PDA

View Full Version : Client Linux servidor AD w2k3

hakd0c
September 19th, 2007, 03:00 PM
M'intentare explicar.

A l'oficina tenim un Active Directory (AD) muntat en un Windows 2k3 server. Jo soc el primer que treballa amb Gnu/Linux, en aquest cas Ubuntu Feisty.

La qüestió es que seguint aquesta guia https://help.ubuntu.com/community/ActiveDirectoryWinbindHowto i alguna altre que he anat trobant, ja tinc l'autenticació del meu usuari a l'AD (ja no es un usuari local).

Fins aquí cap problema, el problema be amb què m'he quedat sense so, tampoc puc muntar unitats i molt menys encara que s'automontin les unitats extraibles.

He provat amb:

-Crear grups amb el mateix nom que al sistema local i incloure-hi el meu usuari, però com que el gid es diferent no serveix de res.

-He creat un grup a l'AD de nom linux, m'hi he posat i he editat el fitxer /etc/group per posar a tots els grups on hi havia l'usuari creat a la instal·lació el grup linux, però al fitxer /etc/group no si pot posar com a usuari un grup i per tant tampoc funciona.

Se que una possible solució es editar el fitxer /etc/group i posar el meu nom d'usuari de l'AD a tots els grups de l'usuari de la instal·lació i això solventaria el meu cas.

Però si es tractes d'una xarxa amb 20 o 30 usuaris i 20 o 30 maquines on els usuaris no tinguessin maquina assignada (tipus cibercafe o telecentre ...) aquest sistema seria impracticable.

Hi ha alguna manera pràctica de poder fer que els usuaris d'un AD tinguin privilègis d'escriptori? (So, automuntatge de medis extraibles ...)

pespin
September 19th, 2007, 03:13 PM
Jo diria que des del menú Sistema->Administració->Usuaris i Grups tens algunes de les opcions que busques per a posar-li a l'usuari.

hakd0c
September 19th, 2007, 04:18 PM
Hola Pespin

Jo diria que des del menú Sistema->Administració->Usuaris i Grups tens algunes de les opcions que busques per a posar-li a l'usuari.

El meu usuari no es un usuari del sistema local, per tant no surt a la llista a part que el què m'interessaria i potser he expressat malament, es no haver d'anar modificant la configuració màquina a màquina, sinó que per defecte els usuaris de l'AD tinguessin el so i automontatge d'unitats.