Results 1 to 6 of 6

Thread: Remastersys o programes semblants?

Beans
    24

Remastersys o programes semblants?

Hola de nou.

Per qüestions de feina necessito instal·lar Ubuntu en molts ordinadors diferents, tots amb els mateixos programes i paquets. He estat mirant una mica, i suposo que el més fàcil és crear un LiveCD de la meva instal·lació, però tampoc sé per on començar. He trobat Remastersys (http://www.geekconnection.org/remastersys/), que sembla que fa bé la seva feina, però hi ha coses que no acabo d'entendre: si faig servir l'opció dist, que sembla que és la que necessito, quan instal·li aquest LiveCD en altres ordinadors podré crear els usuaris principals com els necessiti, no? Vull dir cada ordinador ab la seva pròpia contrasenya.

Algú ha hagut de fer servir algun programa semblant?

Beans
    599
    Distro
    Ubuntu Development Release

Re: Remastersys o programes semblants?

Jo crec que és el programari indicat. Jo el vaig utilitzar una vegada per a crear un live cd i em va anar de meravella. Però no he provat d'instal.lar-ho en cap ordinador.
    Lo de la contrasenya no crec que hi haja cap problema, mentre tingues la de root....
    T’adones amic? Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense
    Ovidi Montllor
    Usuari GNU/Linux #500768

Beans
    2,997

Ubuntu té una eina que es diu UCK (Ubuntu Costumization Kit), i l'Orestes en va fer un manual molt interessant que explicava les passes que s'han d'efectuar.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    792
    Distro

Quote Originally Posted by papapep View Post
    [...] l'Orestes en va fer un manual molt interessant que explicava les passes que s'han d'efectuar.
    Em sembla que l'enllaç que has posat no apunta al document pdf per descarregar, en canvi aquest sí que m'ha funcionat.

Beans
    24

SiscoGarcia, papapep: Moltes gràcies per l'ajuda, però no sé ben bé si això és el que necessito. Per exemple, voldria fer servir OpenOffice 3.2 i Firefox 3.6 (que no estan inclosos en Ubuntu 9.10), i del Firefox 3.6 m'agradaria canviar, per exemple, la pàgina d'inici o els motors de cerca, i això no sé com ho podria fer a través de la terminal.

De tota manera, se m'acudeix que puc combinar els dos procediments, és a dir, fer servir Remastersys per a generar la ISO de la meva instal·lació actual i llavors extreure paquests innecessaris amb l'UCK. Es podria, o necessito una ISO amb l'Ubuntu original per a fer servir l'UCK?

Beans
    1,577
    Distro

Per instal·lar programari que encara no està en la versió actual hi ha tres vies. La primera és habilitar el dipòsits "backport", però això sols actualitza alguns programes molt estables, per exemple OpenOffice.org 3.2 no te l'instal·laria.

La segona és buscar el corresponent PPA (Personal Package Archives), que sí que inclou les últimes versions, i es va actualitzant a mesura que els desenvolupadors van introduint correccions d'errors. El problema que té és que no està assegurat que no hi hagi errors i inestabilitats en les diferents versions que es van baixant.

La tercera és anar als llocs de cada programa (per exemple a OpenOffice.org) i baixar-se el paquet "deb" corresponent si n'hi ha. L'avantatge que té és que si es tracta d'una versió estable que s'ha alliberat hauria de funcionar bé, el desavantatge és que no és un paquet de dipòsits Ubuntu i per tant no seguirà les actualitzacions automàtiques.

Bookmarks