Results 1 to 9 of 9

Thread: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Símptoma:

    En rearrencar el PC, no carreguen les X. Comencem a tremolar pensant que ja ho tenim tot espatllat.

    Situació:

    - Versió de (*)ubuntu: 9.10 (karmic)
    - Acabem d'actualitzar el sistema
    - Tenim una targeta gràfica Nvidia (potser també passa amb les ATI), amb un controlador privatiu

    Explicació:

    A la karmic han accelerat molt l'arrencada, a base de llançar processos en paral·lel, que anteriorment es llançaven de forma estrictament seqüencial. Ara, per exemple, les X es carreguen bastant aviat, mentre el sistema encara està efectuant tasques d'inicialització en paral·lel.

    A priori això no ha de ser un problema si les tasques concurrents (en paral·lel) no interfereixen entre si, però hi ha (almenys) un cas en que si que ho fan. M'explico:

    Si hem actualitzat el sistema i aquesta actualització comporta un canvi de kernel, se'ns demanarà de reiniciar per tal de carregar el nucli nou. Però aquest nucli nou requereix recompilar el mòdul de la targeta gràfica, si aquest és privatiu, perquè les restriccions legals impedeixen distribuir-lo ja compilat pel nou nucli.

    Afortunadament, un sistema anomenat DKMS farà la compilació per nosaltres automàticament en arrencar el sistema. El problema és que aquesta compilació triga força (depenent de la màquina) i llavors passa que les X intenten engegar en paral·lel i, en no tenir encara el mòdul compilat fallen, i el sistema ens obsequia amb una bonica pantalla negra.

    Solució:

    deixar que acabi de recompilar (ho veurem perquè cessa l'activitat de disc) i tornar a reiniciar. Ara ja podrà carregar el mòdul nou.

  2. #2
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Girona
    Beans
    214
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Quedem avisats,gràcies!!.

    Jo l´he instal.lat de nou i verdaderament funciona bastant bé,amb Gnome,moltes millores,i coses que han quedat penjades,però...,no es pot tenir tot en un CD Live.
    KDE és més per profesionals o màquines potents i o en bon estat,relativament...
    Jo fa temps que no uso KDE,ja en tinc prou ambb Gnome.

    Molts usuaris de Gnu/Linux els hi ha agradat bastant en nou Windows 7,pel que he vist.
    Salut.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Quote Originally Posted by jaume69 View Post
    Molts usuaris de Gnu/Linux els hi ha agradat bastant en nou Windows 7,pel que he vist.
    Jaume, què et passa amb el Windows que aprofites qualsevol fil per parlar-ne?

    No oblidis que aquest és un fòrum d'ubuntu, sisplau.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Cambrils (Tarragona)
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Quote Originally Posted by SiscoGarcia View Post
    Jaume, què et passa amb el Windows que aprofites qualsevol fil per parlar-ne?

    No oblidis que aquest és un fòrum d'ubuntu, sisplau.
    Ja ho havia dit jo en un altre tema, que sembla que esta un pel obsessionat!

    EDIT: ara que hi penso.. no sera un talp de microsoft no? xD
    Busques ajuda? Comença pel wiki de l'equip català!

  5. #5
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Quote Originally Posted by PatrickVogeli View Post
    ara que hi penso.. no sera un talp de microsoft no? xD
    En qualsevol cas, jo entenc que no som aquí per parlar de microsoft ni dels seus productes, que ja té prou plataformes que li fan publicitat...

  6. #6
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Girona
    Beans
    214
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Carai,que no es pot parlar de Microsoft?.si és així,que els moderadors rectifiquin o esborrin els fils i ja està.
    Per una vegada que sembla que Microsoft fa les coses bé i que Ubuntu sembla que també.Però Gnu/linux te el camí més fàcil,o no,no ho sé..

    -El problema que jo tinc és que no entenc ni de Gnu/Linux ni de Microsoft a fons...,però ara ja no son hores...

    Salud i força.
    Last edited by jaume69; November 1st, 2009 at 05:15 PM.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    El problema des del meu punt de vista és que aquest no és el lloc per parlar de coses que no tenen a veure amb ubuntu ni amb el programari lliure. A mi el tema MS no m'interessa, no el faig anar, simplement; i suposo que a la resta tampoc; o en qualsevol cas, si els interessa aniran a informar-se a un altre lloc. Personalment et demanaria que deixessis d'insistir amb aquest tema, si tant t'interessa segur que trobes un munt de llocs on discutir i informar-te, però no crec que aquest sigui el millor lloc, aquí estem per una altra cosa.

    No crec que calgui la intervenció de cap administrador del fòrum per explicar-te una obvietat com aquesta: això és el fòrum d'ubuntu en català.

  8. #8
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Barcelona
    Beans
    114
    Distro
    Ubuntu 9.10 Karmic Koala

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    Si parlessis en rus tampoc seria el lloc adequat per a tu.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Girona
    Beans
    214
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Potser us trobeu amb aquest problema (esporàdic) a la karmic

    -Per una vegada que sembla que Microsoft fa les coses bé i que Ubuntu sembla que també.Però Gnu/linux te el camí més fàcil,o no,no ho sé..
    Perdò,volia dir que ara que els dos grans del software evolucionen conjunts.

    -Ja miraré no parlar-ne de Microsoft,però a vegades és bo fer petits apunts sense entrar en el tema,com és el que ha passat a aquest fil.
    Gràcies.
    Salut.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •