Results 1 to 5 of 5

Thread: Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

  1. #1
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Tarragona, PPCC
    Beans
    43
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

    Hola,
    Vaig configurar l'Amarok perquè em guardés la meva col·lecció de música a una base de dades de MySQL. Com que Amarok només pot connectar-se a MySQL a través de la direcció /var/run/mysqld/mysqld.sock i jo vaig instal·lar MySQL a través de LAMPP, el socket de MySQL es troba a /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock, de manera que vaig haver de crear un enllaç simbòlic tal com vaig llegir en un altre fòrum:
    Code:
    ln -s /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock /var/run/mysqld/mysqld.sock
    El problema és que quan reinicio el sistema l'enllaç simbòlic i la carpeta "mysqld" que havia creat a /var/run/ desapareix.

    És normal això? hi ha alguna manera de fer-ho persistent?

    Se m'havia passat pel cap fer un script que comprovés si existeix l'enllaç i sinó que el creés, però segur que hi deu haver una solució més senzilla.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    marteljorge.no-ip.org
    Beans
    84
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Lightbulb Re: Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

    Quote Originally Posted by mcako View Post
    Hola,
    Vaig configurar l'Amarok perquè em guardés la meva col·lecció de música a una base de dades de MySQL. Com que Amarok només pot connectar-se a MySQL a través de la direcció /var/run/mysqld/mysqld.sock i jo vaig instal·lar MySQL a través de LAMPP, el socket de MySQL es troba a /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock, de manera que vaig haver de crear un enllaç simbòlic tal com vaig llegir en un altre fòrum:
    El problema és que quan reinicio el sistema l'enllaç simbòlic i la carpeta "mysqld" que havia creat a /var/run/ desapareix.

    És normal això? hi ha alguna manera de fer-ho persistent?

    Se m'havia passat pel cap fer un script que comprovés si existeix l'enllaç i sinó que el creés, però segur que hi deu haver una solució més senzilla.
    Se m'acut:
    Code:
    sudo echo "ln -s /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock /var/run/mysqld/mysqld.sock" > /etc/init.d/mysqld.sck.bint
    sudo chmod -x /etc/init.d/mysqld.sck.bint
    Last edited by marteljorge; May 11th, 2009 at 07:38 PM. Reason: Mancava text; syntax error

  3. #3
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Tarragona, PPCC
    Beans
    43
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

    Gràcies per l'ajuda, però no tinc aquest fitxer mysqld.sck.bint dins de la carpeta init.d, representa que l'he de crear? Potser posant la comanda per crear el link simbolic dins de /etc/rc.local també funcionaria no?
    Segons tinc entès el rc.local es un script que s'executa a l'inici que es pot modificar per entaforar-hi tot el que vulguis. Però d'aquesta manera m'està creant un enllaç simbòlic a cada arrancada.
    De totes maneres segueixo sense entendre perquè s'esborren els fitxers que poso a run, que representa la carpeta /var/run?

    Edit:
    Ara he estat provant la comanda, però estic pensant que he de ser root per poder executar aquesta comanda. No hi haurà cap problema si ho poso al rc.local?
    Last edited by mcako; May 11th, 2009 at 08:30 PM. Reason: provant la comanda

  4. #4
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    marteljorge.no-ip.org
    Beans
    84
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Arrow Re: Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

    Primer, la comanda què he escrit és per crearl-o.
    Home, el què he escrit és un script d'autoinici, però necessites ser "sudoer", no "root". Suposo què pel rc.local hauries de fer:
    Code:
    echo "ln -s /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock /var/run/mysqld/mysqld.sock" > ~/rc.local

  5. #5
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Tarragona, PPCC
    Beans
    43
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Problemes amb la connexio entre Amarok 1.4 i MySQL de LAMPP

    No m'he explicat gaire bé. Al final ho he solucionat posant lo següent a l'arxiu /etc/rc.local

    Code:
    #!/bin/sh -e
    #
    # rc.local
    #
    # This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
    # Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
    # value on error.
    #
    # In order to enable or disable this script just change the execution
    # bits.
    #
    # By default this script does nothing.
    
    sudo mkdir /var/run/mysqld
    sudo ln -s /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock /var/run/mysqld/mysqld.sock
    exit 0
    Crec que els "sudos" no hi pinten res, però bueno..
    Ara cada cop que arranca el sistema m'intenta crear la carpeta i el link.
    Gràcies igualment per l'ajuda!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •