![]() |
ubuntu.com - launchpad.net - ubuntu help
|
|
|
#1 |
|
First Cup of Ubuntu
![]() Join Date: Nov 2009
Beans: 2
|
problemes amb el fitxer lock
Companyes i companys,
Sóc nova en aquest fòrum i no massa experta, però confio en vosaltres perquè força vegades hi he trobat solucions. Fa dos dies vaig actualitzar el meu Ubuntu al nou Karmic Koala (9.10). Ara volia convertir un rpm (AdobeReader_esp-8.1.7-1.i486) a deb per poder-lo instal·lar directament amb l'instal·lador de paquets Debian. A la consola escric: susanna@castanyeta:~$ sudo apt-get install alien i em torna: E: No s'ha pogut blocar /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable) E: No s'ha pogut blocar el directori d'administració (/var/lib/dpkg/). Hi ha algun altre procés que l'estigui utilitzant? Vaig a comprovar el directori corresponent i veig això (imatge adjunta). Em podeu donar un cop de mà per arreglar el problema? Moltes gràcies per endavant. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Iced Blended Vanilla Crème Ubuntu
![]() Join Date: Apr 2007
Beans: 2,801
Ubuntu 9.10 Karmic Koala
|
Re: problemes amb el fitxer lock
Hola, Castanyeta, benvinguda.
Això sol passar quan es tenen dues aplicacions de gestió de paquets intentant accedir simultàniament a la base de paquets. Has provat a reiniciar per eliminar el bloqueig i assegurar-te que cap aplicació ha quedat penjada bloquejant l'altra?
Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
First Cup of Ubuntu
![]() Join Date: Nov 2009
Beans: 2
|
Re: problemes amb el fitxer lock