Results 1 to 4 of 4

Thread: sense interf. gràfica

Beans
    21
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Unhappy xserver no tira

Bé, després de buscar solucions pel meu compte i per fòrums de casa i de fora he decidit demanar-vos ajuda.

Info prèvia:
    Vaig amb el karmic koala des de fa una setmana, i tinc una partició x l'xp, una x a root, i l'altra per a /home. (en un portàtil)

Resulta que amb una sessió oberta vaig notar que no se m'obrien noves finestres, i que tampoc no podia sortir de la sessió pel botó de la barra. No recordo més símptomes perquè de seguida vaig decidir apagar pel botó del portàtil.

Un cop al grub, trio carregar l'ubuntu, i després del logo blanc passa una pantalla escrita impossible de llegir, ni una lletra, i em passa a una sessió en terminal (tty1).

He provat de fer startx, però té un problema en fer-ho i fent ctrl+f7 només hi ha el cursor "_" fent pampallugues sense cap mena de text. Si carrego ubuntu sense fer startx no passa res en pitjar ctrl+f7.

També he provat el típic:
    Code:
    dpkg-reconfigure xserver-xorg
    i això també:
    Code:
    gnome-settings-daemon --no-daemon --debug
    perquè en un full d'error que he trobat semblava haver-hi problemes carregant algun dimoni del gnome.

Abans de tenir el problema acabava d'instal·lar uns paquets per fer servir el uim per escriure en japonès, els quals van fer la seva feina, i estava buscant la manera de fer un debug correcte amb l'anjuta, instal·lant el paquet gdb i altres relacionats. He provat desinstal·lant el gdb (s'han desinstal·lat dos paquets més amb ell) però no venia d'aquí el problema.

També vaig instal·lar la glib des d'un ftp, fent make i tot això... pot ser que em causés problemes?

Gràcies a tots!

PD: mentre espero resposta aniré tirant amb l'XP, però si no, tinc pensat de reinstal·lar root. Amb això no perdria les dades del /home oi? tenint en compte que els tinc en dues particions.

EDIT:
    fitxer d'error: /home/ferran/.xsession-errors
    escurço una mica el text perquè no he sabut posar-lo en spoiler.

Code:
    /etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
    Setting IM through im-switch for locale=ca_ES.
    Start IM through /home/ferran/.xinput.d/ca_ES linked to /etc/X11/xinit/xinput.d/uim-toolbar.

(gnome-settings-daemon:1850): GLib-CRITICAL **: g_propagate_error: assertion `src != NULL' failed

(gnome-settings-daemon:1850): GLib-CRITICAL **: g_propagate_error: assertion `src != NULL' failed
    GNOME_KEYRING_SOCKET=/tmp/keyring-CcKZl7/socket
    SSH_AUTH_SOCK=/tmp/keyring-CcKZl7/socket.ssh
    Checking for Xgl: not present. 
    xset q doesn't reveal the location of the log file. Using fallback /var/log/Xorg.0.log 
    Detected PCI ID for VGA: 
    [correctes]
    Checking for Software Rasterizer: Not present. 
    [...]
    running under gnome seesion, checking for gnomecompat
    Checking for Xgl: not present. 
    Starting gtk-window-decorator

(nautilus:1942): Eel-CRITICAL **: eel_preferences_get_boolean: assertion `preferences_is_initialized ()' failed

(polkit-gnome-authentication-agent-1:1948): GLib-GObject-WARNING **: cannot register existing type `_PolkitError'

(polkit-gnome-authentication-agent-1:1948): GLib-CRITICAL **: g_once_init_leave: assertion `initialization_value != 0' failed
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 0.
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Initialized Panel Applet Signaler.
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 1. [també 2]
    /usr/bin/compiz.real (video) - Warn: No 8 bit GLX pixmap format, disabling YV12 image format
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 3. [també 4]

** (nautilus:1942): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'UploadFinished'

[altre cop amb 'DownloadFinished' i amb 'ShareCreateError']

Initializing nautilus-gdu extension
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 5.[també 6]
    I/O warning : failed to load external entity "/home/ferran/.compiz/session/109ee7df22c692e6ab126624333233160900000017780022"

(gnome-panel:1938): Gtk-WARNING **: gtk_widget_size_allocate(): attempt to allocate widget with width -1 and height 24
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 7. [també 8 i 9]
    ** (nm-applet:1954): DEBUG: foo_client_state_changed_cb
    ** (gnome-panel:1938): DEBUG: Adding applet 10. [també 11,12 i 13]
    ** (nm-applet:1954): DEBUG: foo_client_state_changed_cb
    evolution-alarm-notify-Message: Setting timeout for 31435 1266274800 1266243365
    evolution-alarm-notify-Message:  Tue Feb 16 00:00:00 2010

evolution-alarm-notify-Message:  Mon Feb 15 15:16:05 2010

(firefox:2180): GLib-WARNING **: g_set_prgname() called multiple times

(anjuta:2176): Gdk-WARNING **: losing last reference to undestroyed window

[24 missatges més amb problemes de l'anjuta]

(anjuta:2176): GLib-GObject-WARNING **: invalid uninstantiatable type `area_updated' in cast to `SymbolDBViewLocals'

(anjuta:2176): GLib-GObject-WARNING **: invalid unclassed pointer in cast to `SymbolDBView'
    anjuta: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0: undefined symbol: g_thread_gettime
    /usr/lib/gnome-screensaver/gnome-screensaver-gl-helper: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0: undefined symbol: g_thread_gettime

anjuta: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0: undefined symbol: g_thread_gettime
    [dos cops més]

Traceback (most recent call last):
      File "/usr/bin/software-center", line 27, in <module>
        import gobject
      File "/usr/lib/pymodules/python2.6/gtk-2.0/gobject/__init__.py", line 26, in <module>
        from glib import spawn_async, idle_add, timeout_add, timeout_add_seconds, \
      File "/usr/lib/pymodules/python2.6/gtk-2.0/glib/__init__.py", line 22, in <module>
        from glib._glib import *
    ImportError: /usr/lib/pymodules/python2.6/gtk-2.0/glib/_glib.so: 

undefined symbol: g_assertion_message
    nautilus: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0:
    [dos cops més]

** (gnome-panel:1938): DEBUG: Removing applet 13.

[...removent applets del 13 al 3]

** (gnome-panel:1938): DEBUG: Removing applet 3.

(gnome-panel:1938): GLib-GObject-WARNING **: instance with invalid (NULL) class pointer

[...tot failed]

(nautilus:1942): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed

--- Hash table keys for warning below:
    --> ferran
    --> inode/directory
    --> Nom Complet Complet
    --> l2054

(nautilus:1942): Eel-WARNING **: "unique eel_ref_str" hash table still has 4 elements at quit time (keys above)

(nautilus:1942): Eel-WARNING **: "nautilus-directory.c: directories" hash table still has 3 elements at quit time
    /usr/bin/gconftool-2: symbol lookup error: /usr/bin/gconftool-2: undefined symbol: g_option_context_set_translation_domain
    gnome-session[1778]: WARNING: Running '/usr/bin/gconftool-2 --shutdown' at logout returned an exit status of '32512'
    update-notifier: Fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server :0.0.
    gnome-screensaver: Fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server :0.0.
    :0.0: X IO error.
    uim <-> XIM bridge. Supporting multiple locales.
    Using full-synchronous XIM event flow
    Supported conversion engines:
      direct (*)
      anthy (ja)
    XMODIFIERS=@im=uim registered, selecting direct (*) as default conversion engine
    gnome-settings-daemon: Fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server :0.0.

[...Fatal errors]

temporarily unavailable) on X server :0.0.
    bluetooth-applet: Fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server :0.0.
    XIO:  fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0"
          after 26031 requests (26030 known processed) with 1 events remaining.
    Xsession: X session started for ferran at dl feb 15 17:21:16 CET 2010
    Start IM through /home/ferran/.xinput.d/ca_ES linked to /etc/X11/xinit/xinput.d/uim-toolbar.
    E: main.c: S'ha produït un error en iniciar el dimoni.
    x-session-manager: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0: undefined symbol: g_thread_gettime
    Xsession: X session started for ferran at dl feb 15 17:22:54 CET 2010
    x-session-manager: symbol lookup error: /usr/lib/libgio-2.0.so.0: undefined symbol: g_thread_gettime
    Xsession: X session started for ferran at dl feb 15 17:25:40 CET 2010
    Xsession: X session started for ferran at dl feb 15 17:37:30 CET 2010
    Xsession: X session started for ferran at dl feb 15 17:38:45 CET 2010
    Xsession: X session started for ferran at dt feb 16 15:43:10 CET 2010
    Perdoneu la parrafada :/
    Last edited by Razlo; January 7th, 2012 at 03:38 AM. Reason: elimino dades personals

Beans
    792
    Distro
    Ubuntu Development Release

Re: xserver no tira

Quote Originally Posted by Razlo View Post
    [...] tinc pensat de reinstal·lar root. Amb això no perdria les dades del /home oi? tenint en compte que els tinc en dues particions.
    Ja has provat de recuperar les dades amb un CD autònom? No en fas cap esment, per això t'ho pregunto.

Beans
    21
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Re: xserver no tira

Bé, tinc ple accés a les dades des del live cd, així que pels documents personals no pateixo.

Fa molt poc que havia "decorat" el gnome al meu gust (temes, pantalla d'inici, dreceres) i justament és el gnome que peta. M'agradaria recuperar tot el que fos possible evitant el que m'hagi fet petar, és clar.

Avui tornaré a mirar si esbrino què coi dec haver tocat, però és que no he aconseguit treure cap pista significativa ni de la xarxa ni d'aquí :S

Gràcies per respondre
    Last edited by Razlo; February 17th, 2010 at 07:42 PM.

Beans
    21
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Re: sense interf. gràfica

Al final he acabat reinstal·lant, de fet, ja fa dies que ho vaig fer. Tot i això, fa poc vaig trobar una possible solució mig de casualitat. Es tracta de baixar la versió de la libglib2.0-0 de 2.22.3 a 2.22.2

Els passos per fer-ho són:
    · anar al synaptic i buscar libglib
    · seleccionar libglib2.0-0 i, a la pestanya de paquet, força versió... i li poseu la versió anterior
    · fer el mateix amb libglib2.0-data

És possible que algú tingui un problema amb la mateixa causa però efectes diferents, per això penjo la solució a través del synaptic. Per fer-ho a través de la terminal no deu ser gens difícil, però jo no ho sé fer

El motiu d'això, vaig llegir, és que la versió més nova de la libglib () és inestable, i tot i que corregeix errors de l'anterior, també pot portar problemes, com ha estat el meu cas.

Potser això no ho soluciona, però si algú te aquest problema potser l'ajuda.

Salut companys!

Tags for this Thread

Bookmarks