Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 36

Thread: error de paquets a l'actualitzar

Beans
    51
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

error de paquets a l'actualitzar

Bona tarda, des de que vaig instal·lar la versió 11.04 (Ubuntu Borges Jam) que tinc força problemes per les actualitzacions (encara que hi ha alguns dies que s'actualitza tot sense cap problema; deu dependre dels paquets x actualitzar). El tema està en que després de "llegir" el release, em surt el missatge següent: i llavors s'atura tot el procés.

Captura-3.png

Captura-1.png
    Per a més informació, puc dir que algun dia he provat de fer un terminal amb l'ordre següent. sudo apt-get update (i tampoc no ha acabat de fer bé la feina). Fa més temps, ja em vaig trobar amb el problema similar però era per un tema de connexió a internet -vegeu el threat-. De moment, tampoc no he fet res més pq no sé trobar on és el problema. Moltes gràcies i salut per tots!
    Last edited by ladisse; June 8th, 2011 at 06:25 PM.
    Moltes gràcies a tots!
    Salut i força

Beans
    1,577
    Distro
    Ubuntu Development Release

Re: error de paquets a l'actualitzar

Respecte al primer missatge, Ubuntu sempre ho mostra quan es tracta de paquets proveïts externament, com ara els d'Adobe. Si el paquet s'ha baixat del Centre de Programari o del Gestor Synaptics tot i que surti aquest missatge no és perillós instal·lar-lo.

En quant al segon missatge, sembla que tens habilitat un dipòsit de programari que està oferint un paquet que ja tens instal·lat, o està duplicat. Accedeix a la gestió de dipòsits a Paràmetres de sistema (Al menú de tancar) -> Sistema - Gestor de Paquets Synaptic, i aquí busca la pestanya "Paràmetres" i l'opció Dipòsits. A la pestanya "Altre programari" mira què tens marcat, i si pots desmarcar "Canonical Partners". Tanca el Synaptic, fes a una terminal "sudo apt-get update" i "sudo apt-get upgrade". Això ho hauria d'arreglar.

Posteriorment pots tornar a habilitar "Canonical Partners" perquè continuï actualitzant els paquets d'aquest dipòsit.

Beans
    51
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Gràcies. Després d'aplicar els canvis del Synaptic, al refrescar no em deixa (veure captura 7)Captura-7.jpg

Captura-8.jpg

Poso la seqüència de pantalles despŕes d'haver tret Canonical i refrescar paquets.
    He obert un terminal amb les ordres update i aquests són els fallos que m'han sortit:
    Captura-9.jpg

Captura-10.jpg

Captura-11.jpg
    Moltes gràcies a tots!
    Salut i força

Beans
    1,577
    Distro

Pots adjuntar a un missatge el fitxer:

/etc/apt/sources.list

?

Beans
    51
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Això és el que em respon la terminal:
    Captura-13.png
    Moltes gràcies a tots!
    Salut i força

Beans
    39
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

Quote Originally Posted by ladisse View Post
    Això és el que em respon la terminal:
    Amb el que has escrit al terminal no obtindràs cap resposta satisfactòria:
    l'hi estas passant una ruta sense dir-li que ha de fer.
    Per obtenir el contingut del fitxer que et demanen hauries d'escriure:
    Code:
    sudo cat /etc/apt/sources.list
    i enganxar la sortida a un fitxer "txt". Per fer-ho més fàcil escriu al terminal:
    Code:
    sudo gedit /etc/apt/sources.list &
    i s'obrirà en un editor de text gràfic. Ara resta copiar i enganxar.
    Compta amb "apt", ho has escrit malament!
    Salut

Beans
    1,577
    Distro

Jo el que deia era simplement clicar "Manage attachements" a dalt del tot, navegar fins a la carpeta /etc/apt i adjuntar el fitxer "list", però ara que veig kette té raó, no et deixaria perquè no és una de les extensions de fitxers permeses.

Per tant és millor el que diu kette, obrir una terminal i entrar:

cat /etc/apt/sources.list > sources.txt

i adjuntar (amb el "Manage attachments") aquest últim fitxer.

Beans
    51
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Volíeu dir això? És que últimament tinc la sensació que no entenc res de res.... Gràcies!

terminal.pdf
    Moltes gràcies a tots!
    Salut i força

Beans
    1,577
    Distro

Sí, és això, es tracta del fitxer on s'estipulen els dipòsits de programari que va actualitzant el sistema, i a través del "Gestor de Paquets Synaptic" o del "Centre de Programari Ubuntu" es va canviant aquest fitxer si afegeixes o elimines un dipòsit.

Sembla que et falten les actualitzacions de seguretat. Jo faria el següent: obrir el "Centre de programari Ubuntu" i al menú "Edita" -> "Fonts de programari", a la pestanya "Programari Ubuntu" (la primera) ho marcaria tot menys "Codi font", l'última opció (si no coincideix algun d'aquest noms perdoneu però estic a un sistema amb els menús en anglès), i a la pestanya "Altre programari" ho desmarcaria tot, si encara tens alguna cosa marcada cosa que no sembla pel teu fitxer sources.list. A la pestanya "Actualitzacions" marcaria "Actualitzacions importants de seguretat" i "Actualitzacions recomanades" (també es convenient marcar el "backports", la quarta opció). També marcar "mirar actualitzacions" i aquí la tercera opció "Sols notifica sobre actualitzacions disponibles". Per tant en aquesta pestanya marcar les opcions 1, 2, 4 i 5 i dins de la 5 la tercera opció.

Beans
    51
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

ho he fet, i per una estona m'he cregut que funcionava.... després, al instal·lar els paquets baixats -que, sigui dit els ha baixat sense problemes, algo hem avançat-, doncs ha resultat que m'ha sortit un missatge dient que fallava la connexió a internet. Jo, innocent, he provat amb el "truco" del ping i resulta que internet i la connexió estan bé (100% dels paquets correctes). Algú em dóna una pista més? Moltes gràcies a tots, altra vegada.
    Moltes gràcies a tots!
    Salut i força

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks