a gnome 3.x? No ho se, la veritat. Aquesta mania de copiar els macs es una tocada de nassos, però el dia que toqui, abans d'utilitzar una copia que funciona la meitat de bé, em sembla que faré el salt a "l'original".

    Bé, només volia compartir la reflexió amb vosaltres, altres usuaris d'ubuntu, i potser de pas sentir les vostres experiències amb la nova i millorada 11.10.

    Salut a tothom! Espero que a vosaltres us agradi més que a mi totes aquestes collonades noves
    Busques ajuda? Comença pel wiki de l'equip català!

  2. #2
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Jo abandono!

    No t'envagis !!!

    Entenc el que t'ha passat, a molta gent ens costa els canvis i encara més reacis als canvis gràfics.

    En el meu cas m'ha costat una mica el canvi a Unity i crec que hi ha molt a millorar, però no puc dir que m'hagi impedit treballar ni res per l'estil, això sí, crec que s'ha de millorar i fer més configurable, però sembla una evolució natural, sinó encara aniriem amb les pantalles monocrom. Jo puc dir que Ubuntu en funciona millor cada vegada, a excepció de petites collonades que en cada versió són diferents.

    Jo encara no m'he canviat a la versió 11.10 quan tingui una estona ho faré.

    Una pregunta Patrick, és només pel canvi d'escriptori o tens altres raons per canviar-te a Debian?

    Bé, que et vagi bé per la mare de les distribucions.

    Salut

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Jo abandono!

    Debian és una excel·lent distribució, al fi i al cap Ubuntu està construïda sobre ella. Si et serveix més per treballar que qualsevol altra distribució, doncs em sembla una bona elecció.

    En el meu cas particular m'he adaptat a Unity perquè ja feia servir l'escriptori gnome sense barra inferior i amb un panell d'aplicacions (avant-windows-navigator). Així que el canvi no m'ha resultat traumàtic. També m'he acostumat a buscar les aplicacions a través del "dash", i fins i tot alguns fitxers que faig servir molt els trobo molt més ràpid amb aquest element que navegant amb el navegador de fitxers.

    De moment sols he fet servir gnome-shell en les versions inicials, així que no puc comentar, i després m'he acostumat a Unity així que de moment no he tornat.

    En particular la versió 11.10 la trobo ràpida en quant a l'escriptori, i sols tinc una qüestió que és un tancament de l'escriptori una mica més lent que a la versió anterior (em sembla que està relacionat amb la nova pantalla inicial "lightdm", he llegit que fent servir "gdm" segueix sent tan ràpid com l'anterior).

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Jo abandono!

    Una cosa més és que encara es pot continuar treballant amb un escriptori semblant al Gnome Classic, si s'instal·la gnome-shell apareix una opció al menú inicial d'escriptori que és gnome-fallback i et dóna aquest escriptori gnome classic.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Llívia
    Beans
    50
    Distro
    Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot

    Re: Jo abandono!

    Patrick, i que et sembla KDE, l'has provat? Jo, quan va sortir el unity no vaig voler saber-ne res més i em vaig passar a Kubuntu(ja havia provat el KDE amb Fedora 13) i la veritat em va molt bé i a nivell visual m'agrada molt més. A més no és difícil de configurar. Sort en la teva aventura!
    ___________________________________________
    Linux user #510154
    En hi ha per llogar-hi cadires!!!

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Jo abandono!

    Veritat, Kubuntu és una altra excel·lent alternativa si es vol mantenir-se dins de l'entorn d'aquesta distribució (al final l'únic que canvia és l'escriptori) i sinó també hi ha Xubuntu i Lubuntu. Xubuntu té un escriptori força semblant al Gnome Classic i molt configurable, i Lubuntu és realment senzill i ràpid.

    He llegit en algun lloc que Linus Torvald es va passar a XFCE (és a dir l'escriptori que es fa servir a Xubuntu) quan el Gnome 2 es va deixar de mantenir.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Beans
    339

    Re: Jo abandono!

    Fa anys que faig propaganda de l'ubuntu dient a tothom que és lògic, clar, tot ho té al seu lloc, no té mariconades com el windows. I ara ja no podré fer-ho.

  8. #8
    Join Date
    Apr 2009
    Beans
    20

    Re: Jo abandono!

    Us explico una mica la meva historia amb l'Ubuntu. Al estiu del 2006 vaig muntar un ordinador nou per substituir el que tenia que edemes de ser ja ve-llet, se l'iva fer mal-ver el dics dur i intentant canviar-lo hem vaig carregar la placa mare, conseqüència, cap al PCBox falta gent i vaig muntar l'ordinador. Feia ja anys que hem neguitejava lo del Linux, així que el s'hi vaig preguntar al la gent de la tenda que en pensaven de instal-ari un Linux, però veien que era un neòfit amb tot això de aquest mon, Mo varen desaconsellar. Resultat, vaig comprar un Windows XP.
    Com que aquest ordinador el compartia amb la meva filla i sovint teníem raons per a veure qui si assentava al davant, la tardor del 2008 vaig tornar al PCBox a carregar material i cap a casa a muntar-ne un per a mi i aquest cop sí amb Linux, un Ubuntu 8.04 de un CD de una revista. Descobrir aquest mon amigable de llibertat tot i les dificultats inherents al procés d'aprenentatge per a mi va ser com quan vas conduint per una carretera de muntanya i t'apropes a la costa i de sobta descobreixes el mar allà al fons. Quina meravella.
    Resumint, perquè ja m'allargo massa. He anat actualitzant fins a la 11.04 , amb aquesta després de uns quants dies de intentar conviure a l'Unity, vaig tornar enrere i utilitzo la 10.10 , ara tornaré a provar des-de el CD amb la 11.10. Respecta al Gnome 3 us diré que al ordinador de la meva filla junt amb el Windows i tenia un Mint, amb sembla que el Helena, però fa tres o quatre mesos, be al poc de sortir, li vaig canviar el Mint per el Fedora 15 i com que de en tant en tant el remeno, de mica en mica me hi vaig acostumant. Dons be, el que vull dir es que si alguna cosa amb concret no ens agrada de una Distribució, tenim un ampli ventall per escollir allò amb que mes confortables ens sentim i tot això descansadament asseguts a casa nostra els hi hem d'agrair a tota aquesta pila de gent que desinteressadament o no, treballen per fer-ho possible. Jo, us ho creieu o no, cada dia al vespre quan engego l'ordinador i amb surt la pantalla de benvinguda de l'Ubuntu m'emociono i penso amb tots el milers de programadors etc. que deu haver al darrera de tot aquest mon de les distribucions, de GNU , de les suites offimatique lliures, Gimp,s etc. i els milers d'aplicacions de Linux i el kernel i, i, i , i.
    Dons acabo, m'ha sortit un petit missal, però abans un sentiment d'esperança perquè algun dia, no massa lluny hi hagi algun moviment dins d'aquest mon per fer alguna cosa que arribi al abast de tot el public que vulgui i pugui provar-ho.
    Last edited by skywalk; November 4th, 2011 at 08:46 PM.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Jo abandono!

    En el meu cas no utilitzo Linux perquè sigui més ben dissenyat, o tingui menys errors, que altres sistemes operatius, o per motius filosòfics o metafísics (amb tots els respectes).

    L'utilitzo perquè és un sistema obert, i sento que és un model de desenvolupament millor que el sistema propietari.

    Penso també que l'escriptori és una proporció molt reduïda del que realment és Linux, que es basa en un nucli (per mi la part més important d'un sistema operatiu) obert i compartit per totes les distribucions Linux.

    Quan algú em pregunta perquè faig servir Linux mai no intento dir-li que trobarà menys errors, o millor disseny, sinó que entrarà en un sistema obert, i que si té algun problema sempre tindrà a la seva disposició tots els elements per tornar a instal·lar el seu sistema, sense necessitat dels discos originals, la clau de la llicència, o coses així.

    Penso que aquesta és la fortalesa de Linux.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2008
    Beans
    28
    Distro
    Ubuntu 8.04 Hardy Heron

    Re: Jo abandono!

    Acabo de posar-me la 11.10 i he de dir que també tinc grans temptacions de tornar a la 10.10. L'unity no m'agrada GENS, li dono uns dies de marge per intentar descobrir com es configuren les coses i si no adéu.
    Suposo que és molt còmode si acceptes que les coses s'han de fer com decideixen els altres però si vols decidir per tu mateix m'hi veig negre: encara no he conseguit ni tant sols posar la barra d'estat a sota la pantalla o afegir-hi nous indicadors (per no parlar del lèxic dels trons!)

Page 1 of 3 123 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •