Results 1 to 10 of 10

Thread: Llegir disc dur del DVD

  1. #1
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Llegir disc dur del DVD

    El meu DVD-R5200 (HDD + DVD Recorder), marca Prinston, s'ha mort perquè la placa frontal falla i segons el SAT no es troba el recanvi.

    Voldria recuperar els vídeos gravats al disc dur. L'he connectat per USB però a '/media' no apareix.
    A 'Utilitat de discs Palimpsest' diu: Disc dur de 250 GB / WDC WD25 00BB-55RDA0 / Sense partir / No reconegut / L'SMART no és disponible. /dev/sdb

    Què faig? Gràcies.

  2. #2
    Join Date
    May 2008
    Location
    cardedeu
    Beans
    200
    Distro
    Ubuntu Studio 11.10 Oneiric Ocelot

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Potser el disc dur no està alimentat, podries obrir-lo i comprovar l'alimentació amb un tester.

    salut.
    Marc tutó Poca

  3. #3
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Quote Originally Posted by quitus View Post
    Potser el disc dur no està alimentat, podries obrir-lo i comprovar l'alimentació amb un tester.

    salut.
    Gràcies quitus per la resposta.
    El disc és un IDE de 3,5".
    La placa frontal del DVD que falla, és la que transmet les ordres de comandament.
    Muntat en el DVD, el disc dur, si que estava alimentat ja que al posar el DVD en marxa, responia al test inicial rodant igual que feia el lector-gravador.

    Tret del DVD i muntat en una caixa externa amb connexió USB, degudament alimentada passa el que dic al missatge anterior.

    Ara l'estic veient en el GParted i diu: /dev/sdb (232.88 GiB), partició, sistema de fitxers, no assignat.
    A informació del dispositiu diu :
    Model: WDC WD25 00BB-55RDA0
    Mida: 232.88 GiB
    Camí: /dev/sdb
    Tipus d'etiqueta de disc: desconegut
    Capçaleres: 255
    Sectors/pista: 63
    Cilindres: 30401
    Sectors totals: 488392065

    En aquest disc hi tinc gravats, passats del vídeo, un futimé de concerts de "Jazz en la 2" i també del "Jazz & Co" del 33 i no m'agradaria haver de torna a gravar-los.

    No hi cap software que pugui accedir a aquest disc?

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Hi ha diversos programes, alguns et recuperen la partició si la veuen i uns altres intenten recuperar les dades.

    La pàgina en anglès:

    https://help.ubuntu.com/community/DataRecovery

    et dóna diverses alternatives.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Quote Originally Posted by wgarcia View Post
    Hi ha diversos programes, alguns et recuperen la partició si la veuen i uns altres intenten recuperar les dades.

    La pàgina en anglès:

    https://help.ubuntu.com/community/DataRecovery

    et dóna diverses alternatives.
    Gràcies wgarcia. M'ho miro i ja informaré... o preguntaré més

  6. #6
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Després de gairebé dos anys he decidit reintentar recuperar els videos gravats en aquest HD del DVD.
    Vull provar l'Ubuntu-Rescue-Remix i al web http://ubuntu-rescue-remix.org/node/466, que és on hi ha la versió per al Lucid, hi llegeixo:
    -----------------------------------
    *** Metapackage ***

    Would you prefer to work with a full graphical interface?

    The live environment has a very low minimum requirement due to the fact that there is no graphical interface (powerful command-line only). If you prefer to work in a graphical environment, a metapackage is available which will install the data recovery and forensics toolkit onto your current Ubuntu Desktop system.
    -----------------------------------
    Em podeu dir, please, com es fa per a obtenir el "metapackage" i instal·lar-lo?
    Gràcies a la bestreta.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Quote Originally Posted by jinglada View Post
    Després de gairebé dos anys he decidit reintentar recuperar els videos gravats en aquest HD del DVD.
    Vull provar l'Ubuntu-Rescue-Remix i al web http://ubuntu-rescue-remix.org/node/466, que és on hi ha la versió per al Lucid, hi llegeixo:
    -----------------------------------
    *** Metapackage ***

    Would you prefer to work with a full graphical interface?

    The live environment has a very low minimum requirement due to the fact that there is no graphical interface (powerful command-line only). If you prefer to work in a graphical environment, a metapackage is available which will install the data recovery and forensics toolkit onto your current Ubuntu Desktop system.
    -----------------------------------
    Em podeu dir, please, com es fa per a obtenir el "metapackage" i instal·lar-lo?
    Gràcies a la bestreta.
    Perdoneu. L'acabo de veure al Synaptic i ja l'estic instal·lant.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Finalment ho estic recuperant. Ja he vist trossos de vídeos i crec que tindré una feinada a ajuntar els fragments però tindré l'avantatge de tenir-ho a l'ordinador.

    1) Amb successives passades estic creant una imatge del HD del DVD en un altre HD extern, amb la comanda sudo ddrescue -r 3 -C /dev/sdb /media/Dades/image /media/Dades/logfile

    2) Estic obtenint fitxers .mpg amb photorec /log /d /media/Dades/fotorec image

    Ja informaré quan acabi i si tot va bé ja posaré el [Solved].

  9. #9
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    El ddrescue és molt lent, 840 kB/s de mitjana, que per les 250 GB del HD, representa unes 83 hores. En canvi el photorec va tardar 8126 segons per a 59 GB, o sigui unes 9,6 hores per a les 250 GB.

    Hi ha alguna manera de poder dedicar més recursos al ddrescue per a fer-lo anar més ràpid?

    En el següent àlbum http://ubuntuforums.org/album.php?albumid=2465 hi ha dues impressions de pantalla referents als recursos i processos quan solament funciona el ddrescue.

    Obro un altre fil amb el tema dels recursos.
    Last edited by jinglada; February 26th, 2012 at 04:34 PM.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Llegir disc dur del DVD

    Enganxo els fitxers de l'àlbum del post anterior per a facilitar-ne la lectura.
    Attached Images Attached Images

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •