Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

  1. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Cambrils (Tarragona)
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    si, primer vaig fer una actualització i, veient els problemes, vaig fer una instal·lació neta. I fa el mateix.
    Busques ajuda? Comença pel wiki de l'equip català!

  2. #12
    Join Date
    May 2011
    Beans
    2

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Bones, acabo d'instal·lar-me la nova versió d'ubunt i tinc problemes amb el touchpad del portàtil. Em va passar ja amb l'anterior versió d'ubuntu però vaig poder-ho solucionar instal·lant el dkms i seguint els passos de: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1605430
    Aquesta vegada però això tampoc em funciona. Alguna solució? Gràcies!!

  3. #13
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Per què no obres un fil específic per al teu problema amb un títol entenedor? Atraurà potser alguna persona que et pugui ajudar, aquí queda ocult en un fil de crítiques a l'Unity...

  4. #14
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Doncs a mi m'està funcionant molt bé, és cert que les versions alpha petaven molt més que en anteriors edicions, però des de la beta2 es va anar resolent.

    Personalment crec que el despropòsit hagués estat no evolucionar l'escriptori, tot i que diria que han forçat molt la màquina per tenir-lo llest per la natty. Potser hagués estat millor madurar-lo més i publicar-lo amb l'oneiric, però també s'hagués trigat més a detectar errades (recordeu què va passar amb el KDE4, també van tenir un dilema semblant).

    Un altre tema seria el que ha passat entre Canonical i Gnome, que ha impedit que s'unissin esforços i es treballés més junts en l'evolució del Gnome3 (un altre escriptori que canvia).

    En qualsevol cas, crec que l'evolució de l'escriptori és molt interessant, tot i que costa una mica fer-te al nou, i algunes coses es troben a faltar, mentre que d'altres s'agraeixen...

    ... els meus 5 ¢

  5. #15
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Les Gunyoles
    Beans
    42
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Jo el que puc opinar es que aquest llançament dona una mica més de feina al LoCo Team, però això passa amb totes les distribucions en que hi ha canvis importants. Recordo que en totes les evolucions hi ha problemes, sobretot perquè ens acostumem a un entorn i a una manera de fer les coses que quan ens ho canvien ens costa adaptar-nos al principi.
    De moment a mi hem funciona be, potser perquè ja l'havia provat amb un portàtil.
    De totes maneres recordeu companys que aquets problemes a l'hora de fer un canvi important en una distribució nova els hi passa a tots els SO, siguin lliures o no. Recordeu que passa amb la totpoderosa Microsoft o Apple, fan evolucions i la gent sempre creu que la versió anterior era la millor.
    Hem de donar una oportunitat al Unity ja que te molt de futur per davant, si algú fa servir una pantalla tàctil que expliqui com li va, ja que aviat això serà d'allò més habitual.

  6. #16
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Una altra reflexió és sobre la necessitat d'actualitzar o no.

    El cicle d'actualitzacions cada 6 mesos, i la versió de llarg termini de 2 anys, dóna l'opció d'actualitzacions més conservadores.

    És clar que et perds per un temps el Firefox 4, el LibreOffice, i altres versions noves que es van incorporant cada 6 mesos, però si el que vols és estabilitat la versió de 2 anys no et dóna tantes sorpreses com la de 6 mesos (tot i que he de dir que no sé si per sort o per què, vinc actualitzant tots els ordinadors que he tingut, sobretaula i portàtil, des de la versió 6.10 i mai no he tingut cap problema d'estabilitat, més enllà d'algun problema puntual amb el so o el sistema gràfic que sempre s'ha acabat solucionant força aviat).

    Fins i tot les versions de 6 mesos es poden anar actualitzant amb una mica de retard i això dóna temps a què es corregeixin coses o a sentir veus sobre la versió abans de llençar-se.

  7. #17
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    Quote Originally Posted by SiscoGarcia View Post
    Personalment crec que el despropòsit hagués estat no evolucionar l'escriptori, tot i que diria que han forçat molt la màquina per tenir-lo llest per la natty. Potser hagués estat millor madurar-lo més i publicar-lo amb l'oneiric, però també s'hagués trigat més a detectar errades (recordeu què va passar amb el KDE4, també van tenir un dilema semblant).
    Coincideixo amb tu. Si no s'allibera aviat els usuaris no ho proven i els errors triguen molt a trobar-se. Va passar-nos el mateix amb el KDE4, i ara jo m'hi estic trobant amb el Moodle 2.0.

    Penso que com a usuaris és un esforç que hem de fer per donar el nostre suport al programari lliure, que és al capdavall allò que fa funcionar els nostres ordinadors sense que ens costi un duro...

    Quote Originally Posted by SiscoGarcia View Post
    Un altre tema seria el que ha passat entre Canonical i Gnome, que ha impedit que s'unissin esforços i es treballés més junts en l'evolució del Gnome3 (un altre escriptori que canvia).
    Sense ser usuari de Gnome, també coincideixo en que aquest tema és força més preocupant, i farà alentir ben segur el progrés tant de Gnome3 com d'Unity.

    En fi, sort, gnomeros...

  8. #18
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu 11.04: un gran desproposit?

    No he seguit amb tots els detalls el culebró Gnome/Canonical, però pel que he pogut llegir les discrepàncies no són tan grans com semblen.

    La primera es va produir en Gnome rebutjar l'enfoc d'Ubuntu per als indicadors (això va passar el 2010). La segona òbviament en el desenvolupament i adopció com a escriptori principal d'Unity en comptes de Gnome Shell.

    Ara bé, per a la versió 11.10 l'Unity ja estarà plenament sobre GTK3 (ara està sobre GTK2). No s'ha alliberat sobre GTK3 perquè al moment de començar el cicle de desenvolupament de la versió 11.04 no hi havia encara una versió estable de GTK3. M'excuso si tècnicament dic alguna bajanada però em sembla que van per aquí els trets.

    Un cop que les llibreries siguin les mateixes les divergències seran menors.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •