PDA

View Full Version : Enquesta: Quin portàtil recomanaries?



papapep
October 29th, 2007, 01:40 AM
Reprenem les enquestes xorrestiuenques (tot i que fora de temporada, clar)!!
Ara que molta gent s'està decidint pels portàtils, en vers de comprar-se el típic sobre-taula, per moltes i diverses raons, crec que no estaria malament que cadascú expliqui la seva experiència amb la seva màquina per a servir de "guia" pels que tinguin intencions de comprar-se'n un. A més serà un divertit exercici de veure la varietat de maquinari que remenem tots plegats.
No estaria malament que fossim el màxim d'objectius possible, ja que tinc present que en aquest àmbit també hi ha les típiques faccions fonamentalistes :-)

Començo jo:

Tinc un IBM Thinkpad R50e. No és una gran màquina, però es comporta com un campió amb tot el que li demano:


Processador: Intel Pentium M 735 a 1.70 GHz.


Placa de video: Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device


Pantalla: TFT XGA de 15 polzades.


Disc dur intern: Hitachi de 60 Gb.


Lector gravador de CD/DVD: Hitachi


Targeta de so: Intel AC'97


Targeta de xarxa: Intel Pro 100 VE


Targeta de xarxa inalàmbrica: Intel 220BG


Mòdem intern: Intel AC97 (això diuen les especificacions)


Dispositiu apuntador: Trackpoint (quan el proveu no el canviareu per cap altre. Oblideu-vos de ratolins, trackpads i qualsevol altre cosa).


Excepte el mòdem intern, que ni tan sols he intentat fer-lo funcionar, la resta m'ha anat des de la primera versió de Ubuntu que li vaig posar.
El portàtil és autènticament una eina de treball. No espereu grans funcions multimèdia, ja que ni la placa de so, els altaveus ni la pantalla que porta no són gran cosa.
En canvi, no el canvio per cap dels Dell, HP ni Acer que he tocat per temes laborals.
Els passa la mà per la cara a tots per robustesa, un teclat "com els d'abans".
Respecte la bateria no puc dir gran cosa, ja que bàsicament treballo sempre connectat a la xarxa elèctrica, fet pel qual la trec per no matxacar-la.

Conclusió: IBM (ara Lenovo) no és una marca barata, ja ho sé. Tampoc tenen unes màquines "virgueres" com Sony, Apple o d'altres, des del punt de vista de que siguin "de disseny". Però si la voleu per a treballar i que sigui una eina potent, resistent i productiva, no ho dubteu: Sèrie R o T dels Thinkpads.
A més, amb Linux es porten de meravella (tot i que sempre s'ha de comprovar el model concret abans de comprar, eh!!) :-D

benjami
October 29th, 2007, 02:43 AM
També soc del ThinkPad :)

Tenc un R40 i ara arribara un X61s, més que res pel pes.

No és tant virguer el disseny, d'acord, però és dur com la resta de l'ordinador. No està mai de moda, però no passa de moda. És un estil industrial. I negre envelleix bé, que els grisos acaben tenint taques en forma de núvols allà on es toquen més. Potser és cosa de la pell de cadascú, no ho sé, no n'he tingut però ho he vist a d'altre gent.

SiscoGarcia
October 30th, 2007, 12:22 AM
Doncs jo sóc de Dell (si és que es pot parlar així). El motiu és que a la feina en tenim uns 100, entre sobretaules i portàtils, de trinca i de segona mà, i fins ara només hem tingut dos problemes, un amb la font d'alimentació que ens van resoldre el mateix dia, i l'altre amb la placa base, i res més, motiu pel qual els recomano a tothom. Sé que poden haver-ne d'altres tan bons o millors, però la meua experiència és que aquests no fallen.


Pel que fa al meu portàtil, és un Dell inspiron 640m, tot i que jo recomanaria el latitude D420 (perquè el latitude X300 ja no es fa). Com diu el papapep, no és cap meravella però fins ara no m'ha fallat, i té:

Processador: Intel Duo Processor T2400, 1.83 GHz

Placa vídeo: Intel Corporation 945 GM

Pantalla: TFT WXGA+ 14.1" (1280x800)

Disc dur intern: Toshiba MK1032G3 100 GB

Gravadora DVD: Sony DVD+-RW DW-Q58 A

Tarja so: Sound Blaster Audigy

Tarja xarxa: Broadcom 440x 10/100

Tarja xarxa inalàmbrica: Intel Pro WLAN 3945

Bluetooth: Dell True Mobile 350

Adaptador de xarxa 1394

Mòdem intern: Conexant HDA D110 MDC V.92



I això és tot.