Results 1 to 4 of 4

Thread: programa per corregir textos

  1. #1
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    37

    programa per corregir textos

    Hola a tothom. Sóc professor de català de secundària i m'agradaria poder trobar un programa per corregir els textos dels meus alumnes en pantalla (naturalment amb l'ubuntu). Existeix cap programa que et permeti marcar faltes, subratllar paraules incorrectes, afegir fletxes o signes, fer comentaris als marges o eines d'aquest tipus? Gràcies i endavant.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sabadell
    Beans
    352
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: programa per corregir textos

    En quin format estàn els textos dels alumnes? Per a pdf, no fa massa vaig provar l'okular (està als repositoris d'Ubuntu). Er permet posar notes, marcar amb un rotulador fluorescent (o com s'escrigui ), etc.

    Al final, vaig descartar el programa, perquè pel que jo vull ja em va be l'evince, i és molt més lleuger, però potser a tu sí que t'interessa.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2008
    Beans
    37

    Re: programa per corregir textos

    Els alumnes poden enviar els textos en format word o pdf, depèn què els demani. Potser si trobo el programa que necessito (i d'entrada provaré els que em recomanes) el mateix programa decidirà el format en què m'han de donar els textos. Moltes gràcies.

  4. #4
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: programa per corregir textos

    I si et pots permetre, i vols, comprar-te una tableta gràfica de les baratetes (la Wacom Bamboo One val uns 50 € i va de perilles amb la 8.10), juntament amb l'Okular pots fer meravelles amb els pdf's.
    Per revisar documents la conjunció de la usabilitat del llapis i la tableta, i el menú "Revisió" és una eina prou similar a la revisió en paper, amb els avantatges del treball directe sobre el fitxer pdf.

    RECTIFICO: L'Okular és una gran eina, però no crec que serveixi pel que tu vols, ja que no modifica el document que estàs visualitzant, sinó que genera un fitxer xml amb les anotacions que fas, que és el que l'Okular vincula al document que tu revises i sense l'Okular no es pot visualitzar. O sigui, que crec que com que tu el que vols, a banda de revisar els documents, és tornar-los editats als teus alumnes, això no funcionaria...
    Last edited by papapep; December 12th, 2008 at 10:18 AM.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •