PDA

View Full Version : Digikam o f-spot

ernestux
December 7th, 2007, 01:07 PM
Hola a tothom,

Com a usuari de Ubuntu amb Gnome havia usat f-spot , fins que vaig tenir algun problema amb la visió amb diapositives , que feien salts, aparexien requadres negres, etc. (crec a causa de remanar massa configuracions compiz, 3D… en canviar a Gutsy ).
Aleshores vaig instal•lar Digikam ; d’entrada n’estic molt content. Va importar bé imatges i amb les etiquetes que ja tenia cada foto . Així que em plantejo treballar amb Digikam, ni que treballi en entorn Gnome. Un dubte que tinc és que em confirmeu si digikam no duplica les fotografies en importar-les d’una carpeta, cosa que f-spot sí que em feia , amb el consum conseqüent inútil de memoria. O simplement és que no sé trobar a quina carpeta les duplica… Si és veritat , és determinant per decantar-se per digikam, no?

Gràcies,
Ernest

orestesmas
December 16th, 2007, 10:22 PM
Si tens cura, no les duplica:

1) Connectes la càmera, ja sigui via USB o directament la seva targeta de memòria en un lector de targetes.

2) El sistema la detecta i, (almenys en KDE) et pregunta si vols que la gestioni el digiKam.

3) S'obre el digikam i li pots dir que et seleccioni totes les fotos noves. Potser has de seleccionar prèviament la "carpeta arrel" de les fotos, però ara no n'estic segur. Diria que no cal.

4) Li dius que et baixi només les seleccionades.

Però aquest no és l'únic motiu per usar digiKam. Fa moltes més coses interessants. Per exemple, pot fer un "passi de diapositives" amb transicions OpenGL, que queda molt professional.